וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התרבות: מספר הצופים במופעים בפריפריה גדל פי 2.5

לפי נתוני משרד התרבות והספורט, מספר הצופים במופעי תרבות בפריפריה צמח מ–1.14 מיליון בשנת 2009 ל-2.87 מיליון בשנת 2012. הנתונים מתייחסים בין היתר לשטחי יהודה ושומרון

ישיבת הממשלה שנערכה הבוקר (ראשון) הוקדשה לסקירת שרת התרבות והספורט לימור לבנת על פעולות משרדה והישגיו במהלך השנה החולפת. ההישג הבולט עליו הצביעה השרה לבנת הוא הפעילות של משרד התרבות לעידוד וחיזוק התרבות בפריפריה. נתוני המשרד מצביעים על זינוק במספר הצופים במופעי תרבות בפריפריה והכפלתו פי 2.5 בתוך שלוש שנים. על פי הנתונים שהוצגו, בעוד בשנת 2009 עמד מספר הצופים על 1.14 מיליון איש, הרי שבשנת 2012 עמד מספרם על 2.87 מיליון צופים. יש לציין כי מן ההטבות החדשות נהנים לא רק תושבי הפריפריה כי אם גם תושבי השטחים, שנכללים בסטטיסטיקה, ופעילות המשרד בהם אחראית באופן חלקי לפחות לעלייה החדה, בהתאם לקו שמובילה לבנת במשרדה.

על פי נתוני המשרד, כ–3 מיליון תושבים בפריפריה משלמים כיום 40 שקלים פחות בממוצע למופעי מחול, קונצרטים והצגות תיאטרון, ו-350 שקלים פחות ברכישת מנויים לסדרת מופעים. ההוזלה התאפשרה באמצעות סבסוד אירועי תרבות ומופעים שקיימה חברת תרבות לישראל ב–198 ישובים בהיקף של כ–150 מיליון שקלים, תוך מתן עדיפות לאומית לישובים בנגב, בגליל וביהודה ושומרון.

"תקציב התרבות בישראל הוא עדיין קטן ויש להגדילו, אך יחד עם זאת הממשלה הנוכחית הצליחה להציב את תקציב התרבות הגדול מאז ומעולם", מסרה לבנת. "אני גאה לומר שהקיפוח התרבותי של הפריפריה נפסק בקדנציה שלי. הרבה לפני שבישראל נשמעה הקריאה לצדק חברתי, הובלתי שורה של מהלכים ופרויקטים במשרד התרבות והספורט שעשו 'צדק תרבותי'. תוצרי המהפכה התרבותית שלי ניכרים היטב בשטח - תושבי הפריפריה זוכים היום לשוויון הזדמנויות תרבותי כפי שלא היה כאן מעולם. לראשונה אנו מביאים יותר מופעי תרבות, במגוון רחב הרבה יותר, ובהרבה פחות כסף לפריפריה. בנוסף, קבוצות אוכלוסייה חשובות בפריפריה שלא לקחו קודם לכן חלק ביצירה התרבותית הישראלית ולא נהנו מפרותיה, נמצאים היום בסיטואציה שונה לגמרי - הם שותפים מלאים לתרבות הישראלית. תושבים שמתגוררים ביישובים שמרוחקים מתל אביב והמרכז זכו להיות חלק מהפקות של גופי התרבות המובילים בישראל הודות לפרויקט 'נותנים במה' שיזמנו".

"אני נפעם", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה לנתונים. "יש כאן עבודה פורצת דרך לא רק בהשקעה אלא גם באופן ההשקעה במטרה לבטל את מושג הפריפריה. זהו מהלך יוצא מן הכלל וצריך להמשיך אותו".

מה דעתכם על הנתונים? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully