וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הסאטיריקנים של ישראל נזכרים בדודו גבע

נועה רוזין

17.2.2013 / 17:05

יאיר גרבוז, מולי שגב, שלומי שבן, ימי ויסלר ועוד רבים הגיעו לחנוך את הסטודיו המשוחזר של דודו גבע ז”ל, שנפתח לקהל בעין חרוד. ”יש תמצית דודו בכל דבר”, אומר שגב

עריכה : אמיר קוטיגרו צילום : דייב שחר קריינות : נועה הרשקוביץ נועה רוזין הייתה הכתבת בשטח

שמונה שנים לאחר פטירתו הפתאומית, דודו גבע הוא עדיין דמות משפיעה ומרכזית בתרבות הישראלית – אולי אפילו יותר מאשר בחייו. אמן הקומיקס והסאטיריקן הוותיק השפיע על דור של יוצרים שגדל על הסגנון הייחודי שלו, וכעת, עם פתיחת הסטודיו המשוחזר שלו בעין חרוד, בו יוכלו המבקרים לבלות בתוך חלל העבודה של האמן ולקרוא ביצירות שהשאיר אחריו, כמה מתלמידיו הרוחניים הגיעו לחלוק לו כבוד באירוע חגיגי.

"רצינו תל אביב", מספרת לוואלה! תרבות תמי גבע, בתו של דודו, על הבחירה בעין חרוד כבית כבוד לסטודיו, "ומוזיאון תל אביב כמובן לא מצא לו מקום. הציעו לנו כל מיני מקומות אבל לא מכובדים כמו המשכן לאמנות בעין חרוד". אחיה, אהרון גבע, מוסיף כי "עיקר העניין הוא בעבודות, שאנשים יכולים לשבת ולעלעל בכל מיני סקיצות שלו, כל מיני דברים שלא יצאו ולא גמורים אפילו, ולקרוא את הספרים שלו שהיום אי אפשר להשיג אותם בשום מקום".

"יש תמצית דודו בכל דבר שאני עושה ושבכלל עושים בארץ בתחום הזה של סאטירה והומור, כי הוא באמת גאון", אומר מולי שגב, עורך "ארץ נהדרת" שהגיע לאירוע. "אני חושב שדודו היה פורח בפייסבוק ובוודאי היה משאיר אבק לכל הממיסטים המוכשרים מאוד שיש היום, והוא גם באיזשהו מקום ההשראה שלהם והאב הרוחני שלהם, אבל קצת חבל שהוא פספס את החופש שיש היום לכל יוצר להגיע לכל כך הרבה אנשים בכזאת קלות. חבל".

"אני רואה את קווי המתאר של הפנטזיות שלו, שזה בין בעלי מלאכה למלצ'ט – ברור שזה העולם שלי, ברור שזה ההומור שלי", אומר שלומי שבן. "אני בעצמי בנאדם שאוהב חומוס ואין לי שום דבר נגד ברווזים, אני יכול אפילו להזדהות איתם". "הכל מאוד מעורפל, זה מה שיפה בחוויות שלי עם דודו", מוסיף ימי ויסלר, איש הבילויים שעבד עם גבע על החוברת האחרונה שלו, "ספרות זולה". "הוא היה אדם לרוחי ונראה לי שאני הייתי אדם לרוחו, הוא ידע להכין קפה פילטר איום ונורא, והיתה תקופה מרגשת". יאיר גרבוז סיכם את האירוע בנימה שהולמת את רוחו של המנוח - "מה שקרה פה על הדשאים יכול לעורר אופטימיות, אם כי אופטימיות זה דבר מסוכן, כי אין לה על מה להתבסס".

מה דעתכם על היוזמה? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • דודו גבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully