וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס האוסקר: הרגעים הגדולים מכל השנים

24.2.2013 / 12:20

לקראת טקס האוסקר לשנת 2013, שיתקיים הלילה בלוס אנג'לס, נזכרנו ברגעים הגדולים של הטקס מכל הזמנים - מהתפרעויות של בן סטילר, דרך נאומי מחאה ועד לאיש עירום שרץ על הבמה

רוברטו בניני זוכה, 1998

יש תקדים לתסמונת טום קרוז על הספה של אופרה, וקוראים לו רוברטו בניני. כשהאחרון זכה בפרס על סרטו "החיים יפים" הוא החל לפרכס באולם, לעלות על כיסאות, להתחכך עם אנשים ובאופן כללי להתנהג כמו ליצן רפואי בשניידר. "אני מלא באושר", אמר בניני על הבמה, "בא לי לנשק את כולכם, אני יכול למות עכשיו בתוך האוקיינוס הזה". אפילו גווינת' פאלטרו התקשתה להסתיר את מבט ההלם ולגרום לזה להיראות כאילו היא מצחקקת ולא מפחדת על חייה.

ונסה רדגרייב זוכה וחוטפת בוז בגלל שירדה על ישראל, 1978

סרטון שמתחיל עם ג'ון טרבולטה בשיער ארוך הוא מסוג הדברים שרק יכולים ללכת ולהשתפר. כשטרבולטה מכריז על השחקנית ונסה רדגרייב כעל הזוכה בפרס שחקנית המשנה על הופעתה ב"ג'וליה", היא מגיעה לבמה ונואמת נאום דרמטי שבסופו של דבר כולל את ההכרזה על כך שהיא עומדת לצד "המיעוט שסירב ליפול ולהיכנע מול חבורה קטנה של ביריונים ציונים שההתנהגות שלהם היא עלבון ליהודים בכל העולם ולמאבק הקודם שלהם נגד פאשיזם ודיכוי". בשלב הזה היא זוכה לקריאות בוז מהקהל - אחרי הכל כולם שם יהודים, בהוליווד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

התגובה של דיוויד ניבן לאמן שרץ ערום על הבמה, 1974

כשדייויד ניבן, השחקן האנגלי האגדי, הגיש את הטס בשנת 1974, בטח לא דמיין לעצמו שתוך כדי הגשה, יחווה את סצינת גניבת הפוקוס המושלמת: איש שפורץ מן הבמה בעירום ורץ מאחוריו. ניבן, כמו בוס, חייך ויצא אפילו קול יותר ממה שהוא בדרך כלל, עם כמה בדיחות יבשושיות מפילות.

מרלון ברנדו דוחה את הפרס שקיבל דרך בחורה אינדיאנית, 1973

מה יכול להיות יותר מגניב מלהיות מרלון ברנדו שמשחק בקלאסיקה "הסנדק"? אולי רק לזכות בפרס השחקן בטקס האוסקר, לשלוח בחורה אינדיאנית במקומך לבמה, ולהודיע דרכה כי אתה דוחה את הפרס ולא מסכים לקבל אותו עקב יחסה הפגום של אמריקה לאוכלוסייה האינדיאנית בתעשיית הקולנוע. "אני מצטער אם העכרתי את האווירה הערב", כך מסרה סאשין ליטלפד'ר בשמו של ברנדו, "אבל מקווה שיום אחד הלבבות וההבנה של כולנו ייפגשו מתוך אהבה ונדיבות". תשואות מן הקהל, אנשים מתרגשים, וכמו בהוליווד - האינדיאנים ממשיכים להיחשב אזרחים סוג ח'.

דסטין הופמן בנאום זכייה מרגש, 1980

ג'יין פונדה, בשמלה שמגיע לה לבדה לזכות באוסקר, מעניקה לדסטין הופמן את פרס השחקן על תפקידו בסרט "קרמר נגד קרמר". הופמן בוהה מספר שניות בפסלון, ואז אומר לקהל "אין לו אברי מין והוא מחזיק חרב". מיד לאחר מכן הוא זונח את הנימה המבודחת ונראה כי הוא באמת מתרגש לעמוד מאחורי הפודיום - על אף שיש לו ביקורת רבה כלפי האקדמיה לקולנוע, ביקורת שהובעה בשנים שקדמו לזכייה (באחד מהמקרים שעות ספורות בלבד לפני טקס בו היה מועמד והפסיד), ולא נפקדת גם מנאום הזכייה עצמו. הוא מודה למי שבחר בו להיות חלק מהסרט, לכל אנשי הצוות שעבדו עליו, ואומר כי הוא מסרב לחשוב כי כל שאר המתמודדים מולו "הפסידו". "כולנו בעלי מזל שאנחנו בכלל עובדים בתחום האמנותי הזה. כולנו חלק מאותה המשפחה. אף אחד מכם מעולם לא הפסיד ואני גאה לחלוק את הפרס הזה איתכם".

סאלי פילד מפדחת את הנוכחים, 1985

סאלי פילד מוכרזת כזוכה בפרס השחקנית על תפקידה בסרט "מקום בלב". בתחילה היא בחורת להודות לרוברט בנטון במאי הסרט, במה שנראה חצי הגיוני וחצי מוזר עד פסיכוזה, ואז, למען הסר ספק, היא מאבדת את זה לחלוטין. פילד אוחזת בפסלון ודופקת נאום ששם את ה"קריפ" ב"מקריפ". הקול שרועד קלות והניצוץ המשוגע בעיניים אינם אלא רמזים מטרימים למשפט שהפך למטבע לשון ומקור לאינסוף פארודיות: "אתם אוהבים אותי! אתם באמת אוהבים אותי!". קלאסיקה.

בן סטילר מסתלבט על "אוואטר", 2010

"הלילה, אני מציג את הפרס בקטגוריית האפקטים המיוחדים", כך אמר סטילר כשעלה לבמה בשנת 2006, לבוש בחליפה ירוקה והדוקה, מהסוג בו משתמשים פעלולנים שונים בסצינות אקרובטיות בהוליווד. "או שבעצם עלי להגיד, תודה לנס המסך הירוק ולטכנולוגיה, שהפכה את הראש שלי לחסר גוף". ארבע שנים לאחר מכן הוא יעלה לבמה מחופש לדמות מהסרט "אוואטר" ויעניק את פרס האיפור לאנשי "מלחמת הכוכבים". "האירוניה כאן היא ש'אוואטר' אפילו לא מועמד'" אמר סטילר וקיבל מבט רושף אש מהבמאי שלו ג'יימס קמרון שיושב בקהל. בסך הכל עקיצה מאוד מוצלחת על סרטי האנימציה הממוחשבת והפסיכית שמייתרת צורך בשחקנים בשר ודם. לא יהיה מופרך לשער כי שאר השחקנים באולם היו שמחים להוסיף עוד שמן למדורה של קמרון.

טקס האוסקר יתקיים בליל שבין ראשון לשני בשעה 03:30 (שעון ישראל) וישודר בכל ערוצי הסרטים של yes ובערוץ HOT3

מה רגע האוסקר האהוב עליכם? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • אוסקר 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully