וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיטי פרייד עד בר רפאלי: הצעירות הלבנות פולשות אל ההיפ הופ

מתן שרון

22.2.2013 / 0:36

אם בר רפאלי יכולה לצטט בכיף קטעי היפ הופ מלאי מילים גסות וסליז, לא פלא שקיטי פרייד, נערה לבנה בת 19, היא הכוכבת החדשה של הראפ

לפני כשנה וחצי התארחה בר רפאלי לראיון וידאו קצרצר באתר הלייפסטייל של ג'יי זי, LIFE+TIME. הראיון התמקד בטעם המוזיקלי של בר והיה סטנדרטי ברובו. היא סיפרה על המוזיקה שהיא שומעת בזמן צילומים (ביונסה וריהאנה), על הקראש שהיה לה בגיל 12 (האחים הנסון) ועל כמה היא אוהבת את חברה הטוב אייל גולן. היא אפילו הספיקה להשמיע מהאייפון את "תמונה שבורה" לקהל האמריקאי. אבל בסיום הראיון היה רגע אחד מפתיע. כשנשאלה על השיר האהוב עליה, היא בחרה בקלאסיקת ההיפ הופ "Me & My Bitch" של ביגי. כשניגנה את השיר היא הצטרפה לשורת הפתיחה, אחת מהשורות הבוטות והמקסימות ביותר בקטלוג של הראפר המבריק. מוזר לראות את בר רפאלי מדקלמת באנגלית את השורה המטונפת "נראית כל כך טוב שהייתי מוצץ את הזין של אבא שלך".

ההיפ הופ כבר מזמן החל לנדוד מעבר למחוזות הצפויים שלו. עוד בניינטיז הפרברים נתפסו על הז'אנר, וכיום מדובר במוזיקה פופולרית בטירוף שתופסת אנשים מכל הצבעים וכל מעמד. לא נדיר למצוא טאמבלר של נער לבנבן זה או אחר שחוגג את תרבות הסוואג והסירופ הסגול. כך, לפחות בראשית, נראתה קיטי פרייד. הראפרית הג'ינג'ית מדייטונה ביץ' נראת כמו טינאייג'רית סטנדרטית מאמריקה, מסוג הבחורות שמבלות יותר מדי זמן ברשתות חברתיות ומלגלגות על כולם בציניות מעושה. בסרטון הראשון ששיחררה ליוטיוב כשהיתה בת 16 נראית קיטי – ששמה אמיתי הוא קטרין באקווית' - מצולמת במצלמת הלפטופ שלה ומגישה בית משעשע כשהחברה שלה יושבת ומצחקקת לידה. זה נראה כמו בדיחה.

למעשה, זו היתה בדיחה. הקליפ שהיה אמור להגיע רק לחברות שלה צבר תמהיל משעשע של תגובות מזלזלות בסגנון "מה את בת 12?" יחד עם כמה תגובות לקוניות שדווקא מחמיאות על הפלואו או כמה שורות משעשעות כמו "אני נסיכת דיסני, תרכוב עלי על הסוס הלבן שלך". כנראה שמעטים הם חובבי ההיפ הופ שזיהו שהביט שבחרה פרייד לבצע עליו את הקטע הוא ביט נפלא של MF DOOM, לא ממש ראפר שנערות מסוגה של קיטי אמורות לאהוב.

אז קיטי, שהשתעשעה מכך שאנשים כועסים עליה כי היא נערה לבנה עם פירסינג באף שעושה ראפ, החליטה להתריס ולהמשיך. באופן מעט מפתיע, היא מצאה את הקהל שלה, עכברי אינטרנט ובלוגרים שהתאהבו בבחורה היפה שיושבת על ביט. היא החלה למצוא את הקול שלה בתוך הז'אנר וכתבה שירים על בחור שהיא מאוהבת בו, על אובססיה לג'סטין ביבר ועל רשתות חברתיות.

הסגנון שלה, שזכה מאז לכינוי "טאמבלר-וויב", הוא היפ הופ עם טאצ' אלקטרוני וביטים מהפנטים, מרחפים ומעושנים. אבל זה לא המאפיין הבולט במוזיקה שלה. הנושאים הרגשניים, הרפרנסים לתרבות הפופ והחיבור המוחלט עד השפה עם האינטרנט הובילו לבחירה ב"טאמבר" כשם התואר למוזיקה. האופן שבו קיטי אוספת רעיונות ומדביקה אותם בשיריה דומה לאיסוף הגיפים, תמונות החתולים וקטעי היוטיוב שמבוצע באתר המיקרו-בלוג טאמבלר. קיטי פרייד היא בלי ספק תוצאה ישירה של תרבות הרשת.

הלהיטים הראשונים שלה, "Okay Cupid" ו"Orion's Belt", כבר הופקו ל ידי ביוטיפול לו שהפיק גם לאסאפ רוקי וליל' בי, וזכו לכמות צפיות מרשימה. הבדיחה עלתה על גדותיה וגם שיתוף פעולה עם הראפר הקומי Riff Raff לא הסיח את הדעת מהסקילז הברורים שלה ובעיקר מהקסם המתקתק והמודע לעצמו שהותירה בכל שיר. ההוצאה האחרונה שלה, אי.פי בשם "D.A.I.S.Y. rage", כבר מוכיח ללא ספק שקיטי פרייד, שכבר הספיקה לזנוח את ה"פרייד", היא לא גימיק חד פעמי אלא גל חדש שמהווה חלק מהעתיד המורכב של ההיפ הופ.

בשמונה קטעים בסך הכול מספיקה פרייד, עכשיו כבר בת 19, לזרוק מאות רפרנסים להכל, החל מטולסטוי, דרך סקרילקס ועד הראפר בן ה-32 דני בראון - אובססיה קטנה של קיטי. יש שם שיר מחווה ל"C.R.E.A.M" של הוו טאנג קלאן ושם היצירה מרפרר לשיר מעולה של דה לה סול. למרות כל זה, הבאנדקאמפ שלה מפוצץ אייקונים של לבבות, שימוש מתלהם בקאפסלוק ואיות לקוי של טינאייג'רית אמריקאית נפוצה. אירוני או לא אירוני, קיטי מצליחה לערבב את כל העולמות המנוגדים הללו, ההיפ הופ הארדקור והסוויט סיקסטין, לעיסה מבריקה של מוזיקה חולמנית שמזכירה את דאס רייסיסט ואת דיפלו. היא בכלל מתייחסת לעצמה כ"טיילר סוויפט של משחק הראפ" ולא לוקחת את עצמה יותר מדי ברצינות, בעוד שאת המוזיקה שלה היא דווקא עושה במקצועיות. האנומליה של הבחורה היפה והמנומשת שעושה היפ הופ משעשע, חכם ומאוד מודע לעצמו היא בלי ספק תוצר של דליפת הז'אנר למחוזות שלא הכיר, לנערות ששורצות בטאמבלר או לבלונדיניות מישראל.

מה דעתכם על קיטי פרייד? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully