וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כסא פנוי" של ג'יי קיי רולינג יראה אור בעברית

20.1.2013 / 18:26

הרומן הראשון למבוגרים של הסופרת הבריטית המוכרת בעיקר בתור מחברת סדרת "הארי פוטר" מכר בבריטניה מיליון עותקים תוך 3 שבועות ותורגם לעברית על ידי אסף גברון

הרומן "כסא פנוי" של הסופרת הבריטית ג'יי קיי רולינג, המוכרת בעיקר בזכות היותה מחברת סדרת הספרים על דמותו של הקוסם הצעיר הארי פוטר, יראה אור בעברית ב-6 בפברואר בהוצאות ספרי עליית הגג וידיעות ספרים. הרומן, בן 560 עמודים, תורגם מאנגלית על ידי אסף גברון. הספר מכר כמיליון עותקים בבריטניה בתוך שלושה שבועות מיום צאתו למדפי חנויות הספרים, וכבר עו?ב?ד לסדרת טלוויזיה על ידי ה-BBC, שעתידה לעלות לאוויר במהלך שנת 2014.

עלילת "כסא פנוי" מתרחשת בעיירה קטנה במערב אנגליה (המקום בו גדלה רולינג עצמה), אשר מתחת למעטה הפסטורלי שלה מסתתר מאבק המערער את חיי התושבים בה. מותו הפתאומי של חבר המועצה המקומית בגיל 40 מכה בהלם את תושבי העיירה, והכיסא שמתפנה הוא עילה להתלקחות המלחמה האכזרית ביותר שידעה העיירה מיום היווסדה. סודות אפלים של המתמודדים על התפקיד הפנוי נחשפים, ומכאן הדרך נסללת במהירות למלחמה כוללת בין עשירים ועניים, ילדים והורים, נשים וגברים, מורים ותלמידים. בספר, המחולק לשבעה פרקים, עוסקת רולינג עם נושאים שונים, ביניהם יחסי מעמדות חברתיים, סמים, זנות, אונס והתעללות.

"חשבתי על בחירות מקומיות", מסרה הסופרת, "וזה היה זה. הרגשתי פיזית שזה הדבר הנכון לכתוב עליו, הרגשתי את האדרנלין שוטף אותי, בדיוק כמו שהרגשתי כשחשבתי בפעם הראשונה על הארי פוטר". את הרומן החדש היא מגדירה כטרגי-קומי ומשווה את סגנונו לזה של רומנים מן המאה ה-19, שיוחדו לניתוח ולבחינה של חברה קטנה וסגורה.

סדרת ספרי הארי פוטר הפכה את רולינג לסופרת המצליחה ביותר בעולם, וספריה נמכרו בלמעלה מ-450 מיליון עותקים ברחבי העולם, הופצו ביותר מ-200 ארצות, תורגמו ל-73 שפות ועובדו לשמונה סרטים שוברי קופות.

קראתם כבר את הספר של רולינג? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully