וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר "אייל גולן קורא לך" ישודר בערוץ 2

28.2.2013 / 13:31

למרות התנגדות מועצת הכבלים והלווין ומנכ"לית הרשות השנייה, אישרה המועצה את שידור הגמר של תוכנית הריאליטי בערוץ 2 ולא בערוץ 24

סופי: גמר "אייל גולן קורא לך" ישודר בערוץ 2 - כך אישרה הבוקר (חמישי) מועצת הרשות השנייה, זאת למרות התנגדויות חריפות של מועצת הכבלים והלוויין ומנכ"לית הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. המועצה אשר דנה בנושא לבקשת הזכיינית קשת, אישרה את המהלך ברוב מוחץ של שמונה תומכים. חבר מועצה אחד נמנע, וחבר אחד לא השתתף בהצבעה.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, בזכיינית קשת המחזיקה בערוץ 24 ביקשו מהרשות השנייה לשדר את הגמר בשבוע הבא בערוץ 2. ברשות השנייה החליטו שלא לאשר את המהלך מטעמים של תנאי הזיכיון - וקשת ערערה על ההחלטה. חברי התכנית "אייל גולן קורא לך" רמזו כי השיקולים לכך לא ענייניים ונובעים בגלל אופיה המזרחי של התכנית.

אמש שלח היועץ המשפטי של מועצת הכבלים והלוויין מכתב לערוץ 24 ובו חזר על עמדת המועצה לפיה שידור הגמר על מסך ערוץ 2 מהווה עבירה על רישיון הערוץ וחריגה ממנו. "ייעודו של הערוץ הינו קידום המוזיקה הישראלית והים תיכונית באמצעות שידוריו אלה - ולא בערוץ אחר", כתב, וציין כי לפי הרישיון של הערוץ אסור לו לקדם עניינים של גוף עסקי אחר - כמו הזכיינית קשת. במועצה טרם הגיבו להחלטת מועצת הרשות, שכן יו"ר המועצה נתי שוברט שוהה בימים אלה בחו"ל.

ברשות השנייה אמרו הבוקר כי האישור התאפשר לאחר שהמועצה קיבלה חוות דעת משפטית בנושא. "חוות הדעת הבהירה את סמכות המועצה לקבל החלטה בנושא, ואת הצורך לבסס את סבירות השיקולים של ההחלטה", אמרו.

קשת: "החלטה מבורכת ונכונה גם ברמה הערכית"

מאז עלתה העונה השלישית לאוויר בדצמבר, ערוץ 24 הפך בימי שידורה, לערוץ השני או השלישי הנצפה ביותר, על אף היותו ערוץ נישה. ממוצע העונה עד כה עומד על כ-7% - מדובר בעלייה של 40% מממוצע העונה השניה. גמר העונה יועבר גם העונה בשידור חי מהיכל נוקיה. כזכור, גמר העונה הקודמת השיג נתון של 11.4% עם רגע שיא של14.9%. גמר התכנית ישודר ביום שלישי.

אילן אבישר, יו"ר המועצה, מסר בהודעת הרשות: "מה שעומד לנגד עיננו כמועצה ציבורית הוא האינטרס הציבורי והרצון להביא את התרבות המזרחית לכלל אזרחי ישראל".

מקשת נמסר בתגובה: "אישור שידורו של גמר "אייל גולן קורא לך" בקשת הוא החלטה מבורכת ונכונה גם ברמה המקצועית וגם ברמה הערכית. מדובר בתכנית שהצליחה לגעת בלבבות הצופים ושבמשך שלוש עונות נותנת מקום של כבוד למוזיקה המזרחית". מהפקת התכנית נמסר: "אנו גאים על כך שהגמר ישודר בערוץ 2. אנו רואים בכך אתגר מאוד גדול ומסר חשוב למוזיקה המזרחית".

צפו: שופטי "אייל גולן קורא לך" זועמים ורומזים לגזענות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully