וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2013: "ארגו" הוא הזוכה הגדול

25.2.2013 / 2:41

סרטו של בן אפלק זכה בפרס לסרט הטוב ביותר כצפוי, בטקס שחילק את השלל בין מגוון סרטים. מיכאל הנקה, קוונטין טרנטינו, דניאל דיי-לואיס וג'ניפר לורנס לא יצאו בידיים ריקות

עריכה אמיר קוטיגרו ונועה רוזין

(עדכון אחרון: 8:00)

הזוכים המרכזיים:

הסרט הטוב ביותר: "ארגו"
הבמאי הטוב ביותר: אנג לי ("חיי פיי")
השחקן הראשי הטוב ביותר: דניאל דיי-לואיס ("לינקולן")
השחקנית הראשית הטובה ביותר: ג'ניפר לורנס ("אופטימיות היא שם המשחק")
שחקן המשנה הטוב ביותר: כריסטופר וולץ ("ג'אנגו ללא מעצורים")
שחקנית המשנה הטובה ביותר: אן האתוויי ("עלובי החיים")
התסריט המקורי הטוב ביותר: קוונטין טרנטינו ("ג'אנגו ללא מעצורים")
התסריט המעובד הטוב ביותר: כריס טריו ("ארגו")

"ארגו", סרטו המדובר של בן אפלק, קטף כצפוי את הפרס הגדול בטקס האוסקר ה-85, שנערך הלילה (בין ראשון לשני) בלוס אנג'לס. סרטו של אפלק הוא המנצח הגדול של הטקס לאחר שזכה גם בפרס על התסריט המעובד ועל העריכה הטובה ביותר - על אף שהטקס השנה התאפיין בחלוקת שלל שוויונית יחסית בין סרטים רבים.

ג'ק ניקולסון עלה לבמה להעניק את פרס הסרט הטוב ביותר, והפתיע את הקהל כשפנה אל הבית הלבן, משם שלחה אשת הנשיא, מישל אובמה בכבודה ובעצמה, מסר לפני הצגת הסרטים המועמדים. לאחר מכן קיבלה אובמה את המעטפה והכריזה על "ארגו" כזוכה הגדול בטקס. גרנט הסלוב, ג'ורג' קלוני ואפלק, מפיקי הסרט, קיבלו את הפרס. אפלק המרוגש הודה לאשתו בנאום, ציין באופן מיוחד את מתחרהו סטיבן שפילברג, וסיים בקביעה כי "לא משנה כמה אתה נופל בחיים - מה שחשוב זה לקום מחדש".

"שומרי הסף" ו"חמש מצלמות שבורות" לא זכו באוסקר

הפתעה מסויימת נרשמה כשאנג לי זכה בפרס הבמאי הטוב ביותר על "חיי פיי", כשהוא מנצח את סטיבן שפילברג שנחשב למועמד המוביל לאורך רוב עונת הפרסים. לי זכה בעבר באוסקר על הבימוי של "הר ברוקבק". את הפרס העניקו לו ג'יין פונדה ומייקל דאגלס.

(לגלריית תמונות גללו למטה)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בן אפלק. GettyImages
בן אפלק/GettyImages

ג'ניפר לורנס זכתה בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר על תפקידה ב"אופטימיות היא שם המשחק". לורנס נחשבה למועמדת מובילה במירוץ, לצד עמנואל ריבה הוותיקה. לורנס מעדה ונפלה במדרגות בדרך לבמה, שם בירכה בנאומה את ריבה, שחוגגת היום את יום הולדתה ה-86.

מריל סטריפ העניקה את הפרס לשחקן הראשי הטוב ביותר, בו זכה דניאל דיי-לואיס על תפקידו ב"לינקולן". זהו האוסקר השלישי של דיי-לואיס, שכבר זכה בעבר בפרס על תפקידיו ב"כף רגלי השמאלית" ו"זה ייגמר בדם". הוא השחקן הראשון אי פעם שזוכה שלוש פעמים בפרס בקטגוריה זו. הקהל קיבל את דיי-לואיס בתשואות רמות, והוא בתמורה העניק את הנאום המנצח של הערב. דיי-לואיס התלוצץ על הבמה וטען כי הוא אמור היה לגלם את תפקידה של מרגרט תאצ'ר, אותה שיחקה לבסוף סטריפ בסרט "אשת הברזל", ואילו סטריפ היתה הבחירה הראשונה של סטיבן שפילברג לתפקיד לינקולן. לאחר מכן הודה בהתרגשות לאשתו, לסטיבן שפילברג ולנשיא המנוח לינקולן, והקדיש את הפרס לאמו.

הפרס לשחקן המשנה הטוב ביותר, שנחשב לאחד מהקרבות הצמודים במירוץ השנה, הוענק לכריסטוף וולץ על תפקידו ב"ג'אנגו ללא מעצורים", תוך שהוא עוקף את פיליפ סימור הופמן, אלן ארקין, טומי לי ג'ונס ורוברט דה נירו. וולץ הודה לשחקנים שהתמודדו מולו, לבמאי הסרט קוונטין טרנטינו ולשותפיו ליצירת הסרט. בחדר העיתונאים הוסיף וולץ שמה שריגש אותו בזכייה השנה הוא המתמודדים מולם התחרה. כריסטופר פלאמר הוותיק העניק את הפרס לשחקנית המשנה הטובה ביותר, בו זכתה אן התוואי על תפקידה ב"עלובי החיים". זו הזכייה הראשונה של התוואי, שהיתה מועמדת בעבר לאוסקר על תפקידה ב"רייצ'ל מתחתנת".

אן התוואי. GettyImages
אן התוואי/GettyImages

בן אפלק, הגיבור המרכזי של הערב, הגיש את הפרס המעניין ביותר עבור הקהל הישראלי - הפרס לסרט התעודה הטוב ביותר, בו התמודדו בין היתר הסרטים הישראליים "חמש מצלמות שבורות" ו"שומרי הסף". בפרס זכה לבסוף "מחפשים את שוגרמן" המהולל, שנחשב למועמד המוביל לכל אורך המירוץ. הישראלים יצאו בידיים ריקות.

בפרס הסרט הזר זכה מיכאל הנקה על סרטו "אהבה". בפרס לתסריט המקורי זכה קוונטין טרנטינו, עבור התסריט של "ג'אנגו ללא מעצורים" - זהו האוסקר הראשון של טרנטינו מאז שזכה באותה בקטגוריה על "ספרות זולה" ב-1994. טרנטינו הודה לשחקנים בסרטו, והוסיף שזו שנה נפלאה לזכות בה, כיוון שבשתי הקטגוריות לתסריטאים הכתיבה היתה מעולה במיוחד.

פול ראד ומליסה מקארתי העניקו את הפרס לסרט אנימציה בליווי מערכון משונה וכושל שזכה לתגובה צוננת מהקהל. בפרס זכה הסרט "אמיצה" מבית פיקסאר.

קוונטין טרנטינו. GettyImages
קוונטין טרנטינו/GettyImages

בפרס לשיר המקורי הטוב ביותר זכתה, כצפוי, אדל ביחד עם פול אפוורת עבור "סקייפול". זהו שיר הנושא הראשון של ג'יימס בונד שזוכה בפרס אי פעם. אדל פרצה בבכי על הבמה, באחד מפרצי ההתרגשות הבודדים של הערב. עם זאת, כשביצעה את השיר עצמו מוקדם יותר במהלך הערב העניקה לו ביצוע תמוה וחסר תנופה באופן מפתיע. רגע מוזיקלי משמעותי נוסף התרחש כשהאלי ברי הגישה מחווה מיוחדת ל-50 שנות ג'יימס בונד בקולנוע, במסגרתה עלתה לבמה שירלי באסי, הזמרת האגדית המזוהה ביותר עם שירי ג'יימס בונד, וביצעה את שיר הנושא מתוך "גולדפינגר". בסיום השיר זכתה באסי לתשואות רמות מהקהל באולם.

ג'ורג' קלוני הגיש את אחד החלקים החשובים ביותר בטקס האוסקר מדי שנה - סרטון הפרידה מאנשי הקולנוע שהלכו לעולמם השנה. בסיום המונטאז' עלתה ברברה סטרייסנד להיפרד מהמלחין מרווין המליש ולבצע את שיר הנושא מתוך "כך היינו" - עוד רגע מוזיקלי בטקס שהיה עמוס מתמיד בשירים. אם כל זה לא מספיק, ג'ון טרבולטה הגיש מחווה מיוחדת לסרטים המוזיקליים של השנים האחרונות - ולאחר מכן עלו לבמה חברי הקאסטים של "שיקגו", שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר בשנת 2002, "נערות החלומות" ו"עלובי החיים" שהיה מועמד השנה, וביצעו קטעים מוזיקליים מתוך הסרטים.

ברברה סטרייסנד. GettyImages
ברברה סטרייסנד/GettyImages

בשאר הקטגוריות התחלקו השנה סרטים רבים - "חיי פיי" זכה, מלבד בפרס הבימוי, גם בפרסי הצילום, המוזיקה המקורית, והאפקטים המיוחדים; "עלובי החיים" זכה על מיקס הסאונד, האיפור ועיצוב השיער; "לינקולן", אולי המאוכזב הגדול של הערב, הסתפק בפרס על עיצוב ההפקה; ואילו "אנה קרנינה" הוכתר כסרט עם עיצוב התלבושות הטוב ביותר. בפרס לעריכת הסאונד הטובה ביותר התוצאה היתה תיקו, והוא הוענק הן ל"כוננות עם שחר" והן ל"סקייפול". זהו התיקו הראשון באוסקר מאז שנת 1968.

סלמה הייק הגישה במהלך הטקס תקציר של פרסי מפעל החיים שהוענקו קודם לטקס להאל נידהם, ד.א פניבייקר, ג'ורג' סטיבנס ג'וניור וג'פרי קצנברג.

את הטקס הגיש השנה סת' מקפרלן, יוצר סדרת הטלוויזיה "איש משפחה" והסרט "טד", שפתח את המונולוג המסורתי של הטקס באומרו "זה כבוד שכל המנחים האחרים סירבו לקחת את התפקיד". בהמשך עקץ את האקדמיה על כך שבחרה שלא להציב את בן אפלק ברשימת המועמדים לפרס הבמאי הטוב ביותר, וכן את ריהאנה וכריס בראון ואת מל גיבסון - אך באופן כללי המונולוג הראשון לא התרומם. בהמשך, וויליאם שאטנר הצטרף לשוחח עם המנחה, כשהוא מקים לתחייה את דמותו המיתולוגית של קפטן קירק מ"מסע בן כוכבים", מפציר במקפרלן לשפר את ביצועיו כמנחה ומנסה לסייע לו לקבל ביקורות טובות יותר. קטע הפתיחה המשיך בשיר שהקדיש מקפרלן לשחקניות שחשפו את שדיהן בסרטים שונים.

מיד לאחר מכן החל קטע מוזיקלי נוסף של מקפרלן, מלווה בריקוד של צ'אנינג טייטום ושרליז ת'רון. בהמשך בוצע קטע מוזיקלי על ידי מקפרלן בשיתוף דניאל רדקליף וג'וזף גורדון לוויט - שניים מהשחקנים הצעירים הבולטים של השנים האחרונות בהוליווד, וכן מערכון בכיכובה של סאלי פילד. מקפרלן ביצע במהלך הטקס קטעים מוזיקליים נוספים והתגרה בגבולות הפוליטיקלי קורקט עם בדיחה על רציחתו של אברהם לינקולן, אך בסך הכל הטקסטים שלו לא עוררו סערה של ממש.

סת' מקרפלן, ג'וזף גורדון לוויט ודניאל רדקליף. GettyImages
סת' מקפרלן עם דניאל רדקליף וג'וזף גורדון לוויט/GettyImages

רשימת הזוכים המורחבת:

סרט התעודה הטוב ביותר: "מחפשים את שוגרמן"
הסרט הזר הטוב ביותר: "אהבה" (אוסטריה)
סרט האנימציה הטוב ביותר: "אמיצה"
הצילום הטוב ביותר: "חיי פיי"
העריכה הטובה ביותר: "ארגו"
עיצוב ההפקה הטוב ביותר: "לינקולן"
עיצוב התלבושות הטוב ביותר: "אנה קרנינה"
האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר: "עלובי החיים"
המוזיקה המקורית הטובה ביותר: "חיי פיי"
השיר הטוב ביותר: "סקייפול" ("סקייפול" בביצוע אדל)
האפקטים הטובים ביותר: "חיי פיי"
מיקס הסאונד הטובה ביותר: "עלובי החיים"
עריכת הסאונד הטוב ביותר: "סקייפול", "כוננות עם שחר"
סרט התעודה הקצר: "Inocente"
סרט האנימציה הקצר: "Paperman"
הסרט העלילתי הקצר: "Curfew"

כריסטוף וולץ. GettyImages
כריסטוף וולץ/GettyImages
אדל. GettyImages
אדל/GettyImages
דניאל דיי לואיס. GettyImages
דניאל דיי-לואיס/GettyImages
מישל אובמה. GettyImages
מישל אובמה/GettyImages
ג'ניפר לורנס. GettyImages
ג'ניפר לורנס/GettyImages
מיכאל הנקה. GettyImages
מיכאל הנקה/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • אוסקר 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully