וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עובדה" פנתה לבית המשפט העליון נגד פסילת התחקיר על שמעון קופר

16.1.2013 / 15:36

מערכת התוכנית הגישה ערעור בהול לבית המשפט העליון נגד צו המניעה שהוציא השבוע בית המשפט המחוזי נגד שידור התחקיר על שמעון קופר

תוכנית התחקירים "עובדה", שנאלצה לא לשדר ביום שני האחרון את התחקיר על שמעון קופר, הנאשם ברצח אשתו ג'ני מור-חיים, בעקבות צו מניעה שהוציא שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב גדעון גינת, פנתה היום (רביעי) לבית המשפט העליון במטרה לבטל את צו המניעה.

בבקשה לדיון בהול בעליון טענו פרליקטות התוכנית, עו"ד טל ליבליך ועו"ד ליאת ברגמן-רביד אשר, כי תוצאות פסק הדין מהוות סטייה בלתי מידתית ובלתי מנומקת מכל ההלכות הנהוגות שנקבעו על ידי בית המשפט העליון בנוגע לחשיבות חופש הביטוי.

לפני כשלוש שנים חשף כתב עובדה עמרי אסנהיים את "פרשת האלמן הכפול" – סיפורו של שמעון קופר ונסיבות מותן הדומות של שתיים מנשותיו. אחרי פרסום התחקיר נפתחה חקירה חוזרת שהסתיימה בכתב אישום. מאז מעצרו של קופר נמנעה מערכת "עובדה" מלטפל בפרשה אולם כעת, לאחר הגשת כתב האישום, עמד אסנהיים לפרסם את התחקיר המלא בפרשה שכלל חומרים חדשים. ביום שני האחרון, שעות ספורות טרם שידור התחקיר, קיבל בית המשפט המחוזי בתל אביב את עתירת עורכי דינו של שמעון קופר ואסר על שידור התחקיר בעניינו. על פי פסק הדין החלטה זאת נובעת מתוך חשש להפרת עקרון הסוביודיצה, לפיו אסור על כלי תקשורת להשפיע על הליך פלילי המתנהל בבית המשפט.

שמעון קופר הואשם ברצח רעייתו ג'ני. דניאל בוק
שמעון קופר/דניאל בוק

בערעור שהגישה "עובדה" נטען כי מאז מעצרו של קופר כלל כלי התקשורת עוסקים בפרשה ומקיימים ראיונות עם הנאשם עצמו, עם בניו, עורכי דינו ועוד. על כן, כך נאמר בערעור, בלתי סביר שרק מערכת "עובדה" לא תוכל לעסוק בפרשה. היות וצו המניעה מופנה רק כלפי מערכת התוכנית, היא היחידה שתהיה מנועה מפרסום פרטים אודות הפרשה.

"האינטרס הציבורי שבשמירה על טוהר ההליך הפלילי, כפי שבית המשפט ביקש לשמרו, לא רק שאינו מוגן כעת בעקבות פסק הדיו", נכתב בערעור. "אלא שעיקרון אחר – האינטרס הציבורי בדבר זכות הציבור לדעת וחופש הביטוי נפגע באופן ודאי ובצורה בלתי מידתית".

עוד בנושא:
פרשנות: אין דין, אין דיין
אייל גונן: "מה שהפסיקה הזו עושה זה צו איסור 'עובדה'. דווקא לנו סותמים את הפה"
המחוזי: תחקיר ”עובדה” על שמעון קופר לא ישודר; קשת תערער לעליון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully