וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנים יכולים להשתתף בתעמולה – בתנאים מסוימים

7.1.2013 / 21:13

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, אליקים רובינשטיין, הבהיר היום (שני) את התנאים בהם יכול אמן לקחת חלק בתשדירי תעמולת הבחירות – וגם מה אסור לאמנים לעשות

אמנים יכולים לקחת חלק בתשדירי בחירות בטלוויזיה וברדיו ובתנאי שמדובר בחלק אינטגרלי מהתשדיר, כך פסק הערב (שני) יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, זאת במענה לפנייה של הליכוד בעניין. בהחלטתו, שמגיעה ממש רגע לפני תחילתם של תשדירי התעמולה מחר, קבע רובינשטיין כי לא כל הופעה של אמן מותרת – כך למשל, שיר של זמר או זמרת שאינו קשור למסר המועבר, מהווה עבירה על החוק. ואולם, הגשתו של התשדיר על ידי אמן אינה בניגוד לחוק.

יש להבהיר כי ההחלטה מתייחסת לתעמולה הטלוויזיונית בלבד. עם זאת, ההחלטה עשויה למנוע במהלך שידורי התעמולה אי בהירויות כדוגמת אלה שהתעוררו בשבועות האחרונים בעקבות הופעות של אמנים שונים בכנסי מפלגות. לאחר השתתפותה של שרית חדד באירוע של הליכוד ביתנו התעוררה סערה, שאף הולידה פסיקה של רובינשטיין הקובעת כי הופעתה של חדד באירוע היוותה עבירה על החוק, בהתאם לסעיף 8 לחוק דרכי התעמולה הקובע כי לא תהיה תעמולת בחירות המלווה בתכניות בידור לרבות הופעות של אמנים - זאת מתוך הנחה כי השתתפות אמנים או מתן מתנות שונות הם בבחינת מתן טובת הנאה למוזמנים. בעקבות כך הגישו אנשי הליכוד ביתנו תלונות נגד מפלגת העבודה, שהזמרת אפרת גוש הופיעה במסגרת כנס שלה, ונגד מפלגת מרצ שאירחה בכנס מטעמה הופעה של רונה קינן.

ועדת הבחירות מגבילה את האמנים יותר מדי? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully