וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד פורים: הקאברים שלא ידעתם שהם קאברים

הקאבר הוא הגרסה המוזיקלית לתחפושת, אבל מסתבר שיש שירים שהתחפשו ואתם אפילו לא ידעתם. לכבוד פורים, וואלה! תרבות מציגה את השירים שאי אפשר לנחש שהם גרסאות כיסוי

"My Prerogative" של בריטני ספירס, במקור של בובי בראון

לאור הדימיון המדהים עד כדי גיחוך בין יחסיהם של בובי בראון עם וויטני יוסטון המנוחה, לבין אלה של ריהאנה וכריס בראון, אולי דווקא היה מתאים יותר שרי-רי תבצע את השיר. מה לעשות שספירס הקדימה אותה בכמה שנים ואת השיר הזה היא כללה באלבום אוסף שלה שיצא בשנת 2004 ומדבר, כמו כל השירים שלה, על זה שהעולם חייב לתת לה חופש להיות היא וכמה שכולם יורדים לחייה וכו' (מיד לאחר מכן היא מצטלמת ללא תחתונים/ מתחתנת עם חבר ילדות בווגאס כי היא שיכורה/ מעבירה את הזכויות של הממון שלה לאביה שכן עליה לא ניתן לסמוך כמובן). השיר הזה בוצע לראשונה על ידי בראון, והאמת שהוא גם יותר טוב בגירסתו המקורית וגם בראון רוקד בקליפ שלו יפה יותר מספירס - הישג מכובד לכל הדעות.

"אהבת פועלי הבנין" ו"אם רק תבואי בחמש" של שלישיית גשר הירקון, במקור של ישראל יצחקי

שנה לפני צאת הגירסאות של בני אמדורסקי, אריק איינשטיין ויהורם גאון לשירים הללו, מהחשובים והמוערכים בתולדות הזמר העברי, יצאו הביצועים המקוריים והעלומים - שכמעט ולא ניתן למצוא כיום - של "אהבת פועלי הבניין" ו"אם רק תבואי בחמש", שניהם של ישראל יצחקי, שהוציא אותם על גבי תקליטון שכלל ארבעה להיטים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"Don't Phunk With My Heart" של הבלק אייד פיז, במקור מתוך סרט בוליוודי

בלהיט הזה של הבלק אייד פיז יש כל מיני אלמנטים, חלקם מעצבנים וחלקם מעצבנים מאוד, אבל מעל כולם זורח הקול של פרגי שקיבל את אפקט האוטו-טיון המעצבן בהיסטוריה. השיר הושאל בבוטות משני להיטים בשם "Ae Naujawan Sab Kuchh Yahan" ו"Yeh Mera Dil Pyaar Ka Diwana", שניהם הוקלטו במקור על ידי הזמרת ההודית אשה בוסל. הראשון, ממנו בעיקר שאוב השיר של הבלק אייד פיז, הופיע בשנת 1972 בסרט הבוליוודי "Apradh" ואילו השני הופיע בסרט הבוליוודי "Don" משנת 1978.

"בדד" של זהר ארגוב, במקור של אלברט פיאמנטה

לא הרבה אנשים יודעים שכמה מהלהיטים הכי גדולים של המלך הבלתי מעורער של המוזיקה המזרחית, זהר ארגוב, הם למעשה גירסאות כיסוי. אפילו "ים של דמעות" שחזר לאופנה אחרי הגמר ההוא בניצנים, לא שייך לארגוב במקור. השיר "בדד", אולי המזוהה עימו ביותר, בוצע במקור על ידי אלברט פיאמנטה בתקליטון שהוציא ההרכב הברנשים של פיאמנטה, ביחד עם המתופף אהרל'ה קמינסקי. את המילים לשיר כתב עמשי לוין ואת הלחן העניק לו עוזי מלמד, שהיה חבר בהרכב של פיאמנטה. יותר מעשור לאחר ההקלטה המקורית של השיר, השמועה מספרת כי ארגוב שמע זמר כלשהו שר אותו בבית מלון באילת והתאהב בו - וכך למעשה נולדה הגירסה שלו.

"Tainted Love" של Soft Cell, במקור של גלוריה ג'ונס

מה שמצחיק במקרה הנ"ל, הוא שהרבה אנשים דווקא מכירים את הביצוע המקורי, אבל חושבים שהוא עצמו הקאבר לביצוע של להקתSoft Cell . לאחר מכן גם הגיע מרילין מנסון עם ביצוע שהוא הדבר הכי טוב שאי פעם יצא תחת ידיו המטרחנות ללא לאות. שיר שמדגים באופן מובהק כי קלאסיקה היא קלאסיקה היא קלאסיקה - וזאת ללא קשר לשנה ולהקשר בה היא מבוצעת (האמור לעיל לא חל על מיילי סיירוס והקאבר והמחליא שלה לנירוונה).

"She's The One" של רובי וויליאמס, במקור של World Party

מיליוני נשים ברחבי העולם התרגשו מהקליפ לשיר הזה בביצועו של רובי וויליאמס, בו הוא מגלם מחליק מקצועי על הקרח ודופק יחד עם זוגתו לתחרות גלגלונים וסלטות כאילו מדובר מעוד יום במשרד. אבל הספין של וויליאמס לא יכול להחזיק לנצח, וכדאי להזכיר כי מדובר בשיר ששייך במקור ללהקת הפופ-רוק הבריטית וורלד פארטי, שהיא למעשה קארל וואלינגר שעובד עם נגנים מתחלפים. וואלינגר הוציא את השיר באלבום בשנת 1997 (במפתיע, הוא נשמע הרבה יותר זקן בביצוע שלו, ולא בקטע טוב), ורק שנתיים לאחר מכן הוא שוחרר על ידי וויליאמס והפך להיות שירו השני שמגיע למקום בראשון במצעד של בריטניה. השיר זיכה את וויליאמס גם בפרס הבריט בקטגוריות "סינגל השנה" ו"קליפ השנה".

"Jimmy" של מ.י.ה, במקור לקוח מהסרט "Disco Dancer"

כן כן, מסתבר שבוליווד משפיעה לא רק על מפיקים חסרי מעוף כמו וויל איי.אם, אלא גם על אנשים שיודעים מה הם עושים, כמו מ.י.ה וסוויץ' (שותפו לשעבר של דיפלו, שגם הוא לקח חלק בהפקת האלבום הזה של מ.יה ממנו לקוח השיר). בניגוד לצווחות הלא ברורות של פרגי, הקול של מ.י.ה יושב הרבה יותר טוב על הסטייל המצועצע של ההודים וההפקה המחודשת לגירסה שהופיעה במקור בסרט "Disco Dancer" מצליחה לשמור על המקור ועדיין לספק ערך מוסף ועדכני - מה שגם הפך את השיר הזה לחביב במיוחד על מחלקות פרומואים למיניהן.

איזה קאבר מפתיע שכחנו? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • פורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully