וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: סטודיו על שם דודו גבע

29.1.2013 / 12:17

הסטודיו על שם אמן הקומיקס הנערץ יכלול את הספריה ושולחן העבודה שלו, שלו וכן איורים וסקיצות שלא פורסמו. באירוע ההשקה ישתתפו יאיר גרבוז, מולי שגב, שלומי שבן ועוד

ביום השנה השמיני למותו של האמן והעיתונאי הנערץ דודו גבע תיחנך במשכן לאמנות בעין חרוד סדנת קומיקס ואיור על שמו. באירוע הפתיחה, שיתקיים במקום ב-16 בפברואר, ישתתפו האמן יאיר גרבוז ועורך "ארץ נהדרת" מולי שגב, ובנוסף תיערך הופעה מיוחדת של שלומי שבן וימי ויסלר ("הבילויים"), מעריצים וותיקים של המאייר והסטיריקן החשוב. עוד יופיע בהשקה גם העיתונאית והאמנית ציפה קמפינסקי, עורכת הספר "פשר החיים" של גבע, והקומיקאי ניב מג'ר מהצמד ניצה ולחם.

במהלך השנה האחרונה עבר אוסף יצירותיו הרחב של גבע, הכולל פרטים שלא פורסמו מעולם, ביניהם ציורים, סקיצות עבודה ואיורים, אל המשכן לאמנות בעין חרוד, שם עמלים כבר זמן רב על אחסון, שימור ותיעוד עזבונו. האמנית והמעצבת יעל רשף, שהיתה המעצבת הגרפית של גבע במהלך שנות עבודתו בעיתון מעריב, הופקדה על עיצוב חלל הסדנה לזכרו.

הסטודיו המשוחזר שיושק באירוע המיוחד יכלול מבחר מיצירותיו וכן את אוסף הספרים שפרסם, שאת רובם לא ניתן כיום להשיג. כמו כן תוצב בו עמדת וידאו לצפייה בסרטוני אנימציה שיצר בשנות ה-70, לצד קטעי ראיונות עמו וסרטים שנעשו לאחר מותו. במרכז הסטודיו תוצב הספרייה הפרטית והעשירה של גבע, שתכלול את ספרי האמנות שאסף. שולחן העבודה, מכונת הצילום ושולחן האור שלו יעמדו לרשות המבקרים, המוזמנים לעיין בספרים וליצור בעזרת כלי העבודה והחומרים ששימשו אותו בעבודתו.

גבע הסטיריקן, העיתונאי והמאייר המבריק הלך לעולמו בשנת 2005 והיה אחד ממובילי תרבות הקומיקס בארץ. אין מחלוקת על כך שחסרונו מורגש מאז לכתו. גבע היה בעבר אחראי למדורים הומוריסטיים בעיתונות המקומית, חיבר ואייר עשרות ספרים וכמובן היה האבא של דמות הברווז - אולי סימן ההיכר המזוהה ביותר שלו.

כמו כן, במסגרת אירוע הפתיחה בו ייחנך הסטודיו גם לקהל הרחב, יוצעו למכירה כמה מספריו ויוקרנו הסרטים "כוכב קטן" - סרט אנימציה בעבודת יד שיצר גבע בסוף שנות ה-70, וכן "סקנדל בעירייה" - סרטון של חנוך מרמרי ויוסי פולק, המבוסס על ספר קומיקס של גבע שמעולם לא פורסם.

מתכננים ללכת לסטודיו של גבע? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • דודו גבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully