וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיבן שפילברג ישמש כראש חבר השופטים בפסטיבל קאן

28.2.2013 / 14:15

הבמאי הנערץ ייקח את המושכות מנני מורטי, שמילא את התפקיד בפסטיבל הקודם. "זכות וכבוד הם לי לעמוד בראש חבר השופטים", אמר שפילברג בהצהרה רשמית ששחרר

ההכנות לפסטיבל קאן היוקרתי לקולנוע צוברות תאוצה – הפסטיבל ייערך בחודש מאי – וכבר עכשיו חושפים מארגני הפסטיבל חדשות מרעישות למדי: סטיבן שפילברג יהיה ראש חבר השופטים בפסטיבל ה-66. הבמאי האגדי ייקח את המושכות בתפקיד מן הבמאי נני מורטי, שמילא אותו בפסטיבל האחרון.

ג'יילס ג'ייקוב, נשיא הפסטיבל, סיפר בהצהרה רשמית כי רצה ששפילברג ימלא את התפקיד מזה שנים, אך לוח הזמנים העמוס של הבמאי לא איפשר זאת עד כה. "שפילברג הוא אורח קבוע בפסטיבל: 'שוגרלנד אקספרס', 'הצבע ארגמן'", אמר ג'ייקוב. "אך בהקרנת הבכורה העולמית של 'אי.טי' בשנת 82' נרקמו קשרים מן הסוג שלא שוכחים לעולם. מאז, ביקשתי משפילברג למלא את התפקיד פעמים רבות, אך הוא תמיד היה עסוק בצילומי סרטים. השנה, כשסטיבן אמר לי 'אי.טי צלצל הביתה', הבנתי מיד את משמעות המסר ועניתי – 'סוף סוף!'".

שפילברג הבטיח, למעשה, את השתתפותו בפסטיבל כבר לפני כשנתיים, ודאג לפנות לעצמו את הזמן הדרוש למשימה. "הזיכון שלי מבכורת 'אי.טי' בפסטיבל הוא עדיין אחד הזכרונות העוצמתיים ביותר בקריירה שלי", אמר שפילברג בהצהרה ששחרר. "פסטיבל קאן שימש במשך למעלה משישה עשורים כפלטפורמה לגילוי וחשיפת סרטים לעולם בפעם הראשונה. זכות וכבוד הם לי לעמוד בראש חבר השופטים של פסטיבל המוכיח שוב ושוב שהקולנוע הוא השפה של העולם כולו".

סרטו הראשון של שפילברג, "שוגרלנד אקספרס", זכה בפרס התסריט בפסטיבל קאן ב-1974. שפילברג, שנחשב לאחד מגדולי הבמאים של הוליווד בכל הזמנים, מקבל על עצמו את משימת השיפוט בפסטיבל רגע אחרי שהפסיד בעצמו פרס קולנועי חשוב – פרס הבמאי הטוב ביותר בטקס האוסקר האחרון, שהלך לאנג לי עבור בימוי הסרט "חיי פיי".

מה דעתכם על המינוי? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully