וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים מצנזרים את "סקייפול"

17.1.2013 / 20:02

ההישגים שרשם לעצמו הסרט האחרון בסדרת ג'יימס בונד לא הרשימו את השלטון בסין, שהטיל עליו צנזורה ואף שינה חלק מהכתוביות בו כדי להפוך אותו להולם עבור הקהל המקומי

"סקייפול", הסרט האחרון בסדרת ג'יימס בונד בכיכובו של דניאל קרייג ובבימויו של סם מנדז, אולי זוכה להצלחה מרשימה במיוחד וגרף עד כה הכנסות של למעלה ממיליארד דולר ברחבי העולם, אבל את הרשויות הסין נראה כי הנתונים הללו פחות מרשימים. כלי התקשורת בבריטניה מדווחים היום (חמישי) כי הסרט, שעתיד לעלות לאקרנים בסין במהלך השבוע הבא, צונזר על ידי הרשויות המקומיות, שלא אהבו חלק מהסצנות בסרט, המציגות את שכירי החרב באירגוני הפשע של שנחאי. לצורך התאמת הסרט לקהל הסיני, צונזרו הסצנות ולחלק מהן אף הותאם דיאלוג מעט שונה מזה המקורי, זאת בכדי לאשר את הקרנתו לקהל הרחב.

הסצינה העיקרית שנחתכה מתרחשת בשנחאי, כאשר דמותו של שכיר חרב צרפתי יורה במאבטח לאחר כניסתו לגורד שחקים. סצינה זו הוסרה ככל הנראה במלואה, אך היא לא היחידה: סצינה נוספת שנפגעה מידו הארוכה של השלטון הסיני היא סצינת הדיאלוג בקזינו בין בונד לבין המארחת סברין (בגילומה של ברניס מרלו), בה היא מספרת לו כי הפכה לזונה בגיל צעיר. בסצינה זו שונו הכתוביות והטקסט כך ש"ידלגו" על הווידוי החושפני.

צינזור סרטים זרים על ידי שלטונות סין הוא עניין שכיח למדי במדינה. לפני הסוכן הבריטי, קיבלו יחס דומה סרטים כמו "גברים בשחור 3" ו"שודדי הקאריביים: סוף העולם", שהיה השלישי בסדרה. בעייתיים לא פחות ניסיונות השלטונות בסין לשמר ולפתח את תעשיית הקולנוע המקומית על ידי פגיעה בקולנוע ההוליוודי המתחרה, באמצעות איחור מועדי הקרנה למשל. גם "סקייפול", שכבר עלה לאקרנים בכל רחבי העולם, היה אמור לעלות בבכורה בסין בחודש נובמבר שעבר, אך נדחה לתחילת השנה הנוכחית כדי לאפשר לשני סרטים היסטוריים מקומיים להצליח בקופות ולמשוך אליהם את הקהל המקומי.

הצנזורה על "סקייפול" מגיעה דווקא אחרי שנרשמה רגיעה בקוד הקשוח שהפעיל השלטון בסין על סרטים זרים - ובמיוחד אמריקאים - שעולים לאקרנים במדינה, זאת לאחר משא ומתן שניהל השלטון המקומי מול ארה"ב בשנה שעברה. ארה"ב האשימה את סין כי היא מונעת מתעשיית הקולנוע שלה גישה אל קופות הקולנוע בסין ורווחים שמוערכים בכשני מיליארד דולר, ואילו נציגה של סין דאז אמר כי מעתה תאפשר המדינה גידול בהקרנות של סרטים שנעשו בטכנולוגיית תלת מימד או כל פורמט טכנולוגי ייחודי אחר.

מה חשבתם על "סקייפול"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully