וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עובדה" תתמודד על שני פרסים בפסטיבל ניו יורק לסרטים

31.1.2013 / 14:36

שני סרטים של תוכנית התחקירים מבית קשת מועמדים לפסטיבל היוקרתי בקטגוריית החדשות וקטגוריית החברה

"עובדה", תוכנית התחקירים של קשת, מועמדת לשני פרסים בפסטיבל ניו יורק לסרטים וקולנוע בשתי קטגוריות, על כתבות ששודרו במסגרת התוכנית. לקטגוריית החדשות הדוקומנטריות מועמד "כך חוסל אוסמה בן לאדן", סרטם של אילנה דיין וגלעד טוקטלי, ולקטגוריית ההיסטוריה והחברה מועמד "סלוקי" של עמרי אסנהיים.

סרטם של דיין וטוקטלי התחקה אחר חיסולו של אוסמה בן לאדן ותיעד את אחורי הקלעים של הפעולה. שנה בדיוק לאחר שחוסל מנהיג ארגון הטרור אל-קאעידה הציגו דיין וטוקטלי בסרט שיחזור מפורט של מבצע החיסול: משלב ההכנות למבצע ועד לחיסול עצמו. השניים נסעו לעיר בה בוצע חיסולו של בן לאדן בפקיסטן.

"סלוקי", סרטו של עמרי אסנהיים, הביא את סיפור האסון שבו נספו בשריפה נוראית חמישה מחיילי הרובאית של גדוד 13 בגולני בוואדי סלוקי. אסנהיים, אז לוחם ביחידת החילוץ 669, היה בכוננות חילוץ ופינוי בבסיס רמת-דוד. המסוק שלהם תפס את כוננות החילוץ לכל אזור דרום לבנון. את המושג הראשון למה שקרה קיבלו צוות 669 והטייסים כבר מעל קריית שמונה כשראו את העשן הכבד המיתמר מרצועת הביטחון.
בשתי הקטגוריות הללו, יתמודדו הסרטים של "עובדה" (ששודרו בעונה הקודמת של התוכנית) מול יצירות דוקומנטריות של רשתות טלוויזיה מרחבי העולם, ביניהן, NBC האמריקאית, ZDF הגרמנית ו-ABC האוסטרלית.

לא מדובר בפעם הראשונה ש"עובדה" מועמדת לזכייה בפסטיבל ניו יורק. באפריל 2011 זכה במדליית הכסף סרטו של בן שני "תיכון ההזדמנות האחרונה". הסרט גולל את סיפורו של תיכון ברנקו וייס רמלה, אליו מגיעים בני נוער על סף נשירה ממערכת החינוך אשר בעזרת צוות מורים חדור מוטיבציה, ומנהל בית הספר חילי טרופר, מצליחים להגיש 90% מהתלמידים לבחינות הבגרות.

  • עוד באותו נושא:
  • עובדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully