וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחווה לאמיר קוסטוריצה תתקיים בסינמטק תל אביב

30.12.2012 / 18:40

לרגל הקרנת סרט תעודה ישראלי בהשתתפותו וסרט ילדים בכיכובו של הבמאי היוגוסלבי הנודע, יוקרנו גם שלושה סרטים עלילתיים של קוסטוריצה

הבמאי היוגוסלבי הנודע אמיר קוסטוריצה מוכר בישראל בעיקר בזכות סרטים כמו "שעת הצוענים", "חתול שחור, חתול לבן", "חלום אריזונה" ו"החיים הם נס" וכן בזכות הופעותיו בישראל עם ההרכב המוזיקלי שלו, The No Smoking Orchestra, שביקר בישראל לאחרונה בשנת 2011. אך בחודש הקרוב, סינמטק תל אביב יאפשר לצופים ישראלים ליהנות גם מכמה מיצירות המופת המוכרות פחות שלו. לרגל עלייתו של הסרט "חלום קוסטוריצה" להקרנות מסחריות בסינמטק, והקרנת הבכורה בישראל של סרט הילדים "ניקוס השקנאי" בכיכובו של הבמאי, יוקרנו גם שלושה סרטים בבימויו: "דולי בל", "מסע העסקים של אבא" ו"מתחת לפני השטח".

"חלום קוסטוריצה" הוא סרט תעודה קומי ישראלי בבימויו של אייל סיבי, ומתאר את נסיונו של סיבי לכבוש את ליבה של שחקנית בשם הילה. במסגרת הניסיון, סיבי יוצא לבקש עצה מקוסטוריצה, האליל שלו, שבסופו של דבר מסכים לככב בסרט של סיבי. קוסטוריצה עצמו אכן משתתף ב"חלום קוסטוריצה" המצוין, שהוקרן מוקדם יותר השנה בערוץ 8. הסרט יוקרן בסינמטק מדי שבת בשעה 19:00, החל מ-5 בינואר.

"ניקוס השקנאי" מגולל את סיפורו של יאניס, נער יווני בן 14 שיחסיו עם אביו (קוסטוריצה) מידרדרים מאז מות אמו. יאניס מוצא שקנאי צעיר, ומחליט לקחת אותו הביתה ולגדל אותו בסוד. הסרט יוקרן בשבתות ה-5 בינואר ו-19 בינואר בשעה 11:00, ובשבת ה-12 בינואר בשעה 11:30.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמיר קוסטוריצה, מתוך הסרט "ההבטחה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"דולי בל", שיוקרן ב-4 בינואר, הוא סרט הביכורים של קוסטוריצה משנת 1981, המתרחש בסרייבו בשנות ה-60. עלילתו מתמקדת בתהליך התבגרותו של נער, סולן בלהקת הבידור של המתנ"ס העירוני, בתקופת שלטון הברזל של טיטו הסרט זכה בפרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה.

"מסע העסקים של אבא", שיוקרן ב-6 בינואר, הוא שיתוף פעולה של קוסטוריצה והמשורר עבדולה סידראן שכתב את התסריט. הסרט מבוסס על זיכרונות ילדות של סידראן בעיר סרייבו בשנות ה-40 וה-50, תקופה סוערת ביוגוסלביה של טיטו בעת שהתנתקה מהשפעת ברית המועצות של סטאלין. גיבור הסרט הוא ילד בן שש המספר על משפחתו. קוסטוריצה זכה על סרט זה בפרס הבמאי הטוב בפסטיבל קאן 1985.

"מתחת לפני השטח", שיוקרן ב-11 בינואר, מתרחש בבלגרד במהלך מלחמת העולם השנייה, שם מסתיר מרקו, קומוניסט, את ידידו בלקי וקבוצת פרטיזנים. בצל המלחמה, ומתחת לפני השטח ממשיכים לייצר נשק, לאהוב ולגדל ילדים. מרקו מתעשר, וכשהמלחמה נגמרת הוא אינו מיידע את חבריו שהם חופשיים. הסרט זכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן 1995.

מה הסרט הכי טוב של קוסטוריצה לדעתכם? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully