וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמודדי "מאסטר שף" כובשים את העולם

27.1.2013 / 18:03

תום פרנץ וסלמה פיומי, שניים מהפיינליסטים של "מאסטר שף", מעוררים עניין בכלי תקשורת במדינות זרות. "אישה עם רעלה היא לא אישה מוגבלת", אמרה פיומי בראיון לאתר ערבי

ריאליטי הבישול "מאסטר שף" של הזכיינית קשת לא מסתפק בנתוני רייטינג מרשימים בתוך ישראל. שלישיית הגמר של התוכנית, שכוללת את ג'קי אזולאי, תום פרנץ וסלמה פיומי, מתכוננת במרץ לתוכנית הגמר שתשודר ביום שלישי הקרוב בשידור חי, אך בינתיים נראה כי שני האחרונים מעוררים עניין רב לא רק בתקשורת המקומית, כי אם גם בכלי התקשורת מסביב לעולם.

היכולות הגסטרונומיות של פרנץ משכו את תשומת ליבם של כלי התקשורת בגרמניה, כור מחצבתו. כתבות על המתמודד פורסמו עד כה בכלי תקשורת רבים, שכגרמני שהתגייר ומככב בריאליטי בישראל הוא תופעה מסקרנת גם עבורם. עד כה התראיין פרנץ לתחנות רדיו בגרמניה, כמו גם לאחד העיתונים הנפוצים יותר במדינה, דר שפיגל, וכן לעיתון The Berliner Zeitung ולתחנות הטלוויזיה השונות, ביניהן RTL, ARD ו-WDR - חלקן אף מתכננות להגיע ולסקר את הגמר בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תום מתראיין לכלי תקשורת בינלאומיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה כמו ספורט", תיאר פרנץ את תחושותיו קראת הגמר בראיון לאתר הגרמני Stuttgarter-Zeitung. "אם אתה כבר מגיע לזה, אתה רוצה גם לזכות במקום הראשון". כנשאל מה יקרה באם לא יגיע למקום הראשון, ענה פרנץ בחיוך כי "ישראל קטנה מדי בכדי לאפשר לך להישכח כל כך במהירות". בראיון אחר לאתר Berliner Morgenpost נשאל פרנץ על ההחלטה להגר לישראל ולהפוך ליהודי, כמי שכבר טיפח קריירה כעורך דין מצליח בגרמניה. פרנץ הסביר שכבר בגיל צעיר, כשפגש סטודנטים מישראל, חש אליהם חיבור עמוק. "תוך כמה ימים התחלנו לבלות הרבה זמן ביחד, אני לא יכול להסביר איך זה קרה, זה פשוט היה כך. המנטליות משכה אותי, הם נראו מאושרים ומשוחררים יותר מאיתנו. תמיד היה לי הרצון להיות יהודי".

בהמשך הוסיף כי "יכול להיות שהנחישות שלי והרצון שלי הן איכויות גרמניות". בנוסף סיפר כי החלום שלו הוא להביא את בשורת האוכל הכשר אל מולדתו. "אני רוצה ללכת כל כמה חודשים לכמה ימים בגרמניה. חוץ מזה, אני רוצה שההורים שלי יראו את הנכדים שלהם". באשר לזהות המנצח, פרנץ טוען כי הוא משוכנע שאין הוא עומד לזכות בגמר הגדול. "יכול להיות שאני הטבח הטוב ביותר, אבל זה לא רק סביב זה. בסוף המתמודדת הישראלית תנצח" – בהתייחסו לג'קי, שנחשבת לפייבוריטית.

גם צליית הבשר המושלמת של פיומי לא הצליחה להשאיר את עולם התקשורת הערבי אדיש, והמתמודדת האהובה שהוחזרה לתחרות על ידי השופטים לאחר שהודחה בתוכנית הראשונה, התראיינה לכלי תקשורת שונים ביניהם העיתון כל אל ערב והאתר Panet, המיועדים בעיקר לציבור הערבי ישראלי, וגם ללילאכ, מגזין הנשים המופץ בכל המזרח התיכון ואף ברשות הפלסטינית.

בראיון לאתר Sonara, נשאלה פיומי על הדחתה המוקדמת מן התוכנית ואמרה "החלטת הפסילה שלי היתה אובייקטיבית ולא בגלל שאני ערבייה או בגלל כל סיבה אחרת. זה נתן לי תחושה שאני שווה לכל המשתתפים ולא הרגשתי כל סוג של גזענות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלמה בכל אל ערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עקבתי אחרי העונה הקודמת של 'מאסטר השף' והרגשתי שאני יכולה להשתתף בה", סיפרה פיומי על מה שדירבן אותה להגיע לתחרות. "לא נתקלתי בשום קשיים, אלא להיפך". פיומי סיפרה איך נרשמה לתוכנית, ולאחר שחזרה מטיול בחו"ל קיבלה הודעות רבות מההפקה הקוראות לה להגיע לאודישנים. "התקבלתי מתוך אלפי אנשים שנרשמו", סיפרה פיומי, "ואני לא מרגישה שום קושי במונחים של שפה ובמונחים של להיות אישה דתייה".

כשנשאלה על היחס אל נשים ערביות בחברה כיום ענתה פיומי ש"נשים ערביות היום הן לא הנשים הערביות שהיו לפני 20 או 30 שנה. כיום, נשים ערביות מעורבות בכל תפקידי הניהול הגבוהים. בהתאם לכך, כיום אין שום מחסום שיכול למנוע מהן להגיע למיצוי המטרות והפוטנציאל שלהן. לצערי יש רושם מוטעה רב של נשים העוטות רעלה, כיוון שאנשים חושבים שכיסוי הראש מונע מהן להתקדם בחיים וללמוד. אנשים חושבים שכיסוי הראש של האישה מכסה גם את עיניה, וזה לא בסדר. אני שמחה שההשתתפות שלי בתוכנית מביאה את התדמית החיובית של נשים ערביות ונשים דתיות, גם להן יש את היכולת להתקדם בחיים. מעולם לא הרגשתי שכיסוי הראש שלי גורם לי לבעיות או מעכב אותי. זו הדרך שבחרתי. הבעיה כאן היא לא שלי. המסר שלי הוא פשוט: אישה עם רעלה היא לא אישה מוגבלת".

מתמודדת נוספת שמשכה תשומת לב היא מיה בן צבי, המתמודדת הטבעונית שאמנם לא הגיעה אל שלישיית הגמר אך המטבח הטבעוני בו היא דוגלת בלט במהלך התוכנית, והיא רואיינה לכתבת טלוויזיה בערוץ צרפתי שפועל מישראל, Guysen TV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully