וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים באר זכה בפרס ראש הממשלה ללשון העברית

27.1.2013 / 14:37

הפרס בשווי 70 אלף שקלים יוענק לסופר בטקס שייערך בחודש הבא. "מהסופרים הבולטים בדורנו ובעל תרומה רבה לשפה העברית על כל רבדיה", מסרה שרת התרבות והספורט לימור לבנת

הסופר חיים באר הוא הזוכה בפרס ראש הממשלה ללשון העברית על שם אליעזר בן-יהודה לשנת תשע"ג, כך הודיע היום משרד התרבות והספורט. הפרס מוענק זאת השנה השלישית ונועד לעודד את שימורה של הלשון העברית כלשון דיבור ותרבות בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התרבות והספורט לימור לבנת צפויים להעניק לבאר את הפרס בטקס שיתקיים בערב הפתיחה של כנס ראש הממשלה לשפה העברית, שיתקיים זו השנה השישית ב-5 בפברואר בהיכל התרבות בראשון לציון. שווי הפרס הינו 70 אלף שקלים.

"חיים באר הוא מהסופרים הבולטים בדורנו, ויש לו תרומה רבה לשפה העברית על כל רבדיה", מסרה השרה לבנת. "שימור השפה העברית, טיפוחה ופיתוחה, הם גם הערובה להבטחת המשך קיומנו הלאומי. חובתנו היא להמשיך לשמר אותה ולשמור עליה לדורות הבאים. כנס ראש הממשלה לשפה העברית והפרס ללשון העברית הם ביטוי לחשיבות שאנו רואים בטיפוח הלשון העברית בכל תחומי חיינו".

"חיים באר נמצא ראוי לפרס", נמסר מוועדת השופטים שבחרה להעניק לבאר את הפרס וכללה את פרופ' אסתר בורוכובסקי, ד"ר עירית מאיר ופרופ' אהרן ממן. "לצד תרומתו המרשימה לספרות העברית וזיקת לשונו למקורות העבריים ולארון הספרים היהודי הוא גם חוקר קשור וידען שמחקריו כונסו בשני ספרי העיון שלו. בנוסף לכך, חיים באר הינו חבר פעיל באקדמיה ללשון העברית ומרצה המשפיע מרוחו ומן הידע הנרחב שלו על תלמידים ויוצרים וכל מי שהמילה העברית יקרה לליבו".

איזה ספר של חיים באר אתם הכי אוהבים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully