וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

געגועים ל"פלורנטין": איתן פוקס עובד על סדרה חדשה

יוצר הקולנוע והטלוויזיה על סדרה חדשה עבור הערוץ הראשון, כך נודע לוואלה! תרבות. הסדרה תעלה לשידור בשנה הבאה ותעסוק בסיפורה של ישראל דרך קבוצה הטרוגנית של אנשים

הבמאי והתסריטאי איתן פוקס ("ללכת על המים", "הבועה", "תמיד אותו חלום") עובד בימים אלה סדרה חדשה עבור הערוץ הראשון, כך נודע לוואלה! תרבות. הסדרה, שמתוכננת לעלות לשידור בתחילת שנה הבאה, תופק על ידי אבוט המאירי ותעסוק בקבוצה של אינדיבידואלים צעירים, דרכה יובא סיפורה של מדינת ישראל החדשה והצעירה כפי שפוקס חווה אותה כיום.

כזכור, מאחורי פוקס כבר נמצאת הסדרה "פלורנטין", אותה כתב וביים והפכה להצלחה אדירה בשנות התשעים. "הסדרה הזו מאוד שונה מ'פלורנטין', אך בדומה לה, גם כאן החלטתי לחזור לצורת עבודה בה אני לא כותב דמויות או סיפורים", מספר פוקס לוואלה! תרבות על הסדרה ועומד על ההבדלים בין אז להיום. "את 'פלורנטין התחלנו ללהק בשנת 1995 ועלינו לשידור ב-1997. שם היתה החלטה להגדיר מחדש את ישראל הצעירה והחדשה על ידי מפגשים שלי עם אנשים צעירים כמו סמי הורי, דנה מודן, אבשלום פולק, עמי סמולרצ'יק ועוד, אנשים שלא עשו כמעט שום דבר לפני הסדרה. יחד הם יצרו קבוצה חדשה ומעניינת שדרכה גילינו את ישראל הצעירה - וגם כאן התהליך דומה".

"גם הפעם לא אמרתי לעצמי שאני הולך להתחיל מדמות מסוימת או סיפור מסוים, אלא ממפגשים עם חבר'ה צעירים שאני עורך יחד עם המלהקת שלי יעל אביב", מוסיף פוקס. "נפגשנו עם עשרות אנשים - מוזיקאים, פעילים פוליטיים וחברתיים, אמנים פלסטיים ויוצרים מכל מיני תחומים, ודיברנו במטרה להבין מי הם האנשים האלה, כדי להביא דרכם את סיפורו של הדור הנוכחי בארץ", הוא אומר.

"בא לי להביע מחדש את השאלות שלי כאדם מבוגר"

הסדרה תתרחש בעיר תל אביב או במקום אחר במרכז הארץ ותהליך הליהוק, בו תלויה כתיבת הסדרה, עדיין בעיצומו. "הסדרה החלה מתהליך שהוא כאילו דוקומנטרי, אבל השחקנים עימם נפגשתי, שחלק כבר לוהקו לסדרה, לא נבחנים על דמות, אלא מגיעים בכדי לדבר על עצמם. הם צריכים להיות בעלי כושר ביטוי עצמי, לספר את עצמם, זו חייבת להיות קבוצה שאני מתאהב בה. רק כשהצוות יהיה סגור נוכל להתחיל לכתוב. זו תהיה קבוצה ראויה של אנשים שונים ומעניינים, שיספרו בין היתר את עצמם בסדרה עלילתית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין רגע דל. מתוך "הסיפור של יוסי" שביים פוקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

שנה עמוסה במיוחד עוברת על פוקס. סרטו החדש "בננות" (גם הוא בהפקת אבוט המאירי) יראה אור בעוד כחודש וחצי, "הסיפור של יוסי", סרט ההמשך שיצר ל"יוסי וג'אגר", נרכש להפצה באנגליה ועלה לאקרנים לפני חודש, וכן עלה לאקרנים ב-30 בתי קולנוע בצרפת לפני שבוע, ועתיד לעלות בבכורה בארה"ב וגרמניה בהמשך החודש. בנוסף הוא מתעתד להתחיל לעבוד על סרט חדש בחודשים הקרובים, ונראה שיש בו מספיק אנרגיה כדי שיהיה אפשר לבנות עליו למקרה שיום אחד השמש תיגמר.

"הערוץ הראשון ואני מדברים כבר הרבה זמן על שיתוף פעולה", מסביר פוקס איך נוצרה העבודה המשותפת. "אני מאוד מאמין ביכולת שלו להתחדש ולייצר תוכניות יותר נועזות, יותר קאטינג אדג', גם כי בין השאר אין שיקולי רייטינג. בשיתוף עם יואב גינאי והמפיק גיא המאירי, הוחלט ליצור סדרה שתתעד תהליך אמיתי. הבנתי שבא לי להביע מחדש את השאלות שלי כאדם מבוגר".

כבר יצרת סדרה על צעירים, מה יש לחדש הפעם?

"עברו 15 שנה מאז הפעם הקודמת בה עסקתי בנושא דומה, והיום, כשניגשים לנושא של הגדרת הישראלים הצעירים - הכל בעצם השתנה: פעם לא היה פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, כל רשת חברתית שהיא", מסביר פוקס מה הפרספקטיבה החדשה עימה הוא ניגש למלאכת הסברת הדור הצעיר. "טלפון נייד זה משהו שלא היה קיים בכלל, ערוץ 2 היה רק בתחילת דרכו. פעם כולם היו הולכים לצבא והיום ממש לא, אנשים מתלבטים האם בכלל ללכת לצבא. רוחו של החייל המת שכל אחד היה מכיר כבר לא מרחפת בשיח הציבורי כמו פעם. אנשים צעירים מתחבטים בשאלה אם להישאר בארץ או לרדת ממנה, פעם המצב לא היה כזה", הוא אומר.

אפשר להגיד שזה סוג של "פלורנטין" פוגשת את ההשתלטות הטכנולוגית של "מראה שחורה"?

"אפשר לקרוא לזה ככה, זה כבר יותר בכיוון. אני חושב שלמרות הכל ומתחת להכל יש דמיון רב בין צעירים בפלורנטין וצעירים היום. שאלות של זהות ואהבה ויכולת להיות בקשר והורים וישראל - כן או לא, הן עדיין מאוד מרכזיות ואני מניח שתהיינה מרכזיות בחייו של איש צעיר, לנצח. והניסיון פה הוא לגלות מי הם, מה הם, להתרגש, לאהוב אותם, לחוות. בתוך כל קבוצה גדולה שנראית אחידה, מתקיימים ומתרחשים כל מיני תהליכים. אנשים צומחים, מתחברים, האינטרנט יוצר חיבור בין-דורי בין אנשים אבל עדיין מאוד קשה לשמור על קשר. הקושי בשמירה על קשר הוא משהו שקיים בכל דור שאני מכיר".

מחכים לסדרה החדשה של איתן פוקס? בואו לדבר על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully