וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האח הגדול": עתירה לבג"צ דורשת את הפסקת העישון בתוכנית

15.1.2013 / 19:49

האגודה למלחמה בסרטן ועמותת אוויר נקי עתרו לבג"צ בדרישה להפסקת העישון בתוכנית, תוך טענה שמדובר בעבירה על החוק ו"שיטת פרסום מתוחכמת שמטרתה להחדיר את העישון לישראל"

עונתה הקרובה של "האח הגדול" נמצאת תחת מתקפה חדשה, עוד בטרם עלתה לשידור. האגולה למלחמה בסרטן, יחד עם עמותת אוויר נקי, עתרו היום (שלישי) לבג"צ במטרה להורות לרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו לכפות על הזכיינית איסור עישון במסגרת תוכנית הריאליטי הפופולרית, בטענה שעישון בשטח בו מצטלמת התוכנית מפר את החוק שאוסר על עישון במקומות ציבוריים.

העתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין עמוס האוזנר וניר עופר, נטען שהעישון במסגרת התוכנית הוא "שיטת פרסום מתוחכמת שמטרתה לנסות ולהחדיר את העישון לישראל, ובפרט לצעירים, באמצעות צפייה בתוכניות ריאליטי, שכרבע ויותר מכלל הציבור בישראל צופים בהן, רבים מהם ילדים ובני נוער, שהם טרף מרכזי ונוח לחברות הסיגריות. התמכרותם של אלו בגיל צעיר נדרשת לחברות הסיגריות כדי להשלים את השורות המדלדלות של מכורים לסיגריות, הנפטרים בטרם עת עקב מחלות או מצליחים להתגבר על התמכרות זו ולהפסיק לעשן".

עוד מציינים בעתירה נתון של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מלפני כשנה וחצי, לפיו רק כ-20% מתושבי מדינת ישראל מעשנים, בעוד ששיעור המשתתפים ב"האח הגדול" שעישנו במסגרת התוכנית עמד עד כה על כ-80% מכלל הדיירים.

בהסתמך על המידע המוצג בעתירה, מבקשות האגודה למלחמה בסרטן ועמוות אוויר נקי מהרשות השניה לנמק מדוע לא נמנע מה שהן מגדירות כפרסום סמוי לסיגריות ב"האח הגדול", לדרוש מקשת להצהיר שאינה מקבלת תמורה בעבור הצגת עישון בתוכנית, לאסור על עישון ובשידורו במסגרת התוכנית וכן לפרסם האם לעובדה עישון של מתמודד בתוכנית מהווה קריטריון שעשוי להיות רלוונטי להשתתפותו.

מקשת נמסר בתגובה: "דבר הגשת העתירה הגיע לידיעתה של קשת מהתקשורת. קשת תגיב לדברים לאחר שתלמד את טענות העתירה, אבל כבר ניתן כעת לומר כי עצם הגשת עתירה לבג"צ נגד חברה פרטית כמו קשת אינו אפשרי".

מה דעתכם - האם צריך לאסור על עישון ב"האח הגדול"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully