וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי הבאפטא: "ארגו" שוב מנצח

11.2.2013 / 0:03

האקדמיה הבריטית לקולנוע וטלוויזיה העניקה את פרס סרט השנה ל"ארגו" ופרס במאי השנה לבן אפלק – והשאירו את שפילברג הרחק מאחור. "סקייפול" וטרנטינו לא יצאו בידיים ריקות

רויטרס

פרסי הבאפטא, האקדמיה הבריטית לטלוויזיה ולקולנוע, חולקו אתמול (ראשון) בערב בלונדון, והמשיכו את רצף הזכיות המפואר של בן אפלק: "ארגו", סרטו של אפלק שזכה בכל הפרסים החשובים של עונת הפרסים בארצות הברית ונחשב למועמד המוביל לזכייה באוסקר, הוא גם הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר של האקדמיה הבריטית. כמו כן, אפלק עצמו זכה בפרס הבמאי הטוב ביותר. לבאפטא אמנם אין קשר ישיר לפרס האוסקר, אך בשנים האחרונות זוכים רבים בו המשיכו אל הפסלון ההוליוודי הנכסף, והזכייה בו מסייעת ל"ארגו" למצב את עצמו כמוביל הבלתי מעורער במירוץ.

לצד זכייה זו, לא נרשמו הפתעות רבות בטקס. דניאל דיי לואיס זכה, כצפוי, בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר על תפקידו ב"לינקולן" של סטיבן שפילברג, המתחרה המרכזי של "ארגו" בעונת הפרסים שהולך ומאבד מומנטום; אן התוואי זכתה בפרס שחקנית המשנה על תפקידה ב"עלובי החיים", ואילו כריסטוף וולץ זכה בפרס לשחקן המשנה על תפקידו ב"ג'נגו ללא מעצורים". הפתעה מסויימת נרשמה עם זכייתה של עמנואל ריבה הוותיקה בבאפטא לשחקנית הראשית הטובה ביותר על תפקידה ב"אהבה" של מיכאל הנקה, שגם זכה בפרס הסרט הטוב ביותר שאינו דובר אנגלית. זכייתה של ריבה הותירה בידיים ריקות את ג'ניפר לורנס, שנחשבה בחודשים האחרונים למובילה בקטגוריות השחקנית הראשית בטקסי הפרסים השונים.

בפרס התסריט המקורי זכה קוונטין טרנטינו על "ג'נגו ללא מעצורים", ואילו דיוויד או. ראסל זכה בפרס התסריט המעובד על סרטו "אופטימיות היא שם המשחק". בנוסף, זכה "סקייפול" מסדרת ג'יימס בונד בפרס הסרט הבריטי הטוב של השנה, והבמאי סם מנדז הכריז על הבמה כי "היו לנו ציפיות רבות מהסרט הזה, והתעלינו על כולן". בקטגוריות הטכניות השונות חלקו "עלובי החיים" – גם הוא ממאוכזבי הטקס הבולטים, בהיותו סרט בריטי – "חיי פיי" של אנג לי ו"ארגו".

מה דעתכם על הזוכים? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully