וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ברלין 2013: הסרט הרומני "Child's Pose" זכה בדב הזהב

הדרמה קיבלה במפתיע את הפרס החשוב ביותר של אירוע הקולנוע היוקרתי. פרס הבמאי לאמריקאי דיוויד גורדון גרין ופרס התסריט ג'אפר פנהי האיראני. פרס C.I.C.A.E ל"רוק בקסבה"

פסטיבל ברלין ננעל הלילה (שבת) בטקס חלוקת הפרסים המסורתי שלו, שהתקיים באולם המרכזי והמפואר של האירוע. את דב הזהב, הפרס לסרט הטוב ביותר בתחרות הרשמית, לקחה די במפתיע "Child's Pose", דרמה רומנית של קלין פטר נצר, העוסקת ביחסים בין אם מגוננת ובנה. בכך נמשך הרצף המוצלח של התעשייה הרומנית, שמרבה לנצח בפסטיבלים בינלאומיים בשנים האחרונות. נאום הניצחון של הסרט הוקדש להתנגחות בממשלה הרומנית, שלדברי יוצריו הציבה ועדיין מציבה קשיים בלתי אפשריים בפני הקולנוענים במדינה. כמו כן, ניתנו ציונים לשבח לשני סרטים לכבוד "אמונתם בכך שהקולנוע יכול לשנות מציאות" - "הארץ המובטחת" של גאס ואן-סנט בכיכובו של מאט דיימון ו"ליילה פורי" הדרום-אפריקאי.

הפרס הגדול של חבר השופטים, העיטור השני בחשיבותו, הופקד בידי "An Episode in the Life of an Iron Picker" - סרטו של הבוסני דניס טנוביץ', מי שזכה בעבר באוסקר על "שטח הפקר", שמתעד מאבק של צוענים ברשויות. כבמאי הטוב ביותר הוכתר דיוויד גורדון גרין, במאי האינדי האמריקאי המהולל שעמד מאחורי "Prince Avalanche", קומדיה בכיכובם של פול ראד ואמיל הירש. את פרס השחקן קיבל נאסיף מוזיץ', השחקן הבוסני-צועני הלא מקצועי שמככב ב"An Episode in the Life of an Iron Picker". בקטגוריה הנשית המקבילה, זכתה כצפוי ולקול תשואות פאולינה גרסיה, המככבת ב"גלוריה", הקראוד-פליזר הצ'יליאני שכבש לבבות רבים בפסטיבל.

פרס התסריט הוענק ל"Closed Curtain", סרטו של הבמאי האירני המהולל ג'אפר פנהי, שהגעתו לברלין ויציאתו מארצו בכלל אסורה בידי הרשויות במדינתו. פרסים מיוחדים על תרומה אמנותית קיבלו דניס קוטה, שביים את הסרט הקנדי "Vic+Flo Saw a Bear" ואזיז צמבקייב, שצילם את הסרט הקזחי "Haromny Lessons". פרס סרט הביכורים הטוב ביותר הוענק ל"The Rocket", סרט אוסטרלי שצולם בלאוס. בחבר השופטים שחילק את העיטור ישב גם התסריטאי-במאי הישראלי-אמריקאי אורן מוברמן.

ונקודה ישראלית נוספת: "רוק בקסבה", סרטו העלילתי הראשון של הבמאי יריב הורוביץ, שיעלה לאקרנים בישראל בסוף השבוע הקרוב, זכה בפרס מטעם C.I.C.A.E (הקונפדרציה הבינלאומית לבתי קולנוע איכותי). "אני מאוד שמח ונרגש לקבל הפרס הזה משום שהוא מוכיח את מה שאני מאמין בו – היכולת של הסרט לגעת בקהל רחב של אנשים ברחבי העולם", מסר הורוביץ.

משה אדרי, מפיק ומפיץ הסרט (סרטי יונייטד קינג) מסר: "אנחנו מאוד שמחים על הזכייה. הפרס הזה מראה שוב את הצלחתו של הקולנוע הישראלי ברחבי העולם ואת העובדה שהקולנוע הישראלי הוא השגריר הטוב ביותר של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully