וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מת עליה": סרט זומבים מאכזב, כי אין זומבים

10.2.2013 / 1:21

סרט האעלק-זומבים "מת עליה" עושה למתים המהלכים את מה שסדרת "דמדומים" עשתה לערפדים - הוא הופך אותם לאנושיים ותבוניים, ובכך מעקר ומייתר את עצם הקיום שלהם

יח"צ - חד פעמי

לפי הטריילרים, "מת עליה" נראה כמו משהו מגניב וחמוד: קומדיה רומנטית על זומבים. מהצפיה בסרט עצמו, לעומת זאת, עולות שתי מסקנות מעציבות: זו לא קומדיה, וזה לא על זומבים. אז מה זה כן, בעצם?

אחד ה"הישגים" המרשימים של סדרת "דמדומים" היתה סירוס של מיתוס אימה ידוע. הסדרה הזאת לקחה את הערפדים – מפלצות ליל, מפחידים, מאיימים, מוצצי דם, לא אנושיים – והפכה אותם לחבורת דוגמנים מנצנצים כדי למכור אותם כמושא תשוקה רומנטי לבנות כיתה ז'. כמובן, לצורך העניין היה צריך לסרס לחלוטין את הערפדים האלה, ולמעשה להוציא מהם את כל מה שמגדיר את המושג "ערפד". כשהסדרה רק התחילה להתפוצץ, וחובבי ערפדים אמיתיים גילו את גודל הזוועה, בטח גם אתם שמעתם את הבדיחה: "מה השלב הבא, סרט רומנטי עם זומבים?".

אז מתברר שמישהו לקח את הבדיחה הזאת ברצינות. "מת עליה" הוא ניסיון לעשות "דמדומים" עם זומבים. ברצינות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"את לא מבינה, פעם הייתי מה-זה אוכל ראשים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גיבור הסרט, שלא זוכר איך קוראים לו אבל זה כנראה מתחיל בר', הוא, להגדרתו, זומבי. הוא חי בעולם הפוסט-אפוקליפטי נוסח "המתים המהלכים", שבו בני האדם הם מיעוט, ורוב אוכלוסיית כדור הארץ מבלה את זמנה בדישדוש, נהמות לא ברורות וזלילת מוח, כשאפשר. אבל יום אחד ר' פוגש את ג'ולי, בת אנוש בעלת לב פועם, ומתאהב בה. או, ליתר דיוק, אוכל את המח של החבר שלה, ואז מתאהב בה.

שוב, זה נשמע משעשע מאוד. אבל הבעיה היא שכדי להפוך את הקשר בין ר' לבין ג'ולי להגיוני, היה צריך לקחת ממנו את כל מה שהופך זומבי לזומבי. זומבים, בהגדרה, הם מתים חסרי כל בינה, רגש או אנושיות. אי אפשר לדבר אל ליבו של זומבי, כי אין לו לב. אי אפשר להתנשק איתו, כי הוא רק ילעס לך את הפרצוף. לכן כבר בדקות הראשונות של הסרט, מובהר שר' הוא לא באמת זומבי, אלא רק בערך-כאילו-כזה זומבי. מהרגע הראשון ברור שר' חושב; הוא גם מקריין לנו את הסרט. זומבים לא חושבים. ר' יודע לפתוח דלתות, לזהות אנשים, לקבל החלטות. לר' יש דירה מאולתרת, בתוך מטוס נטוש, שבה יש לו אוסף של דברים שהוא אוהב להסתכל עליהם, ובה הוא יושב ומקשיב לתקליטים. אמנם יש לו קשיים בדיבור, אבל לאורך הסרט גם זה עובר לו. בקיצור, ר' הוא לא זומבי - הוא בנאדם שלא שתה מספיק קפה בבוקר. הזומבים ב"מת עליה" דומים לזומבים כמו שהערפדים המנצנצים של "דמדומים" דומים לערפדים – כלומר, בכלל לא.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כן, בואו נשחק בנסיכות ונתאפר!"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז נשאר פה מין סיפור רומיאו ויוליה שבו לבחור יש בעיות בתקשורת – ולא סיפור מעניין במיוחד, בתחום הזה. הסרט מדשדש לאיטו קדימה כמו, נו, זומבי, ולא הולך לשום כיוון שלא היה ברור מהרגעים הראשונים. זה לא אומר ש"מת עליה" גרוע באותה המידה "דמדומים": בתור התחלה, לסרט בכל זאת יש חוש הומור מסוים. כן, יש כמה בדיחות בסרט, אם כי אם ראיתם את הטריילר, ראיתם כבר כמעט את ‏כולן. אחרי הדקות הראשונות, שמציגות את זווית הראיה של ר' על העולם שאחרי האפוקליפסה באופן משעשע, עובר זמן ארוך מאוד בין ניסיון להצחיק אחד לאחר, וכשהסרט כבר מנסה, הוא בדרך כלל לא מצליח.

טריילר לסרט מת עליה.
חוץ, ניינטיז, בדרך להופעה של אביב גפן

הבדיחה בבסיסו של "מת עליה" היתה יכולה להחזיק סרטון קצר של, נאמר, שש דקות. מכיוון שהסרט אורך שעה וחצי, וחמור מזה – משום שנראה שרוב המשתתפים בו לא הבינו שזו בדיחה, הוא פספוס מוחלט. לחובבי זומבים אין שום דבר לחפש כאן, בטח שלא מוח; וחובבות רומנטיקה עם אל-מתים יתאכזבו מהחוסר באנשי-זאב עם ריבועים בבטן ובלי חולצה.

מה אתם חשבתם על "מת עליה"? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • מת עליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully