וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שומרי הסף" זכה בתחרות קולנוע של שלום בברלין

9.2.2013 / 21:38

סרטו של דרור מורה זכה הערב בפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר לשנת 2012 מטעם Cinema for Peace, בטקס היוקרתי שהתקיים בפסטיבל ברלין

“שומרי הסף", סרטו המדובר של דרור מורה, זכה הערב (שבת) בתחרות קולנוע של שלום בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר, המוענק מטעם Cinema for Peace Foundation - קרן בלתי תלויה שמטרתה לקדם קולנוע המשנה מציאות. הזכייה הוכרזה בטקס במלון וולדורף אסטוריה בברלין. זוהי הפעם הראשונה בה סרט ישראלי זוכה בפרס היוקרתי, המוענק מאז שנת 2001 בפסטיבל ברלין, אחד משלושת הפסטיבלים החשובים ביותר בעולם הקולנוע. חבר השופטים הורכב מאנשי קולנוע ופעילי שלום, כאשר יו"ר וועד השופטים היה הדלאי לאמה. בעבר מילאו את התפקיד אנג'לינה ג'ולי, שון פן, רוברט דה נירו, לאונרדו דיקפריו, ניקול קידמן ואחרים.

לצד "שומרי הסף" התמודדו על הפרס הסרטים "Searching For Sugar Man", "איך לשרוד במגיפה" וכן שני סרטים ישראליים נוספים: "חמש מצלמות שבורות" של גיא דוידי ועימאד בורנאט ו"שלטון החוק" של רענן אלכסנדרוסביץ'.

זהו לא הישג הראשון של סרטו של מורה, שכבר הוכרז כמועמד לפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר (גם כן לצד "חמש מצלמות שבורות") בטקס האוסקר הקרוב, ויהפוך בקרוב לסדרה בת חמישה פרקים שתשודר בערוץ הראשון.

בפרס, המוענק מדי שנה בקטגוריות שונות, זכו בעבר מיכאל הנקה על "סרט לבן", גאס ואן סנט על "מילק", ג'ורג' קלוני על "לילה טוב ובהצלחה" וקלינט איסטווד על "מכתבים מאיוו ג'מה".

מה דעתכם על הזכייה? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully