וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו: רכטר, שבן, וקרולינה עושים חנוך לוין

30.1.2013 / 9:13

יוני רכטר, נעם ענבר (הבילויים), שלומי שבן, קרולינה ועוד רבים חברו יחד לפרויקט המוזיקלי "היספיקו החיים?" המציג לחנים חדשים לטקסטים של המחזאי, הבמאי והמשורר הנערץ

יח"צ - חד פעמי
לחנים חדשים לשירי חנוך לוין. גדי דגון,
שלומי שבן וקרולינה/גדי דגון

"היספיקו החיים?" הוא פרויקט חדש המציג שיתוף פעולה ייחודי של קבוצת מלחינים ומבצעים מן השורה הראשונה בארץ. מדובר בפרויקט מוזיקלי שיוצא כאלבום וגם כספר, של לחנים חדשים לשיריו של הכותב הנערץ, המחזאי, במאי התיאטרון, המשורר והסופר חנוך לוין, שהלך לעולמו בשנת 1999. בין המשתתפים באלבום ניתן למנות את יוני רכטר, שלומי שבן, קרולינה, אלי מגן, נעם ענבר ואיתמר רוטשילד. על הניהול המוזיקלי והפקה היה אמון אסף תלמודי. האנסמבל שליווה את המוזיקאים בנגינה כולל את איתמר דוארי, אייל תלמודי, אסף רוט, ערן וייץ, גרשון וייסרפירר, גרשון לייזרסון, יעל נחשון ורוני עברין. מופע ההשקה החגיגי יתקיים ב-6 בפברואר בכנס השפה העברית "לשון לציון" בעיר ראשון לציון.

"היספיקו החיים?" הינו חלק מסדרת ספרים-דיסקים בהפקת והוצאת עבודה עברית, הפרויקט המתמשך שמטרתו קידום יצירתם של משוררים וגיבורי תרבות עברית, שעיצבו וגיבשו בכתיבתם את השפה והתרבות הישראלית. במסגרת הסדרה יצאו כבר פרויקטים רבים, ביניהם "שרות לאה גולדברג", "אדמי השפתות - משירי אבן גבירול", "רישומי פחם בצבע - מאיר אריאל" ועוד.

במהלך העבודה על היצירה, הפכו המוזיקאים לאנסמבל של ממש וכינו עצמם בהומור "הקבס השישה עשר". בחסות הלחנים החדשים שיצרו, הם חולקים קריאה מוזיקלית חדשה בשירתו של לוין, המעלה אל פני השטח גוונים של רוך, עצב, חמלה וטירוף, כך שנוצרת חווית האזנה מטלטלת ומשעשעת כאחד. במופע יבוצעו שירי האלבום החדש לצד שיריו המוכרים של חנוך לוין, לרגל יום הולדתו ה-70.

את תמונת הפרומו של חברי האנסמבל צילם הצלם המוערך גדי דגון שהשתלב עם העוסקים במלאכה באולפן ההקלטות. דגון ליווה את לוין במשך שנים רבות ותיעד דרך עדשתו אותו ואת מחזותיו. הצילומים כולם נכרכו בעבר לספר הצילום חנוך "לוין – תאטרון – גדי דגון". כעת, נרתם דגון לשקף את אווירת האולפן שנרקמה תוך כדי היצירה המוזיקלית.

מה חשבתם על השירים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully