וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנה אינטרנשיונל: "תמיד יהיה על מה להיאבק"

נועה רוזין

9.1.2013 / 16:41

התערוכה בבית העיר בתל אביב לציון פועלו של שירזי, איש חיי הלילה האגדי, היא הזדמנות לדבר איתו ועם גל אוחובסקי, דנה אינטרנשיונל ומיקי בוגנים על תרבות גאה בישראל. צפו

צילום: עידו שחם, עורך: אמיר קוטיגרו, קריינות: נועה רוזין

"חותמת לילה", תערוכה שחותמת את שנת האופנה המיוחדת בבית העיר בתל אביב, ושמה במרכזה את אגדת חיי הלילה התל אביבית, שמעון שירזי, נפתחה ביום שני באירוע חגיגי, שאירח במיצגים חיים את אייקון חיי הלילה והאופנה אמנדה לאפור, הרקדן הספרדי לה מנור, ועוד אייקונים רבים של הקהילה הגאה. דרך סרטים, מוצגים, פרטי אופנה ושפה ויזואלית ייחודית חושפת התערוכה את פעילותו הסוערת של שירזי, המתקיימת מזה למעלה משני עשורים. יצאנו לפגוש את שירזי והחברים ביום חגם, ולשמוע מהם קצת על ההתקבלות של התרבות ההומואית במיינסטרים הישראלי.

"זה שהלילה מגיע למוזיאון זה הישג מאוד גדול, כי סוף סוף מכירים בו כתרבות, ומשם פעלתי כל הדרך", אומר שירזי, ומספר שלא תמיד יחס כזה היה מובן מאליו. "הסצנה של הגייז היתה מאוד צדדית, מאוד אפלה ולא התייחסו אליה. אנשים פחדו נורא לצאת בתל אביב למסיבות באולם מרכזי, ברחוב סואן. כשגל אוחובסקי היה עיתונאי בכיר ולי היו סוגרים מסיבה בגלל בירוקרטיה, אז הייתי מתקשר אליו והוא היה ישר מוציא את זה לעיתון בשנות ה-90 כדי שיחבקו אותי. אחד היה מחבק את השני. כשעופר נחשון היה ברדיו, הוא היה מוציא את השיר של דנה כדי שיהיה להיט".

עבור כל נציגי הקהילה הבולטים בערב, מדובר בניצחון מתוק לאחר קרב ארוך וממושך. "כל תחילת שנות ה-80, עד 88' היה אסור להיות הומו בישראל", מספר מיקי בוגנים. "בשנת 88' בטעות הסירו את החוק על ידי יעל דיין הברוכה. תשמעי, אין מה לעשות – בשביל לעשות שינויים בעולם עושים את זה בכוח, ובחוזק, לפעמים בהרבה מאוד כאב". "היו מאבקים ויהיו מאבקים, נקודה", מוסיפה דנה אינטרנשיונל. "המאבק של לקבל את השונה ולקבל את האחר, לקבל כל אדם באשר הוא – תמיד יהיה על מה להיאבק".

רק גל אוחובסקי נשמע מעט קליל ובטוח יותר. " עכשיו המאפיה גדלה", הוא אומר בבדיחות. "יש לנו את נפתלי בנט שהוא הומו, יש לנו את אריה אלדד שהוא הומו, יש את פייגלין שהוא הומו. יש מלא הומואים!".

מה דעתכם על התערוכה של שירזי? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully