וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד סדרות שמגיע להן פריקוול מלבד "סקס והעיר הגדולה"

25.1.2013 / 11:39

"יומני קארי" שמקדימה את עלילת "סקס והעיר הגדולה" הזכירה לנו עוד סדרות שמגיע להן. מ"סיינפלד" ועד "שולחן לחמישה" - מה קרה לפני שפגשנו בהם לראשונה?

לא רק "סקס והעיר הגדולה" דגדגה את הדמיון ליוצרים לכתוב את "יומני קארי" - תחילת דרכה של קארי בראדשו הצעירה והנאיבית לפני שגילתה את הלאפטופים והחומר שירסן לה את התלתולת. הנה עוד סדרות אהובות אחרות שצריכות לזכות לפריקוולים משלהן.

"The Seinfeld Chronicles" ("כרוניקות סיינפלד")

סיינפלד הצעיר גדל בדיוק בתקופה בה שיער ארוך לבנים נחשב למהלך מרדני ואופנתי, וכך הוא נתקע עם ג'ו-פרו מביך במיוחד. ולא רק לסיינפלד היה שיער, בניגוד למה שנדמה – ג'ורג' קוסטנזה לא תמיד היה קירח (וזה עוד לפני שג'ייסון אלכסנדר התחיל להשתיל שיער אלפקות על הפדחת). הסדרה "כרוניקות סיינפלד" (לפי שם הפרק הראשון של הסדרה המקורית), עוקבת אחרי שני הטינאייג'רים שלמדו יחד בתיכון בלונג איילנד, בו הם הנערים הכי דחויים. שניהם נדחקים אל שולחן ארוחת הצהריים הכי מביך ופינתי בבית הספר וממנו הם מתכננים את הנקמה הגדולה שיעשו כשיהיו גדולים ומצליחנים. לאחד מהם זה יעבוד.

מפרק הפיילוט של "סיינפלד"

"FRENEMIES" (יתורגם בישראל באופן מביך ל"חברים ואויבים מאוד")

"חברים" מוצאת את הגיבורים שלה הרבה שנים אחרי שהתגברו על טראומות ההתבגרות שלהם, אבל התיכון לא היתה התקופה הטובה של אף אחד, מלבד רייצ'ל כמובן. ב"חברים ואויבים מאוד" מוניקה שכזכור שוקלת 120 קילוגרמים היא מקור למבוכה לאחיה רוס – חנון טורבו משל עצמו, שמטפח קראש על רייצ'ל המקובלת והפופולארית אבל מדלג בדרך הנכונה להיות בתול בן ארבעים כשהוא מעדיף ללטף מאובנים מאשר להסתכן בדחייה. משולש היחסים הזה יחד עם רייצ'ל המעודדת הכוסית והחברה הכי טובה שלה - מוניקה הסיידקיק הנצחית, הוא מרכז הסדרה שתתפוס גם את הנוער וגם את אלו שלא מצליחים שלא לצפות ב"חברים" בשידורים החוזרים.

מוניקה ורייצ'ל בתיכון

"מעבר חצייה"

"רמזור" אמנם מבוססת על התפיסה הגורסת כי מוסד הנישואין מביא את חייו של האדם הממוצע לעצירה מוחלטת, אבל מה קורה לפני הרגע הזה? ב"מעבר חצייה" נגלה את האמת המרה – כשחפר, איצקו ואמיר היו חיילים, החיים שלהם בעצם נראו פחות או יותר אותו הדבר. חפר אמנם יגולם על ידי איתי תורג'מן ולא נירו, אבל יהיה בדיוק אותו רווק הולל; איצקו כבר יהיה הסמרטוט של לילך; ואמיר אמנם יהיה קצת יותר רווק אבל כבר יביים ערבי יחידה, והבדיחות שלו עדיין יהיו לקוחות מהמופע של אדיר מילר. אז מה בעצם היתרון, אתם שואלים? ובכן, אם רמזור היתה סדרת הדגל של מעמד הביניים – תפוח האדמה החם של 2011 – "מעבר חצייה" תרכב אל ההצלחה על גב הטרנד הלוהט של 2013: השיוויון בנטל.

החיים הם כמו רמזור

“All In The Game” (בעברית: "הכנופייה")

לכאורה, סדרת הפשע שמזמינה פריקוול היא "הסופרנוס", שהמקדימון שלה יעסוק במערכת היחסים החולה בין טוני ואמא שלו, לאורך ילדותו העשוקה. אלא שהנושא הזה נטחן בצורה כל כך יסודית בעונות הראשונות של הסדרה, שלא בטוח שלסדרה עצמאית יש עוד מה ללמד אותנו אודותיו. במקום זה נעדיף פריקוול של דרמת הפשע המתחרה, "הסמויה", שיתחקה אחר הקמת ארגון הפשע של אבון בארקסדייל וסטרינגר בל - מילדות ועד להקמת האימפריה. זאת תהיה הזדמנות להבין לעומק איך דווקא בארקסדייל העדין הוא זה שלקח את הכתר, וגם לסגור עוד מעגל תמטי – מהסוג ש"הסמויה" כל כך אוהבת – עם הילדים הגדלים לפשע של שתי העונות האחרונות.

אבון וסטרינגר מעלים זכרונות

"שולחן לשבעה"

לא הרבה לפני שהתחילה "שולחן לחמישה", משפחת סאלינג'ר היתה משפחה משעממת ממש כמו זו שלכם; עם שני הורים מתפקדים, מסעדה משפחתית, וחמישה ילדים שגדלו בלי שחסר להם שום דבר. "שולחן לשבעה", עוקבת אחרי השנה שבה התווסף אואן למשפחת סאלינג'ר ועד הרגע הטרגי בו נהרגו ההורים בתאונת הדרכים. כן, "שולחן לשבעה" מתארת הרבה ויכוחי סרק משפחתיים, חגיגות חג המולד וחג ההודיה, ולא מעט ריתוקים לבית, אסיפות הורים בבית הספר ודיונים על קולג'. זה אמנם לא מעניין במיוחד, אבל היי! מה שעבד למשפחת קוסבי יכול לעבוד גם לסאלינג'רס.

פרק הפיילוט של "שולחן לחמישה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully