וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברת מסך: דקסטר, גרסת המציאות

26.12.2012 / 16:27

הרוצח הסדרתי שהיווה השראה לדמותו של דקסטר נחשף, אמריקה מתכוננת לשואת זומבים ושמרנים קוראים לגרש את מגיש CNN פירס מורגן מארצות הברית – סיכום שבוע בטלוויזיה האמריקאי

המדובר: האם דמותו של דקסטר נוצרה בהשראת רוצח אמיתי?

האם רוצח סדרתי אמיתי היווה את ההשראה לדמותו של דקסטר בסדרה של רשת Showtime? יש מי שסבור שכן. אתר AskMen.com בוחן את התיאוריה לפיה הדמות בגילומו של מייקל סי. הול המופלא נכתבה בהשראתו של מנואל פארדו – שוטר במשטרת מיאמי לשעבר שהורשע בתשעה מקרי רצח והוצא להורג בשבוע שעבר.

הסדרה עצמה נכתבה על פי ספר בשם “Darkly Dreaming Dexter” של הסופר ג'ף לינדסי, ונראה כי קיימים מספר קווים מקבילים בין דקסטר של לינדסי לבין פארדו. כך למשל, שניהם עבדו במשטרת מיאמי מטרו – פארדו בתור שוטר, ודקסטר בתור מפענח נתזי דם. כמו כן, שניהם נלחמים נגד "הרעים": ב-1986 ביצע פארדו שורה של מעשי רצח ושוד של שישה גברים ושלוש נשים – כולם היו סוחרי סמים. במכתב שהשאיר אחריו, כינה את עצמו "חייל", וכתב כי הוא "היה במלחמה נגד אנשים שסוחרים בסמים ולא נגד אף אחד אחר". דמותו של דקסטר ידועה ככזו שצדה והורגת רוצחים ופושעים שנפלו בין הכיסאות של המערכת ויצאו לחופשי.

גם הרקע שלהם דומה: לדקסטר יש בן קטן בשם האריסון והוא חי חיים כפולים כאיש משפחה למופת (עד העונה הרביעית), ואילו לפארדו יש בת קטנה. אולם ה"אקדח המעשן" שלנו ללא ספק נמצא בשמו של דמות עוזר התובע המחוזי הרצחני שגילם ג'ימי סמיתס בעונה השלישית בסדרה: מיגל פארדו.

האתר הגדיל לעשות ודיבר גם עם מומחה צרפתי לרוצחים סדרתיים בשם סטפן בורגוין. לדבריו, "לדקסטר מורגן יש את הטקס הקבוע בו הוא פורש את תמונותיהם של האנשים הרעים שהוא רוצה להרוג על מסך המחשב שלו. מנואל פארדו נהג לשים תמונות של אנשים שהוא רוצה להרוג על הקירות בדירתו, ובדומה לדקסטר, שמר 'מזכרות' מהקורבנות; לדקסטר יש את טיפות הדם שלו, ואילו פארדו שמר בתוך כד את האפר מהקליעים בהם השתמש כדי להרוג את קורבנותיו, שייצגו עבורו את נשמותיהם של קורבנותיו שנרקבו בגיהינום".

המיותר: תומכי ה-NRA קוראים לאובמה לגרש את פירס מורגן

אלפי אמריקאים שתומכים בזכות לנשיאת נשק בארה"ב חתמו לאחרונה על עצומה הקוראת לממשל אובמה לגרש לאלתר את המגיש פירס מורגן שעובד ברשת CNN. הסיבה, לטענתם, היא שמורגן, התומך בהגבלה על מכירת ונשיאת נשק בארה"ב, משתמש בתוכניתו על מנת לבצע "מתקפה על התיקון השני לחוקה". "אזרח בריטניה והמנחה ברשת CNN פירס מורגן מעורב במתקפה עוינת נגד החוקה האמריקנית ונגד התיקון השני לה", נכתב בעצומה. "אנחנו דורשים שמר מורגן יגורש לאלתר בשל מאמציו לחתור תחת ספר החוקים ובשל ניצול מעמדו כמגיש ברשת חדשות טלוויזיונית ארצית כדי לבצע מתקפה על זכויותיהם של אזרחי ארה"ב".

מורגן, מצידו, לא מתרגש. המגיש השיב בשאט נפש למגיבים בטוויטר שכתבו לו לעזוב את המדינה, ולמגיב שכתב לו "למה אתה לא רוצה להגן על משפחתך עם כלי נשק?", השיב "כפי שעשתה גברת לנזה?" – בהתייחסו לאימו של אדם לנזה, שביצע את הטבח בקונטיקט לאחר שרצח אותה. "6,600 אמריקנים חתמו על עצומה הקוראת לגירושי מהארץ", כתב מורגן כאשר התחילה העצומה לתפוס תאוצה, "זה אומר ש-311,993,400 אזרחים רוצים שאני אשאר. תודה רבה". מורגן העלה את חמתם של תומכי זכויות הנשק בארה"ב לאחר שהתעמת בשידור חי עם אחד מהם כשבוע לאחר הטבח המזעזע בבית הספר היסודי סנדי הוק שבניוטאון, קונטיקט.

הביזאר: מי מתכונן לפלישתם של זומבים לכדור הארץ?

בשבוע שעבר נתקלנו בלא מעט אנשים שסברו שסוף העולם עומד בפתח, וחלקם אף עשו הכנות לכך. אולם נראה שיש גם כאלה שמתכוננים לתרחיש ספציפי יותר, שבו ישתלטו זומבים על כדור הארץ. תוכנית מיוחדת ששודרה השבוע ברשת דיסקברי תחת השם “Zombie Apocalypse”, עסקה באנשים הללו, שמתכוננים ליום הדין בו ישתלטו המתים המהלכים על העולם.

"אפוקליפסה של זומבים היא אינה שאלה של האם, אלא של מתי", טוענים חברי הקבוצה בתוכנית, בהם מורה, אם לשניים, יוצא צבא מומחה לנשק, ואדם נוסף שהקים מיליציה נגד זומבים בקנזס. וגם יש להם הוכחות: "מגיפת זומבים היא אפשרית, ולפחות במובן של התפשטות, היא מאוד הגיונית", מסביר בתכנית ד"ר רוברט סמית' מהמחלקה למתמטיקה באוניברסיטת אוטווה, כתמיכה לטענותיהם. אם זה לא מספיק, הרי שלדברי מומחים שהתראיינו לתוכנית, התפרצות פוטנציאלית של נגיף עלולה להשתלט על עיר בסדר גודל של ניו יורק תוך קצת יותר משבוע מהרגע שאדם אחד יהפוך לזומבי אחד בלבד יהפוך לנגוע. מי אמר סוף העולם ולא קיבל?

ליהוק שיחוק: כוכב "וויל וגרייס" חוזר בקומדיה חדשה

שון הייז, מי שלנצח ייזכר כג'ק העליז מהקומדיה "וויל וגרייס", מתכנן קאמבק מפואר למסך: השבוע נודע כי הייז לוהק לאחרונה לעמוד בראש קומדיה חדשה ברשת NBC, אותה הוא גם יפיק. הסדרה, שטרם נמצא לה שם, עוסקת באב לילדה בת 14 (אותו יגלם הייז) שעוברת לגור איתו. השניים מנסים להסתדר זה עם זו כאשר במקביל מנסה דמותו של הייז להסתגל לבוס חדש. את הסדרה יכתוב ויקטור פרסקו שהיה אחראי בעבר לסדרה "אי אפשר בלי טד". הייז גילם מספר תפקידי אורח בשנים האחרונות, אולם זהו התפקיד הגדול הראשון שלו על המסך הקטן מאז ירדה "וויל וגרייס" מהאוויר.

לינק לעת צרה: האם יש לכם חוש לאופנה?

בריאן קולינס (אנדרו ראנלס) מ"הנורמלים החדשים" הוא פאשניסטה לא קטנה. במשחק הזה תוכלו להצטרף לבריאן ולשפוט בעצמכם תלבושות כאילו הייתם סיימון קאוול של מסלול התצוגה. בסוף כל תשובה שתתנו תגלו כמה מהגולשים הסכימו איתכם.

הקטע שעשה לנו את השבוע: "קומיוניטי" נותנת לכם מתנה לחג

למעריצים השרופים, 7 בפברואר – היום בו תחזור הקומדיה "קומיוניטי" למסך לעונה רביעית – נראה רחוק מתמיד. במיוחד בשבילכם שחררו יוצרי הסדרה קטע קטן מאחד הפרקים הראשונים בעונה החדשה, מתנה מג'ף, בריטה, אנני והחבורה לכבוד חג המולד. תהנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully