וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת "היצ'קוק": הנשים שמאחורי היוצרים הגדולים

31.1.2013 / 16:00

לא רק אלפרד היצ'קוק הושפע מהנשים שאהב, גם כוכבים כמו ג'ון לנון, קורט קוביין, אנדי וורהול ועוד רבים אחרים הובילו או ריסקו קריירות בהשפעת החצי השני שלהם

קורט קוביין וקורטני לאב

הדבר האחד שמעריצי להקת נירוונה שונאים יותר מהמוזיקה של פו פייטרז (בראשה עומד כזכור דייב גרוהל שהיה המתופף בלהקת האם) הוא את קורטני לאב. ממארק ארם, או באז אוסבורן (שהיו המנטורים הרוחניים של קוביין בתחילת דרכו), ועד לבת המשותפת של הזוג פרנסיס בין - כמעט לא ניתן למצוא מישהו שיזרוק מילה טובה על לאב. בין ההאשמות שהופנו כלפיה נטען שהתחברה אליו רק עבור התהילה, השתמשה בשירים שכתב כאילו כתבה אותם בעצמה יחד עם ההרכב שלה Hole ובאופן כללי שהיא אישה פח. הידיעה שעליה נכתב השיר המופלא "Heart Shaped Box" מתוך אלבום המופת "In Utero", הופכת את היחסים בינה לבין קוביין הגאון לחידה של ממש.

אלכס טרנר ואלכסה צ'אנג

אפילו אלכס טרנר, אולי משורר הרוק הגדול ביותר של דורו, גיטריסט נפלא וסולן ההרכב המצוין ארקטיק מאנקיז כבר יודע שאם יש משהו שמסוגל לסדוק את מעיל העור וגישת הרוקנרול זו בחורה. למרות שמעולם לא שש לחשוף פרטים על חייו האישיים, לא היה קשה להבחין כי רבים משיריו נכתבו על מי שהיתה בת זוגו במשך שנים, אושיית האופנה ומגישת הטלוויזיה היפהפיה אלכסה צ'אנג.

צ'אנג הופיעה בקליפ לשיר "My Mistakes Were Made For You" שטרנר הוציא במסגרת ההרכב The Last Shadow Puppets, איור שלה עיטר עטיפה מיוחדת לסינגל "She's Thunderstorms", ודמותה מרחפת מעל לכל שירי האהבה המרטיטים של טרנר. טרנר עקר אחר צ'אנג מבריטניה לניו יורק ובהתאם גם המוזיקה של להקתו הפכה יותר אמריקאית, למורת רוחם של המעריצים. בני הזוג נפרדו בשנה שעברה, אך אל חשש, טרנר עדיין כותב השירים הכי מהיר, חד ושנון במערב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ג'ון לנון ויוקו אונו

אצל יוקו אונו אין באמצע - או שמאוהבים בה או שמתעבים אותה. ג'ון לנון זצ"ל בחר ללכת כידוע על האופציה הראשונה וההיסטוריה ידועה. העובדה שאונו ולנון היו מאוהבים עד כלות ובלתי נפרדים (השער המשותף והמיתולוגי למגזין הרולינג סטון הוא אבן יסוד בתרבות המוזיקה הפופולרית), לא ממש הרשימה את מעריצי הביטלס שעד היום מאשימים אותה בפירוק ההרכב, בהתעלקות זחוחה ובשואה גרעינית באופן כללי. את האווירה התוקפנית שינה דווקא פול מקרטני, לא בדיוק ה-BBF של אונו, שסיפר בשנה שעברה בראיון לעיתון אובזרבר כי הלהקה גם כך היתה בתהליכי פירוק ולא היא אשמה במחדל. בנוסף הילל את הגברת וסיפר כי לולא היתה חושפת אונו את לנון לאוונגארד, הוא לעולם לא היה כותב שירים כמו "Imagine".

אנדי וורהול ואידי סדג'וויק

כשאת נצר לאחת המשפחות העשירות והמיוחסות בניו יורק, כשצמד המילים "חוג הסילון" אינו אלא עוד יום במשרד עבורך, כשאבא שלך חולה נפש וחברותייך הטובות ביותר קוראים "האחיות ברלין"- כמעט ולא ייתכן שלא תהפכי בשלב כזה או אחר למוזה של מי שנחשב לאבי זרם הפופארט, אנדי וורהול. המפגש העוצמתי בין השניים הפך את סדג'וויק מיידית למגה איט-גירל אך סופו של כל בלון להתפוצץ. סדג'וויק נכוותה חזק מאור הזרקורים, התמכרה לסמים, התאהבה לחלוטין בטרובדור האלמוני דאז רוברט צימרמן ומתה ממנת יתר כשהיא בת 28 בלבד. בשנת 2007 יצא הסרט העלילתי שעסק בחייה של סדג'וויק ויחסיה עם וורהול בשם "פקטורי גירל".

רוברטו רוסליני ואינגריד ברגמן

השחקנית ילידת שבדיה שהיתה כוכבת במולדתה השתתפה בשנת 1942 בסרט שעתיד להשאיר את חותמו לא רק על הקריירה שלה אלא על עולם הקולנוע כולו- "קזבלנקה". בהמשך, בעת צילומי הסרט "סטרומבולי", עזבה את בעלה ועברה לחיות עם במאי הסרט, רוברטו רוסליני, אחד הבמאים החשובים בתולדות הקולנוע האיטלקי. אמריקה הפוריטנית לא אהבה את הרומן בין השניים והקריירה של ברגמן נהרסה בארה"ב אך פרחה באירופה. לאחר מכן אמריקה התאפסה על עצמה וברגמן זכתה בשלושה פרסי אוסקר, ארבעה פרסי גלובוס הזהב, שני פרסי אמי ופרס טוני. עם זאת, יצירתה הגדולה ביותר היא כנראה הילדה שהביאה לעולם יחד עם בעלה, איזבלה רוסליני - סוג של נזר הבריאה ומי שגרמה אפילו לגרי אולדמן ודיוויד לינץ' לחזר אחריה.

רמי קלינשטיין ואלכס אילן

רמי קליינשטיין אלכס אילן. אביב חופי
רמי קליינשטיין אלכס אילן/אביב חופי

מה שלא טוב לעונה השנייה של "דה וויס" בהחלט טוב עבור הצעירה בת ה-22 שרק לאחרונה ילדה את תיאו, בנם המשותף של הזוג. ממש אהובת הספן גירסת המציאות, ושיהיה במזל.

  • עוד באותו נושא:
  • היצ'קוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully