וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת תוקפת את האוניברסיטה העברית

שרת התרבות והספורט מתחה ביקורת על החלטת האוניברסיטה להעמיד במדרגה אחת את השפה העברית והאנגלית, במסגרת כנס ראש הממשלה לשפה העברית

הכנסת ה-32 אמנם מצויה כעת בימיה האחרונים, אך זה לא מפריע לשרת התרבות והספורט, לימור לבנת, לעורר מהומה: בנאומה הערב בפתיחת כנס ראש הממשלה לשפה העברית בראשון לציון, מתחה לבנת ביקורת גלויה על שינוי התקנון של האוניברסיטה העברית, המאפשר הגשת עבודות דוקטורט בשפה האנגלית ללא אישור מוקדם.

"אנו מדברים הרבה על הדרת נשים, ובצדק. אבל חשוב לא פחות לדבר על הדרת העברית. הדרת העברית קורית בכל מקום: בפרסומות, בכותרות העיתונים, בשמות החנויות", אמרה לבנת בנאומה. "אילו הייתי נוהגת להשתמש בביטוים מעולם העסקים, הייתי אומרת שמדובר בהשתלטות עוינת של השפה האנגלית על העברית. האקדמיה הישראלית שטופה בכך במיוחד, כי הקידום תלוי בפרסום האנגלי. כנסים מתקיימים בישראל, כל משתתפיהם ישראלים, ולשון ההרצאות בהם היא אנגלית. 'הגדילה' לעשות האוניברסיטה העברית ששינתה את התקנון שלה לפני שבועיים כך שאנגלית עומדת כעת באותה מדרגה כמו העברית לעניין כתיבת עבודות דוקטורט, ואף לא צריך כבר אישור מראש כדי להגיש דוקטורט בשפה האנגלית. זוהי החלטה מקוממת, צורמת, המנוגדת למהות ולרעיון שראו לעיניהם מייסדי האוניברסיטה העברית, גדולי רוח כמו חיים וייצמן ויהודה לייב מאגנס. הם עמדו בתוקף על קביעת לשון ההוראה בעברית ודרשו שכל העבודות תיכתבנה בעברית. אין הוכחה טובה יותר לחשיבות שהם ייחסו לשפה העברית מכך שאף בחרו לקרוא את לאוניברסיטה על שמה".

"נדמה לי כי ההחלטה לפרוץ היום את הגדר שהם הקימו, היא בבחינת בעיטה גסה לא רק בשפה העברית אלא גם במה שאמורה האוניברסיטה העברית לייצג", אמרה לבנת. "אני קוראת לראשי האוניברסיטה העברית לבטל החלטה מקוממת זו . למדו ולימדו בעברית". בהמשך ציינה את החלטת הממשלה להקים משכן ללשון העברית, ולקיים מידי שנה את יום הלשון העברית בכ"א בטבת, יום הולדתו של אליעזר בן יהודה. לאחר הנאום, קיבל הסופר פרופ' חיים באר את פרס ראש הממשלה ללשון העברית ע"ש אליעזר בן-יהודה לשנת תשע"ג, על תרומתו להתפתחות השפה העברית.

כנס ראש הממשלה לשפה העברית, שמתקיים זו השנה השישית מה–5 עד ה–8 בפברואר, נערך בשיתוף משרד ראש הממשלה ומשרד התרבות והספורט. בכנס, המתקיים בראשון לציון, לוקחים חלק כוחות רבים מעולם האקדמיה, החינוך התיאטרון והוא שם לו למטרה להיות חלק בעיצוב התרבות והשפה בישראל המודרנית. במהלך הכנס יתקיימו פאנלים, מופעים וסיורים בנושא השפה העברית.

מה דעתכם על הנאום של לבנת? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully