וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי ניר טויב הלך לעולמו

יוצר הקולנוע התיעודי המוערך ניר טויב, שעמד בין היתר מאחורי הסרטים "אשמה ותהילה" ו"ממלכת הסוד", הלך לעולמו בגיל 48

היוצר והבמאי ניר טויב הלך לעולמו בגיל 48. טויב, בוגר החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב, היה אחד מבמאי התעודה המוערכים בארץ, והפיק וביים יותר מ-30 סרטים דוקומנטריים. בין היתר טויב יצר את הסרטים "ממלכת הסוד", "תדע כל אם", "תמוז", "מונדיאל - סיפור אהבה", "גורל", "סיפור באופסייד", "החווה הסינית – רשומון", "האחים יונה", "החץ", "ארון הקודש", "המספרה של מימי", "מונדיאל בשפרעם", ו"המחסום".

"ניר טויב היה לוחם חברתי ובמאי דוקו אמיץ שתמיד הלך עם האמת שלו, לרוב נגד הזרם, בלי להתפשר או לעגל פינות", ספד לו הבמאי דורון צברי. "הוא היה איש נדיב וחכם שפעל כל חייו למען תיקון החברה הישראלית".

טויב התפרסם בזכות החתירה שלו לשחיטת פרות קדושות, בין היתר בסרט "אשמה ותהילה", החושפת צדדים אחרים מאחורי סיפורי הגבורה הישראליים - ובהם גם זה של אח"י אילת – סדרה אשר שידורה טורפד ברשות השידור. סרטו "תמוז" זכה בשנת 2008 בקטגורית סרט התעודה באורך מלא הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים בלוס אנג'לס. הסרט שעוסק בהפצצת הכור העירקי, נבחר השנה לאחד מעשרת סרטי התעודה באורך מלא הטובים בעולם בפסטיבל הקולנוע האירופאי העצמאי בפריז, והיה בין חמשת המועמדים לסרט ההיסטוריה הטוב בעולם במסגרת פרסי הרוקי היוקרתית בקנדה.

גם סרטו "ממלכת הסוד" עורר סערה ואת זעמם של גופי הצנזורה שרצו לקצץ חלקים נרחבים מתוכו. הסרט הביא את סיפורו האישי של יצחק "יצה" יעקב, שהואשם בריגול חמור לפני שמונה שנים וזוכה כמעט מכל האישומים, לצד חשיפה מטרידה על גופי הביטחון בישראל. טויב הגיש את סרטו לצנזורה הצבאית ולבסוף הוא שודר בערוץ 8 ולאחר מכן בערוץ 2.

  • עוד באותו נושא:
  • ניר טויב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully