וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאי התיאטרון היי קילוס הלך לעולמו

31.12.2012 / 15:19

קילוס, מראשוני במאי תיאטרון הקאמרי, נפטר אתמול (ראשון) בביתו בארצות הברית בגיל 87. בשנת 2006 קיבל אות הוקרה על תרומתו המיוחדת לתיאטרון העירוני

הבמאי היי קילוס, מראשוני במאי תיאטרון הקאמרי, נפטר אתמול (ראשון) בביתו שבניו יורק בגיל 87. קילוס הותיר אחריו אישה ושני בנים.

קילוס נולד ברוד איילנד בארצות הברית בשנת 1925. הוא שירת כחייל בצבא ארה"ב במלחמת העולם השנייה, ובין היתר היה ממשחררי מחנה הריכוז מאטהאוזן. הוא הגיע ארצה בתחילת שנות ה-50, והצטרף לתיאטרון הקאמרי לבקשתו של פפו מילוא, שכיהן באותן שנים בתפקיד מנכ"ל התיאטרון והזמין את קילוס ללמד משחק בבית הספר לדרמה של הקאמרי. בנוסף, בתיאטרון הכיר את אשתו לימים, השחקנית זהבה הס שגם שיחקה בהצגותיו.

קילוס ביים הפקות רבות וחשובות לתיאטרון הקאמרי, ביניהן "אנשי ריב" מאת ג'ורג' בלאק, "האיש שבא לסעוד" מאת קאופמן והארט, "שובי שבא הקטנה" מאת ויליאם אינג', "הלב הנמהר" מאת ג'ון פטריק, "הקיסר ג'ונס" מאת יוג'ין אוניל, "שועלים קטנים" מאת ליליאן הלמן, "אריה בחורף" מאת ג'יימס גולדמן, "בשפל" מאת מקסים גורקי, "הפקודה" מאת סול לויט, "הן לא תיקחהו עמך" מאת קאופמן והרט, "אלופי העונה" מאת ג'ייסון מילר, "כולם היו בניי" מאת ארתור מילר, "כרגע לא פנוי" מאת סיימון גריי, "מה עושים עם ג'יני" מאת דונלד ווילד, "מחסן קירור" מאת רונלד ריבמן, "פרק ב'" מאת ניל סיימון, "אותלו" מאת ויליאם שייקספיר, "אמדיאוס" מאת פיטר שאפר, "הצלצול האחרון" מאת סימון גריי, ו"אני לא רפפורט" מאת הרב גארדנר. בשנת 2006 קיבל קילוס אות הוקרה מיוחד על תרומתו המיוחדת לתיאטרון.

בתיאטרון הלאומי הבימה ביים קילוס הצגות נוספות, בין היתר את "מראה מעל הגשר", "אנה כריסטי", "מי מפחד מוירג'יניה וולף", "יתוש בראש" ועוד. קילוס עבד גם בארצות הברית, שם ביים בתיאטראות ארנה סטייג' בוושינגטון, התיאטרון הרפרטוארי במילווקי, באפלו ארנה תיאטר ועוד. כמו כן ביים עשרות סרטים דוקומנטריים, שאחד החשובים בהם היה "לילה שכולו יום" - סרטו הראשון כצלם של דוד גורפינקל, על פי תסריט של רם עברון.

  • עוד באותו נושא:
  • היי קילוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully