וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצר "חמש מצלמות שבורות" עוכב בשדה התעופה בלוס אנג'לס

20.2.2013 / 10:13

עימאד בורנט, היוצר הפלסטיני שאחראי עם גיא דוידי על הסרט המטלטל שמועמד לאוסקר, עוכב בשדה התעופה בלוס אנג’לס עם נחיתתו: ”כשאתה חי תחת כיבוש, זו התרחשות יומיומית”

עימאד בורנט, אחד משני היוצרים של הסרט הדוקומנטרי "חמש מצלמות שבורות" המועמד לאוסקר בקטגוריית הסרט התיעודי הטוב ביותר, עוכב הבוקר (רביעי, שעון ישראל) בשדה התעופה בלס אנג'לס עם נחיתתו, כשהוא עם אשתו ובנו בן ה-8.

את דבר העיכוב צייץ בחשבון הטוויטר שלו הבמאי הדוקומנטרי המוערך מייקל מור, שכתב ש"עימאד סימס לי לעזרה. מסתבר שפקידי ההגירה והמכס לא מבינים איך פלסטיני יכול להיות מועמד לאוסקר – למרות שהוא הציג את ההזמנה שקיבל מהאקדמיה, אמרו לו שזה לא מספיק טוב ואיימו לשלוח אותו חזרה לפלסטין". בהמשך כתב מור כי "לאחר שעה וחצי הוחלט לשחרר אותו ואת משפחתו, נאמר לו שהם יכולים להישאר בלוס אנג'לס במשך שבוע וללכת לטקס. ברוכים הבאים לאמריקה". כמו כן, ציטט מור שיחה שלו בורנט לאחר ששוחרר: "זה לא משהו שאינני רגיל אליו, כשאתה חי תחת כיבוש, ללא זכויות, זו התרחשות יומיומית".

"חמש מצלמות שבורות", שנעשה יחד עם הבמאי הישראלי גיא דוידי, מתעד את המאבק כנגד גדר ההפרדה בבילעין. הצילומים בו הם של בורנט, תושב הכפר, ושם הסרט ניתן לו בעקבות חמשת המצלמות בהם צולם, שנהרסו לאורך הצילומים במהלך עימותים עם מתנחלים וחיילי צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully