וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ברלין 2013 נפתח: מה מחכה לנו?

7.2.2013 / 0:30

אנחל בונני, מאט דיימון, אמה סטון ומשה איבגי – כל מה שמחכה לנו באירוע הקולנוע שייפתח היום בבירה הגרמנית, ונחשב לאחד מהיוקרתיים בעולם הקולנוע. אבנר שביט מדווח מהשטח

היום (חמישי) ייפתח פסטיבל ברלין, והעיר החביבה על הצעירים הישראלים תהפוך במשך כשבוע וחצי למרכז של עולם הקולנוע, זאת כיאה למעמדו של האירוע כאחד מן החשובים בתעשיה - רק הפסטיבלים של קאן, ונציה וטורונטו יוקרתיים ממנו.

הפעם, מסתמן שמנהלי הפסטיבל הצליחו לאצור את אחד התפריטים העשירים שהיו בו בשנים האחרונות. החגיגה תצא לדרך בפרמיירה עולמית של "The Grandmasters", סרט אמנויות הלחימה המדובר של וונג קר-וואי, ולאחר מכן אפשר יהיה לצפות בהקרנות בכורה עולמיות או אירופאיות של עוד שלל סרטים – חלקם יוקרנו במסגרת תחרותיות וחלקם לא.

בין השאר, יציג פסטיבל ברלין מבחר סרטים טריים בכיכובם של שלל שחקנים בעלי שם, שחלקם הגדול גם יכבד את ההקרנות בנוכחותו. מדובר, למשל, ב"Side Effects" של סטיבן סודרברג, עם ג'וד לאו ורוני מארה; "הארץ המובטחת" של גאס ואן-סנט, עם מאט דיימון; "Before Midnight", שבו ממשיכים יחדיו איתן הוק וז'ולי דלפי את ההרפתקאות הרומנטיות שבהן החלו ב"לפני הזריחה" ו"לפני השקיעה"; "Don Jon's Addiction", הסרט הראשון שביים ג'וזף גורדון-לוויט, בו הוא מככב בצדן של סקרלט ג'והנסון וג'וליאן מור; "Lovelace" על כוכבת הפורנו האגדית בשם זה, בו מופיעים אמנדה סייפריד, שרון סטון ועוד; ולהבדיל אלפי הבדלות, "The Croods", סרט אנימציה לכל המשפחה שמדבבים אמה סטון, ריאן ריינולדס, ניקולס קייג' ואחרים.

נוסף לזאת, צפוי להתעורר גם עניין רב ופרוורטי למדי סביב "Dark Blood". זהו סרט בהשתתפותו של ריבר פיניקס שצילומיו הופסקו לפני כשני עשורים בשל מותו בטרם עת של הכוכב, ומשום מה הושלמו עתה בלעדיו.

מעבר לשמות ההוליוודיים, מובן שהפסטיבל יציג גם את עבודותיהם החדשות של כמה מן היוצרים הבולטים בעולם הקולנוע האיכותי – בין אלה, בולט "קמי קלודל 1915", סרטו של ברונו דומון הצרפתי עם ז'ולייט בינוש כאמנית שנודעה כמאהבת של אוגוסט רודן.

מובן גם שיהיו לברלין כמה נקודות ישראליות, כך שהתעשייה הכחולה-לבנה תנסה להמשיך את התנופה העכשוויות שלה בפסטיבלים האירופאיים. בתחרות הרשמית אמנם אין אף סרט תוצרת הארץ, אך יש שניים כאלה בפנורמה, המסגרת השנייה בחשיבותה באירוע.

השניים הם "רוק בקסבה", סרטו העלילתי הארוך הראשון של יריב הורוביץ, הנעזר ביון תומרקין, אנחל בונני, הנרי דוד ואחרים כדי להביא אל הבד את זיכרונותיו כחייל באינתיפאדה הראשונה.

גם הנציג הישראלי השני בפנורמה הוא סרט ביכורים - "הנוער" של תום שובל במקרה זה, העוסק בשני אחים שמצבה הכלכלי הקשה של משפחתם מדרדר אותם לכדי מעשה קיצוני. כאן מככב צוות אלמוני ברובו, ובצדו גם משה איבגי, שירלי דשא ואורי הוכמן.

כמו כן, יוצגו בפסטיבל עוד כמה סרטים קצרים תוצרת הארץ, ואפשר יהיה למצוא גם נוכחות ישראלית במסגרת דרמה קנדית דווקא – "אינשאללה", שמה, בה מופיעים בין השאר יוסף סוויד, יואב דונט וסיוון לוי. כל אלה ינסו לכבוש את לבם של שופטי הפנורמה דרך סיפור על רופאה קנדית שנקלעת לתוך לבו של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. גרמנים צמאים לסיפורים כאלה כמו גמל למים, אז אל תתפלאו לשמוע על שבחים ופרסים מן הכיוון הזה.

מטען נפץ פוליטי נוסף עשוי להתפוצץ מכיוונו של "Closed Curtain", סרטו החדש של הבמאי האירני ג'פאר פנהאי, שנתון במעצר בית ובכל זאת מצליח איכשהו שוב ושוב להערים שוב על הרשויות, להוציא תחת ידיו עבודות קולנועיות ולייצא אותן.

עד ה-17 בפברואר, יום סיום הפסטיבל, סביר להניח שיצוצו עוד שערוריות פוליטיות צפויות יותר ופחות. כמו כן, אפשר להניח כי בין מאות הסרטים שיוצגו בו, ייחשפו שלל תגליות מפתיעות, ובאופן כללי יהיה שמח, כמו שרק בברלין המודרנית יכול להיות.

מה דעתכם על הסרטים בפסטיבל? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully