וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי הסזאר 2013: "אהבה" ניצח בגדול

סרטו של מיכאל הנקה סחף את האוסקר הצרפתי עם חמישה פרסים, כולל לסרט הטוב ביותר. "ארגו" זכה בפרס לסרט הזר

רגע לפני שהוא יוצא לכבוש את טקס האוסקר האמריקאי בתחילת השבוע הבא, סחף"אהבה" של מיכאל הנקה את המקבילה הצרפתית שלו – הסזאר. בטקס שהתקיים הערב בפריז, זכתה הדרמה המהוללת בחמישה פרסים, כולל בקטגוריות הנחשבות ביותר – הסרט הטוב ביותר, הבמאי (מיכאל הנקה), השחקן הראשי והשחקנית הראשית (ז'אן לואי טרנטיניאן ועמנואל ריבה), והתסריט המקורי.

אגב, "אהבה" הוא כזכור קופרודוקציה צרפתית-אוסטרית, ובאוסקר עצמו יתמודד מטעם אוסטריה, מה שלא מנע מן הצרפתיים לחבק אותו הלילה כאילו היה לחלוטין אחד משלהם.

ערב מוצלח יחסית עבר גם על "חלודה ועצם", סרטו של ז'אק אודיאר, שהופץ בישראל בסוף השבוע האחרון. הדרמה, שכבר זכתה השנה בשלל עיטורים מקומיים ובינלאומיים, קיבלה את פרסי העריכה, המוזיקה המקורית, התסריט המעובד והשחקן המבטיח.

במהלך הערב חולקו גם פרסים נוספים לסרטים המוכרים לקהל הישראלי – "שלום למלכה" לקח את פרסי הצילום, התלבושות והתפאורה, "שם פרטי" את פרסי שחקן המשנה ושחקנית המשנה ואילו "ארגו", רגע לפני שהוא ככל הנראה לוקח את כל הקופה באוסקר, זכה בפרס לסרט הזר הטוב ביותר. נציג אמריקאי נוסף על הבמה היה קווין קוסטנר, שזכה בפרס למפעל חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully