וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 54: הקאבר האבוד של אליוט סמית לג'ון לנון

23.1.2013 / 0:08

מעריצי מייק פאטון יכולים להתחיל להתרגש לקראת החדש של טומהוק, הפו פייטרז קורעים את הבמה בהופעה מלאה וקאברים אבודים של אליוט סמית נחשפים. בלוג הרוק של מני אבירם

אני לא זוכר פתיחה כזאת רוקנ'רולית של שנה כבר הרבה מאד זמן, וזה רק מחזק את ההערכות ההולכות ונצברות ש-2013 הולכת להיות נפלאה לגיטרות. עוד לא התחלנו והיא כבר כוללת כמה אלבומים שיככבו בסיכומיה, והשבוע גם התבשרנו שלחגיגה יצטרף אלבום חדש של הסטרוקס, עם שיר ראשון מתוכו שיגיח בימים הקרובים. אז נתחיל, כי אין זמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שבוע הבא, בעזרת השם. הסטרוקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

Free Energy – Girls Want Rock

אלבום השבוע שלי הוא בלי תחרות - כמו שהזהרתי במדור הקודם - "Love Sign", השני של החמישיה מפילדלפיה, שבאמת לא כולל פילרים, רק קילרים, ועוד איזה. הוא כל כך כיף וכל כך מלא אהבה לרוקנרול, שמאד קשה שלא להתמסר לו. מדובר באלבום מסיבות מושלם, שסביר להניח שלא יזכה בכבוד שהוא ראוי לו, וזה יהיה עוול גדול. אני מבטיח לחפור עליו. הנה סיבה אחת מספיק טובה. יאללה כפיים.

Fidlar – Cheap Beer

מהאזורים המסיבתיים של הרוקנרול מגיע גם אלבום השבוע השני שלי - הבכורה של הרביעיה מאל.איי, שנושא את שמה. פידלאר הם יותר פאנק מפרי אנרג'י, ובעיקר מזכירים באנרגיות ובאווירה את הביסטי בויז של "Licensed to Ill". "אני שותה בירה זולה, אז מה, לך תזדיין". בהחלט.

Matthew E. White – Will you Love Me

לאלבום השבוע השלישי קוראים "Big Inner", והוא חותך לגמרי שמאלה ומגיע אליכם בחסות בחור מעט ווירד בשם מת'יו אי ווייט, שנראה כמו הבן הממזר של רון מיברג ובון איבר. ווייט, שזוהי הבכורה שלו, מגיע מווירג'יניה, ועושה תערובת של סול, קאנטרי וג'ז, של בק ורנדי ניומן וג'ימי קליף ועוד מלא שמות. שבעה קטעים כולל האלבום, וכולם חושפים כשרון אדיר שכדאי מאד לסמן. אז הנה, סומן.

Christopher Owens – A Broken Heart

גם לכריסטופר אוונס, אקס גירלז, יש אלבום חדש, "Lysandre", ואני קצת מאוכזב ממנו, אולי כי ממש ציפיתי. הוא לא בליגה של ההרכב הקודם שלו, ועדיין, כולל כמה קטעים מצוינים. כמו זה למשל.

Thumpers – Dancing's Done

לא רק אלבומים גדולים הצטרפו לפס הקול של ההיסטוריה השבוע, גם לא מעט שירים. הראשון ברשימה שייך לצמד הלונדוני הזה, הוא סינגל הבכורה שלהם, והוא סוחף ומרומם את הנפש. נסו ותהנו.

Deap Vally – Gonna Make my Own Money / Lies

עזבו אתכם/ן מ-haim, עזבו. זה כבר לא נעים. רוצים/ות בחורות שבאמת יודעות מה זה רוקנ'רול ונותנות בראש? לכו על דיפ ואלי. לינדזי טרוי וג'ולי אדווארדס הן הצמד הכי בוער בשטח ואין מצב שלינדזי לא הולכת להיות הבחורה הכי לוהטת ברוק ב-2013. הנה למה.

Palma Violets – Step Up for the Cool Cats

המאמים האנגלים של הרגע, הרכב הבאזז מספר אחת בממלכה, פאלמה ויולטס, יוציא את אלבום הבכורה שלו "180" בסוף פברואר. שמעתם את המוזיקה הזאת באינספור גלגולים בעבר, זה לא אומר שאי אפשר לשמוע אותה שוב.

Cheatahs - Swan

עוד שיר שמפגיז ועוד הרכב לונדוני, הפעם קצת יותר דינוזאור ג'וניור ורייד. הצ'יטות יוציאו את אלבום הבכורה שלהם השנה, עי"ה.

The Cribs – Leather Jacket Love Song

שיר מדהים של הקריבז שהוקלט ב-2010, הימים שבהם עבדה הלהקה עם ג'וני מאר, אף פעם לא שוחרר ועכשיו הוקפץ כדי לקדם את האוסף החדש שלהם שייצא בפברואר.

Dinosaur Jr - Pierce the Morning Rain

ואם עלה שמם של הדינוזאורים, אז הם פינקו השבוע עם קליפ לוהט לעוד שיר מנצח מתוך אלבומם האחרון "Bet On Sky", שמככבים בו ג'יימס אורבניאק, הנרי רולינס ואחרים. מצחיק.

Woods – Size Meets the Sound

עוד קליפ חדש לקטע מתוך אלבום שכיכב בסיכומי 2012, הפעם "Bend Beyond" של וודס. להקה מעולה שעוד לא מאוחר לגלות.

Tribes – Wrapped Up in a Carpet

גם "Baby", אלבום הבכורה של טרייבז האנגלים, זרח בשמיים שלי בשנה שעברה, והנה הם כבר ממהרים לשחרר קטע חדש, שממשיך את המומנטום. הוא לקוח מתוך האלבום השני שלהם, "Wish to Scream", שייצא במאי.

Cold War Kids – Miracle Mile

אהבתי את האלבום הקודם של ההרכב מקליפורניה, "Mine is Yours", שיצא ב-2011, והשבוע יצא סינגל ראשון מתוך האלבום הרביעי שלהם, Dear Miss Lonely Hearts"", שייצא באפריל. אינדי-פופ מעולה להמונים.

Tomahawk – Oddfellows

האלבום הרביעי של מייק פאטון וטומהוק עוד רגע כאן, והאווירה מתחממת עם שיר הנושא. לחובבי הז'אנר וזה.

בונוס של החיים 1

1999, אולי 2000. פול תומאס אנדרסון מפקח על פיילוט של תכנית מוזיקלית ל-VH1, בהובלת ג'ון בריון, שאיתו גם שיתף פעולה כמלחין בסרטיו. לפיילוט הזה מוזמן אליוט סמית, שמבצע שמונה שירים, כולל שלושה קאברים: לג'ון לנון, לביג סטאר ולקינקס. הנה התכנית כולה.

בונוס של החיים 2

דייב גרוהל הוא כידוע האיש הכי עסוק ברוקנרול. הוא ככל הנראה לא ישן מ-1991. תכף יוצא הסרט הדוקומנטרי שביים על אולפן ההקלטות האגדי "סאונד סיטי" והפסקול המדהים שיתלווה אליו, הוא כבר מופיע עם הרכב שתפר לכבוד הסרט, הוא מחלטר בערך אצל כל מי שמבקש ויש כמובן את האלבום החדש של קווינז אוף דה סטון אייג', שייצא השנה. אבל לפני הכל, גרוהל הוא הגאון מפו פייטרז. באוגוסט האחרון הם כבשו את פסטיבל רדינג, וכל ההופעה הגיעה ליו-טיוב. פנו לעצמכם שעתיים ועשרים.

פצצה מהעבר

כשברקע דיבורים על איחוד של פוסטל סרוויס, הפרויקט החד פעמי של בן גיבארד וג'ימי טאמבורלו, הסינגל הראשון שלהם חוגג יום הולדת עשר, והוא עדיין נפלא ומרגש כמו שהיה בפעם הראשונה ששמעתי אותו. "Such Great Heights" סלל את הדרך לאלבום הראשון והיחיד של הצמד, "Give Up", שיצא בפברואר 2003 והבטיח את מקומו בנצח כאחד מהאלבומים הגדולים של העשור ההוא, כזה שתמיד כיף לחזור אליו ותמיד עובד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully