וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"The Following": לא מפחידה ולא מותחת

סדרת האימה החדשה של קווין וויליאמסון כוללת דם, יזע ואנשים שתוקעים לעצמם מברג בעין, אבל לא באמת מצליחה לעניין מישהו – אפילו לא את קווין בייקון שמשחק בתפקיד הראשי

הוליווד ממחזרת, והכבשים שותקות. קווין וויליאמסון, מי שחתום על הצלחות כמו "דוסון קריק" ו"יומני הערפד", החליט שנמאס לו מסדרות נוער (הקודמת, "המעגל הסודי", די כשלה), ובא לו משהו חדש. חדש בשבילו, זאת אומרת. התוצאה, "The Following", עלתה אתמול ב-Yes Oh, כשבוע לאחר השידור בארצות הברית.

יש סדרות שקשה מאוד לתאר. "The Following", אינה אחת מהן. מדובר בעיסה שעשויה מהרכיבים של "דרקון אדום" ו"שתיקת הכבשים", עם קורט קונספירטיביות מהסוג של "24". מעשה בסוכן FBI לשעבר, ששמו אינו וויל גרהם כי אם ראיין הרדי (קווין בייקון), שצולק הן נפשית והן גופנית אחרי שהצליח לתפוס את הרוצח הסדרתי חניבעל לקטר. אה, לא, לא לקטר - ג'ו קרול (ג'יימס פיורפוי). קרול, פרופסור לספרות, רצח נשים והוציא להן את העיניים, כי כזה הוא, משוגע. הוא גם תירץ את כל העסק בחיבתו לאדגר אלן פו, מה שמוביל לעשרות שורות מיותרות של ניתוח ספרותי רדוד ליצירותיו של פו בפרק הפיילוט, עם דגש מיוחד על "העורב", כצפוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מסובך לתאר אותה. מתוך "The Following"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפרק הפיילוט בורח לא-לקטר מהכלא, והרדי מגוייס שוב ל-FBI כדי לייעץ בתפיסתו. זה כולל את הסצינה המתבקשת של ההוא-שזוכר-איך-הארדי-התחרפן-והועף-מהשירות, שלא רוצה שום קשר איתו; ואת הפלאשבקים המתבקשים לתפיסתו של קרול; ועוד כמה גילויים לא מרעישים בעליל שבכל זאת יכולים להיחשב לספוילרים, ולכן לא ייכנסו לטקסט הזה.

לכל אורך הדרך, פרק הפיילוט של "The Following" לא מפסיק עם הקלישאות. הנה, הרדי הבין איזשהו רמז למיקומו של קרול ונוסע לשם לבד. האשה המוזרה במערכה הראשונה תדקור את עצמה בעין עם מברג בעוד 10, 9, 8; וההוא שחשבנו עליו דבר אחד, הוא אינו מה שהוא נראה. מילא אם כל זה היה מותח, או עשוי בצורה טובה מספיק, אבל זה לא. ואם פיורפוי עוד מנסה ליהנות מהתפקיד שנתנו לו, קווין בייקון נראה רדום במיוחד. אולי זה בגלל שמדובר בסדרה הראשונה שלו אי פעם, אבל זה לא באמת תירוץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שום דבר שעוד לא ראינו. מתוך "The Following"/מערכת וואלה!, צילום מסך

החלק הכי מגוחך בסיפור אינו הרציחות הסדרתיות של קרול, כי אם מה שנותן לסדרה את שמה - הכת שהוא כביכול יצר סביבו. בשעה הראשונה אנחנו רואים כמה מחברי הכת הזו, שככל הנראה יהוו את חומר הבערה לפרשת השבוע של הסדרה, אבל באף אחד מהמקרים לא מוסבר מה בדיוק הוביל אותם להצטרף לכת של רוצח פסיכופט, ולעשות את מה שהוא מבקש במשך שנים, כאילו הוא המפעיל שלהם בק.ג.ב. והם הסוכנים הרדומים שמתגנבים למעוז הקפיטליזם (כמו ב"The Americans" שעולה בהמשך השבוע בערוץ FX האמריקאי).

"The Following" אמנם כוללת מנה גדושה של דם, יזע, דמעות, טחול ואנשים שתוקעים לעצמם מברג בעין בלי סיבה נראית לעין, אך אלה לא באים עם תסריט מספיק מאיים כדי לדגדג אפילו את קולטני האימה של חובבי הז'אנר. אלה ייצטרכו בכל זאת להיכנס לגמילה אחרי שהעונה השניה של "אימה אמריקאית" נגמרה. מאידך, היא לא מספיק מעניינת כדי להמשיך לצפות בה כבעוד סדרת פשע. וכך, אין אלא להניח את השלט אחרי הצפייה בפיילוט ולהגיד, כפי שאמר עורב מפורסם בזמנו, "Nevermore".

מה אתם חשבתם על "The Following"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully