וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים טוענים: החוכמה של היהודים היא בעצם מחלה

בועז ארד

21.2.2013 / 13:50

צפו: סרטון מתוך תוכנית פופולרית בסין טוען שהיהודים חכמים משום שהם סובלים מהפרעה נוירולוגית גנטית. אנטישמיות? אם תשאלו אותם, יכול להיות שזאת בכלל מחמאה

מערכת וואלה!

אם תפגשו סיני משכיל ותספרו לו שאתם מישראל, רוב הסיכויים הם שתשמעו ממנו את כל התגובות הבאות, בסדר המדויק הבא: "אתם היהודים כל-כך חכמים", "אתם היהודים כל-כך עשירים", ולסיום השאלה המשונה "למה אתם כל הזמן במלחמה עם פקיסטן?" – תוצאה של צפייה מרובה בחדשות ודמיון גדול מדי בין המילה "פקיסטן" ו"פלסטין" בשפה הסינית.

מיליארד סינים, מתברר, יכולים גם לטעות, והבורות של רבים מהם בכל מה שקשור לישראל ולעם היהודי היא אדירה. רובם, באופן כמעט גורף, לא ממש מבדילים בין יהודים לישראלים, לא יודעים איפה ישראל בכלל נמצאת, והמעט שהם חושבים שהם יודעים עלינו נשמע לאוזן המערבית העדינה כמו גרסה ערוכה של "הפרוטוקולים של זקני ציון".

בחנויות הספרים בסין אפשר למצוא שלל ספרי עזרה עצמית פופולאריים עם כותרות כמו "איך לעשות כסף כמו היהודים" או "סוד ההצלחה העולמית של היהודים", מהסוג שבמדינות אירופה לא היו מוצגות בכלל על המדף בגלל הבעייתיות שלהן. אלא שבסין, מדינה ללא כל היסטוריה של אנטישמיות, אין לחיבור הזה שבין כסף ליהודים שום משמעות שלילית. להיפך. יהודים וישראלים זוכים במדינה המאוכלסת ביותר בעולם בהערצה גדולה.

עד כמה גדולה? סרטון אנימציה הומוריסטי מסין יכול לענות על השאלה. הסרטון, שפורסם תחת הכותרת "מדוע היהודים כל-כך חכמים?" שודר בשנה שעברה במסגרת פרק שהוקדש לעם היהודי בתוכנית הטלוויזיה האינטרנטית הפופולארית "שיאו שואו" (晓说), סוג של טוקשואו בהנחיית גאו שיאוסונג, סלבריטאי סיני שהודח לא מזמן מתפקידו כשופט בתוכנית הריאליטי "China’s Got Talent" לאחר שנהג בשכרות וגרם לתאונה קטלנית.

הסרטון אולי עשוי בצורה מצחיקה – אבל התשובות שניתנות בו רציניות לחלוטין, ומבחינת מיליוני הסינים שצופים בתוכנית הן נשענות על עובדות מוצקות.

מה דעתכם - אנטישמיות או הומור תמים? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • יהדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully