וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת "עלובי החיים": השחקניות שגילחו את ראשן עבור תפקיד

6.2.2013 / 15:44

אן האת’ווי גילחה את שיער ראשה בשביל התפקיד ב”עלובי החיים”, אך היא לא הראשונה ולבטח לא תהיה האחרונה. מנטלי פורטמן, דרך סיגורני וויבר ועד נינט - כל הקרחות הגדולות

אן האת'וויי עומדת לקבל אוסקר על "עלובי החיים". זה סופי. נכון, עקרונית יש עוד כמה מועמדות, אבל לאף מועמדת אחרת אין שום צ'אנס. זה לא שזה לא מגיעה להאת'וויי: בתפקיד הקטן שלה היא משחקת מצוין ושרה מדהים, שלא לדבר על כך שהתפקיד של מוכת גורל שמדרדרת לזנות ממלא את כל הקלישאות הנדרשות מתפקיד זוכה אוסקר לשחקנית.

בנוסף, היא גם צמה לצורך התפקיד במשך שבועיים, כדי להיראות כחושה במידה הדרושה, וזה תמיד נותן עוד כמה נקודות. אבל מה שסוגר וחותם את האוסקר שהיא תקבל היא העובדה שהאת'וויי הקריבה את הקורבן האולטימטיבי עבור התפקיד: היא הסתפרה. השיער הארוך והיפה שלה נגזז באכזריות לצורך התפקיד האומלל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אן האתווי מתוך "עלובי החיים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

והיא לא היתה הראשונה. כששחקניות יפהפיות עושות גלאח, זה בדרך כלל סימן בדוק שאומר: שימו לב אלי, אני לא סתם יפה, אני שחקנית רצינית. אני משקיעה בשביל התפקיד, ואני אפילו עושה בשבילו שינוי גופני בלתי הפיך (למשך החודשים הקרובים, לפחות). ייתכן שאפשר היה לבצע את אותו תפקיד גם עם פאה נכרית קצרה – אבל אז איך היינו יודעים לקחת את השחקנית ברצינות?

נטלי פורטמן, "ונדטה"

נטלי פורטמן חביבתנו עשתה כמעט הכל נכון ב"ונדטה" – היא עוברת התעללות, היא מגלה את עצמה מחדש, והיא גם נגזזת לחלוטין. סצינת הגז, שבה נטלי ממררת בבכי על השיער שאבד ותוהה האם לא עשתה טעות גדולה, נעשתה לייב, מול המצלמות. אלא מה – "ונדטה" היה סרט מבוסס על קומיקס, וכאלה, כידוע, לא מקבלים אוסקרים. ההערכה היחידה שפורטמן קיבלה על הסרט היתה מאנשים שאמרו שהמראה הקצוץ דווקא חמוד לה לאללה. לקח עוד חמש שנים עד שפורטמן קיבלה סוף סוף את האוסקר שלה על "ברבור שחור", שבו נקטה באסטרטגיה אחרת כדי להבהיר שהיא רצינית ומקריבה עבור התפקיד: היא למדה בלט.

סיגורני וויבר, "הנוסע השמיני 3‏"

ברוב המקרים, כששחקניות בעלות שיער ארוך עושות פתאום קרחת, זה מפתיע ומזעזע משום שהתדמית שלהן כאישה נשית, מפתה או דוגמנית-על נפגעת. במקרה של סיגורני וויבר, זה בא לה טבעי: אלן ריפלי, הכוכבת הקשוחה של סדרת "הנוסע השמיני", ממילא מרגישה יותר בבית עם תת-מקלע מאשר עם ליפסטיק. אז היא היתה צריכה לגזור כמה שערות? יאללה יאללה, בואו לא נתעכב על שטויות כשיש מפלצת ענקית שמזילה חומצה בחוץ.

קרי ראסל, "פליסיטי"

יותר משהשינוי במראה של קרי ראסל מעיד עליה, הוא מעיד על יוצר הסדרה, ג'יי. ג'יי. אברמס. האיש שברבות הימים יביא לנו את "זהות בדויה", "אבודים", "פרינג'", והגרסאות הקולנועיות החדשות של "סטארק טרק" ו"מלחמת הכוכבים" התחיל את דרכו עם סדרה פשוטה לכאורה על צעירים יפים בניו יורק. הסמל המסחרי של הסדרה בתחילתה היה כמובן תלתלי הזהב העצומים של הכוכבת, קרי ראסל. אבל אז, בתחילת העונה השניה – טוויסט שאיש לא חזה: היא נגזזה. התלתלים נעלמו ופתאום ראסל נראתה כמו אפרוח מרוט. בדיעבד, ההפתעה הזאת בישרה על הקריירה העתידית של ג'יי. ג'יי., שאין דבר שהוא אוהב יותר מלהביא אותה בטוויסטים מפתיעים.

דמי מור, "ג'י איי ג'יין"

עבור תפקיד שדרש ממנה להתגייס לצבא האמריקאי, דמי מור עברה בסרט את הרגע הטראומטי שעובר כמעט כל חייל – התספורת. גם היא התגלחה בלייב מול המצלמות, הפעם – בעצמה, כשהיא מלווה כל תנועה של מכונת הגילוח בליטוף-פדחת, כאילו היא לא יכולה לחכות שניה אחת כדי להתחרמן על הקרחת של עצמה.

קאיפו כהן, "הקיץ של אביה"

לא שכחנו את בר בלפר, שהופיעה ב"מישהו לרוץ איתו" בשיער קצוץ קצר, אבל שחקנית ישראלית צעירה אחרת עשתה את זה עשרים שנה קודם: קאיפו כהן, כשהיתה רק בת תשע, גולחה לחלוטין כחלק מהתפקיד ב"הקיץ של אביה", שבו אמה המופרעת קלות (גילה אלמגור, שהסרט מבוסס על חייה) נוקטת בשיטת "זבנג וגמרנו" לטיפול בכינים. בשנות השמונים, קרחת עוד לא היתה תספורת שכל בחורה צריכה לנסות פעם בחיים רק בשביל המגניבות שבעניין, וילדה קטנה עם קרחת היתה דבר יוצא דופן כמו חד-קרן סגול באמצע העיר.

רוני מארה, "נערה עם קעקוע דרקון"

טכנית, לרוני מארה אין קרחת ב"נערה עם קעקוע דרקון" (הגירסה האמריקאית של דיוויד פינצ'ר) – רק תספורת קצרה ומכוערת שנראית כאילו באמצע התהליך הספר גילה שהסתבך, אמר "אופס, סליחה שניה, אני תיכף חוזר" ונעלם לבלי שוב. אבל מארה מקבלת נקודות בונוס, והרבה, על השינויים הגופניים האחרים שעברה: היא חיררה את עצמה כמו מסננת בשביל התפקיד. מלבד הגזזת, היא גם עשתה לצורך התפקיד פירסינג באוזניים (ארבעה חורים בכל אוזן), באף, בשפה, בגבה ובפטמה. קצת יותר מרשים מאיזו תספורת, תודו.

נינט טייב, פרסומת לפלאפון

יש כאלה שעושות קרחת בשביל האמנות, ויש כאלה שעושות את זה בשביל הסיבות החשובות באמת. טענו בזמנו שנינט קיבלה מיליון וחצי שקל על הפרסומת הזאת, מה שהופך את התספורת שלה למוצדקת מכולן (בשביל המחיר הזה גם אתם הייתם עושים קרחת. וגם עגיל בפטמה אם נדרש) וגם הופך את השיער של נינט, בחישוב של שקל לגרם, ליקר יותר מזהב.

האם הקרחת של אן האתווי מוצדקת? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully