וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכה בפרס ספיר: שמעון אדף

17.2.2013 / 20:30

בטקס שנערך הערב זכה אדף בפרס על ספרו "מוקס נוקס", ואיילת גונדר-גושן קיבלה את פרס ספר הביכורים על "לילה אחד, מרקוביץ'". להקת כנסיית השכל ניגנה באירוע

מפעל הפיס הכריז הערב (ראשון) על שמעון אדף כזוכה בפרס ספיר על ספרו "מוקס נוקס". הפרס נחשב לחשוב ביותר המוענק לסופרים בישראל. "זה קצת מפתיע אותי, לא חשבתי שאזכה", אמר אדף במעמד הזכייה. "למעשה הייתי בטוח שלא אזכה ולכן לא הכנתי נאום אבל כן גיהצתי חולצה. אני מודה לכל האנשים סביבי, ליגאל שוורץ העורך שלי, להוצאה שלי כנרת זמורה ביתן, למשפחה שלי כמובן שבלעדיהם לא יכולתי לכתוב שום דבר, ואני חושב שהם גם קצת נוטרים לי טינה על זה. תודה גם לאחרונים שמחזיקים אותי בחיים, חברים שלי, הם יודעים מי הם והם נמצאים פה. תודה".

בטקס הכריזו יו"ר חבר השופטים גבריאלה שלו ויו"ר מפעל הפיס עוזי דיין על הזכייה. זוהי השנה ה-12 בה מתקיים המעמד, והסופרים שהתמודדו על הזכייה לצד אדף הם סמי ברדוגו עם ספרו "הילד האחרון של המאה" (בהוצאת הקיבוץ המאוחד), לאה איני עם "סוסית" (בהוצאת כנרת זמורה-ביתן), ירמי פינקוס עם "בזעיר אנפין" (בהוצאת עם עובד) ובלה שייר עם "מט ילדים" (בהוצאת הקיבוץ המאוחד). בפרס ספר הביכורים זכה כבר לפני הערב "לילה אחד, מרקוביץ" מאת איילת גונדר-גושן (בהוצאת כנרת זמורה-ביתן), והוא הוענק לה במהלך הטקס על ידי מנכ"ל מפעל הפיס אלי דדון.

"זה מאוד מוזר", אמר אדף לאחר תום הטקס לוואלה! תרבות, "אני עד עכשיו לא מאמין שזכיתי. מבחינתי עצם המועמדות היתה זכייה. אני שמח על הפרס ועל הכבוד ועל הכסף. מאוד הופתעתי, ההימור שלי היה לאה איני או סמי ברדוגו".

טקס פרס ספיר לספרות. נמרוד סונדרס
הימר על ברדוגו. שמעון אדף/נמרוד סונדרס

כשנשאל אם הא מגדיר את עצמו יותר כסופרר או כמשורר, השיב אדף ש"בספרים האחרונים שלי אני מנסה לשבור את הגבולות בין שירה לפרוזה למסע לכתיבה אוטוביוגרפית. מבחינתי ככל שאהיה פחות מתויג, כך עדיף לי ככותב". כשנשאל מה יעשה עם הכסף השיב בבדיחות "אקנה דירה, אוטו חדש ואסע מסביב לעולם!"

במהלך הטקס ביצעה להקת כנסיית השכל את השיר "תגידי שטוב" שאת מילותיו כתב אדף ביחד עם רן אלמליח, וכמו כן הופיע הרכב הראפ המופע של ויקטור ג'קסון. בנוסף, הוכרז כי כל הספרים שהתמודדו על הפרס יודפסו בחמש מאות עותקים ויחולקו לספריות בארץ.

השנה הוגדל הסכום שמוענק לזוכים בפרסי המשנה, כאשר כל אחד מהמועמדים לפרס ברשימה הקצרה והזוכה בפרס ספר הביכורים מקבלים 40 אלף שקלים במקום 25 אלף כמו בשנים קודמות. אדף יקבל פרס על סך 150 אלף שקלים, כשבנוסף לכך ספרו יתורגם לערבית ולשפה זרה נוספת לפי בחירתו.

מה דעתכם על הזכייה? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully