וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו המועמדים לפרסי הבאפט"א: "לינקולן" מוביל

9.1.2013 / 10:59

רגע לפני ההכרזה על המועמדויות לפרס האוסקר, האקדמיה הבריטית חושפת את המועמדים לפרס שלה. "לינקולן" של שפילברג בראש עם עשר מועמדויות

מחר (חמישי) יוכרזו המועמדים לפרס האוסקר של האקדמיה האמריקאית לקולנוע, אבל כמו תמיד, הבריטים הקדימו אותם: היום פורסמו שמותיהם של המועמדים לפרס הבאפט"א, האקדמיה הבריטית לאומנויות הקולנוע והטלוויזיה. את הרשימה מוביל "לינקולן", סרטו של סטיבן שפילברג שנחשב למועמד בולט גם במירוץ אל האוסקר, עם עשר מועמדויות – אף ששפילברג עצמו אינו מועמד לפרס הבמאי הטוב ביותר; מאחוריו שני סרטים עם תשע מועמדויות לכל אחד: "עלובי החיים" בבימויו של טום הופר, שעובדת היותו סרט בריטי שיחקה כנראה תפקיד במספר המועמדויות להן זכה, ו"חיי פיי" בבימויו של אנג לי, שהגיע להישג מרשים בהתחשב בכך שהוא כבר לא נחשב למועמד מרכזי בעונת הפרסים הנוכחית. יש לציין כי שלושת הסרטים הללו, בשל אופיים, זוכים למועמדויות רבות יותר בקטגוריות הטכניות.

המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר של האקדמיה הם "עלובי החיים" , ""חיי פיי", "לינקולן", "ארגו" בבימויו של בן אפלק ו"כוננות עם שחר" של קת'רין ביגלו. נעדר בולט מרשימת השמות הוא "ג'אנגו ללא מעצורים", שמתנחם במועמדויות לבימוי והתסריט (שניהם של קוונטין טרנטינו), לשחקן המשנה (כריסטוף וולץ) וכן לעריכה ולסאונד. גם "אופטימיות היא שם המשחק" של דיוויד או. ראסל לא נכנס לרשימה, ומועמד רק לפרס התסריט המקורי עבור ראסל, ולפרסים עבור שני השחקנים הראשיים – בראדלי קופר וג'ניפר לורנס.

לפרס הסרט הבריטי הטוב של השנה מועמד, שוב, "עלובי החיים", ולצידו "אנה קרנינה" בבימויו של ג'ו רייט, "מלון מריגולד האקזוטי" של ג'ון מאדן, "שבעה פסיכופתים" של מרטין מקדונה ו"סקייפול", הסרט האחרון בסדרת ג'יימס בונד בבימויו של סם מנדז.

ראוי גם לציין כי אף מועמד ישראלי לא הצליח להשתחל לרשימת המועמדים לבאפט"א. אין זו הפתעה ש"למלא את החלל", שכבר יצא כמעט לחלוטין מהמירוץ בעונת הפרסים העולמית, אינו זוכה למועמדות לפרס הסרט הזר הטוב ביותר; אולם גם בקטגוריית הסרט התיעודי, שתי ההפקות הישראליות הבולטות שעשויות להיות מועמדות לאוסקר, "שומרי הסף" ו"חמש מצלמות שבורות", אינן זוכות לנציגות.

רשימת המועמדים בקטגוריות הבולטות:

הסרט הטוב ביותר: "עלובי החיים" , ""חיי פיי", "לינקולן", "ארגו", "כוננות עם שחר"

הסרט הבריטי הטוב ביותר: "עלובי החיים", "אנה קרנינה", "מלון מריגולד האקזוטי", "שבעה פסיכופתים", "סקייפול".

הסרט הזר הטוב ביותר: "אהבה", "ניצוד", "חלודה ועצם", "ציידי ראשים", "מחוברים לחיים"

הבמאי הטוב ביותר: מיכאל האנקה ("אהבה"), קוונטין טרנטינו ("ג'אנגו ללא מעצורים"), אנג לי ("חיי פיי"), בן אפלק ("ארגו"), קת'רין ביגלו ("כוננות עם שחר")

התסריט המקורי הטוב ביותר: מיכאל האנקה ("אהבה"), קוונטין טרנטינו ("ג'אנגו ללא מעצורים"), מארק בול ("כוננות עם שחר"), פול תומאס אנדרסון ("המאסטר"), ווס אנדרסון ("ממלכת אור הירח")

התסריט המעובד הטוב ביותר: כריס טריו ("ארגו"), לוסי אליבר ובן צייטלין ("חיות הדרום הפראי"), דיוויד מגי ("חיי פיי"), טוני קושנר ("לינקולן"), דיוויד או.ראסל ("אופטימיות היא שם המשחק")

השחקן הראשי: בן אפלק ("ארגו"), ברדלי קופר ("אופטימיות היא שם המשחק"), דניאל דיי לואיס ("לינקולן"), יו ג'קמן ("עלובי החיים"), חואקין פיניקס ("המאסטר")

השחקנית הראשית: עמנואל ריבה ("אהבה"), הלן מירן ("היצ'קוק"), ג'ניפר לורנס ("אופטימיות היא שם המשחק"), ג'סיקה צ'סטיין ("כוננות עם שחר"), מריון קוטיאר ("חלודה ועצם")

שחקן המשנה: אלן ארקין ("ארגו"), כריסטוף וולץ ("ג'אנגו ללא מעצורים"), חוויאר בארדם ("סקייפול"), פיליפ סימור הופמן ("המאסטר"), טומי לי ג'ונס ("לינקולן")

שחקנית המשנה: איימי אדמס ("המאסטר"), אן התוואיי ("עלובי החיים"), הלן האנט ("מפגשים"), ג'ודי דנץ' ("סקייפול"), סאלי פילד ("לינקולן")

מה דעתכם על הרשימה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully