וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציגות הישראלית בפסטיבל ברלין מתרחבת

15.1.2013 / 19:13

סרט הביכורים של הבמאי תום שובל, "הנוער", וסרט הגמר "בשבחי היום" של הבמאי אורן אדף התקבלו לפסטיבל הקולנוע היוקרתי

הנציגות הישראלית בפסטיבל ברלין 2013 ממשיכה לצבור נפח מכובד: שני סרטים ישראליים, "הנוער" של הבמאי תום שובל ו"בשבחי היום" של הבמאי אורן אדף, התקבלו לפסטיבל היוקרתי.

"בשבחי היום", סרט הגמר של אדף, ייצג את ישראל בתחרות הסרטים הקצרים בפסטיבל הקולנוע שיתקיים בחודש הבא ויהיה הסרט היחיד שייצג את ישראל בתחרות זו. הסרט יתחרה מול 28 סרטים שנבחרו מתוך אלפים המוגשים לתחרות על ידי במאים מקצועיים וסטודנטים מכל העולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בשבחי היום"/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרטו של אדף, באורך 19 דקות, עוסק באופן נועז בהומוסקסואליות ומתרחש בגן העצמאות בירושלים. אדף, בוגר בית הספר לקולנוע וטלוויזיה סם שפיגל, משחק בתפקיד הראשי את דמות הגיבור המשוטט בגן,המחפש טלפון זמין בכל מחיר על מנת להצליח להתקשר לאמו המסורתית לפני שבת. יחד עם אדף, תטוס לברלין גם מפיקת הסרט ענבל טנמבאום, תלמידת השנה השלישית במסלול להפקה יוזמת של בית הספר. סרטהביכורים של אדף, "אדם מעביר את עצמו", יצא לפני כשנתיים והוקרן בפסטיבל ירושלים כמו גם בפסטיבלים בגרמניה ושוויץ.

לסרטו של אדף יצטרף כאמור סרט הבכורים של הבמאי תום שובל, "הנוער", שיתחרה במסגרת פנורמה בקטגוריית סרט הביכורים הטוב ביותר. זהו סרטו העלילתי הראשון באורך מלא של שובל, גם הוא בוגר בית הספר לקולנוע וטלוויזיה סם שפיגל. בעבר ביים את הסרטים הקצרים "אני אשתה את דמעותיי", "פתח תקווה" ו"הלב הרעב".

הסרט, בכיכובם של דוד ואיתן קוניו, משה אבגי, ושירילי דשא, מגולל את סיפורה של משפחה ממעמד הביניים הנקלעת לקשיים כלכליים עקב פיטוריו של האב ממקום עבודתו ושיבוש מרקם היחסים העדין במשפחה. עוד משתתפים בסרט, שהינו קו-פרודודוקציה ישראלית–גרמנית, השחקנים גיטה אמילי, אורי הוכמן, נועה קולר, גלעד קלטר ואלכס פלג.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הנוער"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני נרגש מהעובדה שסרט אינטימי ואישי, שנעשה על קשר חזק בין שני אחים ומתאר מציאות ישראלית מכאיבה נגע לליבם של מנהלי פסטיבל ברלין", אמר שובל.

"הנוער" צפוי לעלות לאקרנים בישראל במהלך השנה הקרובה ועל הפצתו בעולם תהיה אמונה החברה"The Match factory" שהפיצה בעבר את הסרטים הישראלים המצליחים "עג'מי" ו"וואלס עם באשיר".

שני הסרטים יצטרפו אל נציגות ישראלית נוספת בברלין, זו של לי גילת, אשר תסריטה "הקפות" התקבל למסגרת היוצרים היוקרתית של הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully