וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כי בנו בחרת: על מה רונית תירוש לא היתה מוותרת בתרבות?

4.1.2013 / 0:05

וואלה! תרבות מארחת את המתמודדים לכנסת ישראל שמספרים על הבחירה התרבותית שלהם. והפעם ח"כ רונית תירוש מספרת על הסרט "לסניור באהבה"

רונית תירוש. נמרוד סונדרס
רונית תירוש/נמרוד סונדרס

"סרט שמספר על מורה בשכונה נחשלת ששם לעצמו למטרה ללמד תלמידים המגיעים מרקע סוציו-אקונומי נמוך ולהכינם למבחנים הארציים, בכדי שבעתיד יוכלו להתקבל ללימודים אקדמיים.

על אף שהתלמידים לא ששו ללמוד, המורה לא ויתר לאף אחד ובעזרת עבודה מאומצת, אכפתיות ואמונה יצר תחושת מחויבות של התלמידים כלפיו וכלפי תהליך הלמידה.
התלמידים ניגשו למבחן הארצי ועברו אותו בהצלחה רבה, אך משרד החינוך חשד שהעתיקו כיוון שלא האמינו שתלמידים אלה הגיעו להישגים גבוהים כל כך, ולכן התבקשו לעבור את המבחנים בשנית. המצב יצר חוסר אמון בממסד, אך המורה התעקש והדגיש כי הוא לא מוותר, שתל בהם אמונה בעצמם, בהישגים שלהם והדגיש כי we are the best, וכמובן שהם עברו את המבחן בשנית.

כשניהלתי את עירוני ט, תיכון בדרום תל אביב, שהאוכלוסיה שמזינה אותו מורכבת ממשפחות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, חינכתי אותם לשלוש אימרות שמבחינתי הם בסיס ההצלחה שלהם עד היום:
we are the best
המעז - מצליח
אין דבר העומד בפני הרצון.

בית הספר עבר מהפך והיווה דוגמה, כך שהיו עולים אליו לרגל, בינהם יצחק רבין כשהיה ראש ממשלה, ראשי ערים, חברי כנסת ושרים באותה תקופה.

יחד עם התלמידים, כל המשפחות שלהם עברו מהפך, דימוי הקהילה השתנה ותחושת הערך העצמית עלתה, ובעקבות כך עלו גם ההישגים.

עד היום, כמעט עשרים שנה לאחר שניהלתי את המוסד, אין אחד שעובר בעירוני ט' ולא נתקל בסיסמה הזו. תלמידים לשעבר שולחים לי הודעות כשהם מצליחים להתקבל למשרה שחלמו עליה, או מגשימים חלום: 'תודה רונית, בזכותך למדתי שהמעז מצליח'. אין דבר שמרגש אותי יותר מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully