וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת נגד נפתלי בנט: "תופס טרמפ על העשייה של הממשלה"

14.1.2013 / 17:00

שרת התרבות והספורט תקפה את דבריו של יו"ר הבית היהודי, לפיהם יש לשנות סדרי עדיפויות בנוגע לתקציב התרבות: "בנט תופס טרמפ על העשייה האדירה של הממשלה הנוכחית בפריפריה"

(עדכון אחרון - 17:50)

שרת התרבות והספורט לימור לבנת תוקפת היום (שני) את יו"ר מפלגת "הבית היהודי", נפתלי בנט, בעקבות דברים שאמר בפני בכירי המושבים והקיבוצים על הקצאת משאבי התרבות. בנט טען כי על משאבי התרבות להיות מוקצים ל"איזור יהודה ושומרון, לנגב ולגליל", וכי "נתניהו שבר שמאלה". בהמשך, טען בנט כי יש לשנות סדרי עדיפויות בכל הקשור לחלוקת הכספים בענייני תרבות והוסיף כי "מדינת ישראל מתנהלת כך שכל תפיסת מקבלי ההחלטות היא תפיסה של מדינת תל אביב. צריך לשנות זאת ולדחוף החוצה, גם את המשאבים וגם את תשומת הלב".

"בנט מנסה לתפוס טרמפ על העשייה וההשקעה האדירה של הממשלה הנוכחית בפריפריה, ומוכיח שוב כי אינו מכיר ולא מתמצא בעובדות", נמסר ממשרדה של השרה. "בארבע השנים האחרונות חוללה ממשלת ישראל מהפיכה תרבותית בפריפריה ואפשרה שוויון הזדמנויות תרבותי כפי שלא היה כאן מעולם".

בין היתר, מפרט המכתב מהלכים שונים שיצאו לפועל בקדנציה של לבנת, ביניהם 150 מיליון שקלים שהושקעו בכ-200יישובים בפריפריה במסגרת פעילות "תרבות לישראל" - הגוף הביצועי לפעילויות תרבות וסבסוד סדרות תיאטרון מוזיקה ומחול, ועוד. "אלו הן רק דוגמאות בודדות לפעילויות ופרויקטים לעשיית צדק תרבותי בפריפריה, שיזמנו וביצענו בקדנציה הנוכחית", נכתב מטעם לבנת. "אני מציעה לבנט ולמפלגתו שבפעם הבאה שהם מדברים על תרבות, לפחות לנסות להיות מעט יצירתיים ולחדש".

הבית היהודי: "שיח תרבותי רצוי במיוחד כשעוסקים בתחום התרבות"

"אין כל סיבה שתושבי הפריפריה יאלצו לצרוך אך ורק תרבות תל אביבית שהואילה השרה לימור לבנת להביא להם מהמרכז. אנו סבורים כי הם ראויים ליותר", נמסר לוואלה! תרבות ממפלגת הבית היהודי. "איננו מסתפקים גם ברכישת כרטיסים עבור תושבי הפריפריה, אנחנו רוצים להביא להם להקות תיאטרון, מחול ומוסדות תרבות משמעותיים שיהוו מוקד של יצירה תרבותית. כשתיושם תכנית התרבות של הבית היהודי, הופעות מהגליל או הנגב ינדדו לתל אביב ולא להפך, זה כל ההבדל".

עוד הוסיפו במפלגה ש"תוכנית התרבות של הבית היהודי לחיבור הפריפריה אינה מבקשת להקצות עשרות מיליוני שקלים לכרטיסים מסובסדים של מופעים המיובאים מאזור המרכז, אלא לשנות את מודל ההקצאה של תקציב התמיכות הנעמד כיום בלמעלה מ-600 מיליון שקלים אשר 40% מהם מופנים רק למוסדות בתל אביב. אין סיבה שזה יימשך כך. מעבר לכך, בבחירות הללו אנחנו מתעקשים לנהל דיון על עמדות, ולא לעסוק בהכפשות אישיות. אנו מקווים כי השרה לבנת, ביושבה כשרת תרבות, תבין כי שיח תרבותי רצוי במיוחד כשעוסקים בתחום התרבות".

לבנת: "האם הרבנים היו מגיעים לשמוע נערות שרות?"

"חבל שבנט והמסתתרים מאחוריו ברשימתו לא היו איתי אמש בחצור הגלילית לצפות במחזמר המרגש שהעלו בני נוער, תושבי המקום, לאחר חצי שנה של חזרות והדרכה על ידי מיטב שחקני ואמני ישראל", מסרה לימור לוואלה! תרבות בתגובה למפלגת הבית היהודי. "זהו אחד מני שורת פרויקטים שלנו. יש להניח שבנט ושקד היו אולי באים, אך האם הרבנים ברשימתו היו מגיעים לשמוע נערות שרות? ולא, שום דבר לא אישי. זהו שיח עקרוני על עמדות. וטוב וחשוב שהציבור ידע".

מה צודק - לבנת או בנט? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully