וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2013: מה אומרות סוכנויות ההימורים?

24.2.2013 / 0:02

רוצים להתעשר? שימו מאה דולר על נצחונות של "חמש מצלמות שבורות" ושל פיליפ סימור הופמן ועל כך שסת מקפרלן יתחפש לנערת בונד

כמיטב המסורת, גם השנה אפשר להמר על תוצאות האוסקר ממש כאילו היה מדובר במירוץ סוסים או במשחק כדורגל. ההבדל הוא, שהפעם התחרויות ברוב הקטגוריות שקולות במיוחד, ובהתאם לכך הפערים בין יחסי הזכייה קטנים להפליא.

עם זאת, בכמה קטגוריות בכל זאת נראה שהעסק גמור, לפחות לפי שקלול הנתונים של הסוכנויות המובילות. לפי אלה, למשל, פרס הסרט הטוב ביותר מונח בכיסו של "ארגו", ומרוב שההימור עליו נחשב בטוח, אי אפשר להרוויח כסף מלשים עליו את הז'יטונים. גם דניאל דיי-לואיס סומן כפייבוריט מובהק לזכות בפסלון לשחקן הראשי על הופעתו ב"לינקולן". יחס הזכייה שלו עומד על 1 ל-1.03. זה של יו ג'קמן, הבא בתור אחריו, רחוק עד מאוד: 1 ל-60. גם אן האתוויי, המועמדת בקטגוריית שחקנית המשנה על התצוגה שלה ב"עלובי החיים", נחשבת באנקר - היחס שלה עומד על 1 ל-10.2, והבאה בתור אחריה, סאלי פילד מ"לינקולן", נהנית מיחס של 1 ל-50 בלבד.

לעומת זאת, בקטגוריית השחקנית הראשית, המרחקים בין המועמדות זעומים: ג'ניפר לורנס מ"אופטימיות היא שם המשחק" עדיין מובילה עם יחס של 1 ל-1.57, אבל עמנואל ריבה, כוכבת "אהבה", דולקת מאחוריה עם יחס של 1 ל-3.54, וגם לג'סיקה צ'סטיין, המככבת ב"כוננות עם שחר", עוד יש סיכוי לפי הסוכנויות: יחס הזכייה שלה ריאלי, ועומד על 1 ל-9.4.

בקטגוריית שחקן המשנה, המתח גבוה עוד יותר. לפי הסוכנויות, לארבעה מן המועמדים בה סיכויים ריאליים לזכות: טומי לי ג'ונס ("לינקולן"), כריסטופר וולץ ("ג'אנגו ללא מעצורים"), רוברט דה-נירו ("אופטימיות") ופיליפ סימור הופמן ("המאסטר"). האפשרות שזה האחרון יזכה נראית כרגע לא סבירה, אבל בהחלט מציאותית, ומי שיניח עליה מאה דולרים מכיסו, יקבל חזרה יותר מאלף דולר במקרה שאכן תתממש, כך שזו דוגמה להימור ששווה להסתכן בשבילו.

בקטגוריית הבמאי, רבים מן המהמרים בכלי התקשורת קבעו ברגע האחרון כי המומנטום נמצא אצל אנג לי, אולם הסוכנויות עדיין מציבות כפייבוריט את סטיבן שפילברג, יוצר "לינקולן",. לו יש יחס זכייה של 1 ל-1.38, ואילו לקולנוען שעמד מאחורי "חיי פיי" יחס של 1 ל-4.3 בלבד. שלושת המועמדים האחרים בקטגוריה, מיכאל הנקה ("אהבה"), בן צייטלין ("חיות הדרום הפראי") ודיוויד או'.ראסל ("אופטימיות") ניצבים הרחק מאחור, ומי שיהמר עליהם יוכל לעשות קופה יפה במידה ויחוללו סנסציה.

ואיזה שטויות הוא יעשה בערב עצמו? המנחה סת מקפרלן מתכונן לאוסקר

כמו כן, הסוכנויות חוזות גם קרב צמוד בקטגוריית האנימציה בין "ראלף ההורס", "אמיצה" ו"פרנקוויני", בקטגוריית התסריט המקורי בין "אהבה", "ג'אנגו" ו"כוננות", בקטגוריית התסריט המעובד בין "לינקולן" ו"ארגו", ובקטגוריית העריכה בין "ארגו" ו"כוננות". לעומת זאת, הן משוכנעות במאה אחוזים ש"אהבה" ייקח את הפרס לסרט הזר וכי אדל ("סקייפול") היא באנקר בקטגוריית השיר הטוב.

ובאשר לנקודה הישראלית? ובכן, כאן הרציונל של המהמר המקומי לא יוכל להתיישב עם הפטריוטיות שלו. לפי הסוכנויות, "שוגר מן" הוא המועמד הכמעט ודאי לזכות בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר, עם יחס זכייה של 1 ל-1.14, ו"שומרי הסף" הרבה מאחוריו, עם יחס של 1 ל-8.6., "חמש מצלמות שבורות", הסרט הישראלי השני שבמירוץ, עומד היישר אחרי שני אלה עם יחס זכייה של 1 ל-24 בלבד. במידה וינצח, מי שישים עליו מאה דולרים יתכבד גם בגאווה לאומית וגם בסכום של כ-2,500 דולר.

לסיכום, נוסף להימורים השגרתיים על המנצחים בטקס, אפשר להמר גם על דברים אחרים. למשל, מי האושיה המפורסמת הראשונה שתושם ללעג במהלך הערב. כאן, מובילים קים קרדשיאן וקניה ווסט, עם יחס של 1 ל-9, ואחריהם עומדים אן האתווי וג'יימס פרנקו, המנחים הידועים לשמצה של האוסקר לפני שנתיים, עם יחס של 1 ל-10. לפי הסוכנויות, יש גם סיכוי גבוה שהבדיחה הראשונה תגע במרק וולברג או מילה קוניס, שכיכבו לא מזמן ב"טד" של מנחה הטקס סת מקפרלן.

ניתן גם להמר על מה שמקפרלן יעשה בטקס. לפי הסוכנויות, ישנם סיכויים כמעט ודאים שהוא יבצע במהלכו שיר במלואו, וסיכוי של 1 ל-4.5 שהוא ירקוד וסיכוי של 1 ל-8 שייפול על הבמה. נוסף לזאת, מסתובבים גם הימורים על ההתרחשויות במחווה המיוחדת שצפויה לרגל 50 שנות לסדרת סרטי ג'יימס בונד. כאן, מי שישים דולר על כך שדניאל קרייג יצנח לבמה כפי שעשה בערב הפתיחה של האולימפיאדה, יקבל ארבעה דולרים במידה וזה אכן יקרה, ומי שישים דולר על כך שמקפרלן יתחפש לנערת בונד במהלך הטקס, יקבל שבעה דולרים. בלי קשר לכסף, אפשר רק להתפלל שהוא באמת יעשה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully