וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפקידים הקולנועיים הגדולים של דיוויד בואי

נועם ורדי

4.3.2013 / 0:15

דיוויד בואי ידוע בעיקר כמוזיקאי, אבל גם כשחקן היתה לו קריירה לא רעה בכלל. לכבוד הקאמבק, נזכרנו בתפקידים הקולנועיים הבולטים שלו – מ"האיש שנפל מכוכב אחר" ועד "המבוך"

האיש שנפל מכוכב אחר (1976)

"האיש שנפל מכוכב אחר" הוא ההופעה המלאה הראשונה של דיוויד בואי כשחקן בקולנוע, ומכל סרטיו זה גם התפקיד שיושב על בואי כמו כפפה. בכלל, מדובר באחד מסרטי המדע בדיוני - שהם כמעט תמיד אלגוריה למשהו ארצי למדי - הפיוטיים בתולדות הקולנוע. בסרט, שבויים על ידי ניקולס רוג, מככב בואי כתור, חייזר תמים וטוב לב שמבקר בארצות הברית על מנת לבקש עזרה הומניטרית לבני עמו. כיוון שבואי מדבר במבטא, בריטי הסובבים אותו מניחים שהוא סתם תייר ולא חייזר, ולאט לאט הוא שוכח את המשימה שלשמה בא ומשתמש בכריזמה הדיוויד בואית ובידע החייזרי שלו והופך לבעל תאגיד ומיליונר – ונפשו הזכה מושחתת. לסיפור ולעיצוב המוצלחים של הסרט מצטרף לוק שנות ה-70 הנרקומני והשדוף של בואי, שהופך את הסרט לסרטו הטוב והמאופיין ביותר.

הרעב (1983)

בסרט הערפדים הקווירי הזה מגלם בואי ערפד עתיק יומין שסובל מהזדקנות מהירה ומנסה להתמודד עם התופעה באמצעות הרפואה המודרנית. לצדו של בואי מככבות סוזן סרנדון וקתרין דנב והוא בויים על ידי טוני סקוט, שסרטו הבא היה אהבה בשחקים (טופ גאן) - כך שהסרט הזה מומלץ במיוחד ומותאם במיוחד לאנשים שמלבד האזנה למוזיקה של בואי, אוהבים גם סתם לבהות בו.

חג שמח, מיסטר לורנס (1983)

דווקא בשנה בה שחרר את האלבום "Let's Dance", שהפך אותו רשמית להטרוסקסואל מיינסטרימי בעיני הציבור, השתתף בואי בשני סרטים קוויריים ברצף. הסרט הזה של נגיסה אושימה, כמו סרטים רבים של הבמאי היפני האגדי (שהלך לעולמו לפני מספר חודשים), עוסק בין היתר במתיחת גבולות המיניות, הפעם במחנה שבויים יפני במהלך מלחמת העולם השנייה. אחד התפקידים הבולטים של בואי, שמצטיין פה בתצוגת משחק מאופקת באופן מפתיע.

המבוך (1986)

סרט שיש בו הכל - ג’ים הנסון כבמאי, ג’ורג’ לוקאס כמפיק מהסוג שמתערב אומנותית, ג’ניפר קונלי בת 16 ודיוויד בואי כמלך הגובלינים המרושע, ששולט על המבוך ומחזיק ברשעות עליזה יחסית לבואי את אחיה התינוק של שרה (קונלי בתפקיד חייה). על הדרך שר בואי בסרט חמישה שירים מקוריים וסוגר את החבילה שיוצרת סרט מושלם.

(1986) Absolute Beginners

סרטו של ג’וליאן טמפל, שהיה במאי קליפים פופלרי באנגליה ויצר קליפים עם בואי, הרולינג סטונס, אניגמה, דפש מוד וכל מי שהיה פופולרי בעולם בשנות ה-80 וה-90. לסרט הזה גייס הבמאי את חברו עבור תפקיד קטן ומבוזבז יחסית של איש פרסום; אבל תרומתו הגדולה ביותר של בואי לסרט היא בביצוע שיר הנושא המושלם, שקידם את הסרט החמוד הזה בעולם.

טווין פיקס: אש הולכת אתי (1992)

הסרט של "טווין פיקס" הופק לאחר סיומה של הסדרה, ונועד כביכול לתת תשובות לכל השאלות שנותרו פתוחות. בתקופה בה אנשים עוד לא הבינו כמה מטורלל דיוויד לינץ’ הסרט כמובן גרם להרבה אנשים לאבד את השפיות לנצח, ולהיות מבולבלים הרבה יותר. לאחד הרגעים המבלבלים והמוזרים ביותר בסרט גייס לינץ’ את בואי, בסצינה שמי שרוצה מוזמן פשוט לצפות בה.

בסקיאט (1996)

בסך הכל, זוהי דרמה איכותית, קורעת לב ומדכאת למדי על ז’אן מישל בסקיאט, אמן הגרפיטי שמת ממנת יתר של הרואין. למזלנו, הסרט המעציב הזה מכיל גם את דיוויד בואי בתפקיד אנדי וורהול, שהיה נותן החסות של בסקיאט והפך אותו מאמן גרפיטי ברחוב לכוכב בוהמייני . מה שמעניין בסצינות בהן משתתף בואי הוא שאנו לא צופים ממש בדמותו של אנדי וורהול, אלא בדיוויד בואי עושה טייק אוף על אנדי וורהול כפי שהיה מבצע כל אחת מדמויות הבמה שלו. כל זה הופך למהנה יותר לאור העובדה שבואי גם כך היה מסובך עם וורהול, הרבה לפני שהסרט צולם.

וזה השיר שבואי כתב בשנת 71' על וורהול האמיתי:

יוקרה (2006)

בסרט המוערך יתר של על המידה של כריסטופר נולן קיבל דיוויד בואי את תפקיד המשנה המשמעותי ביותר. נולן סיפר בראיונות איך לא הצליח לחשוב על אף אדם מלבד בואי לגלם את המדען הגאון והמסתורי ניקולה טסלה, שמבליח לסצינה משמעותית מאוד בסרט, כיוון שהוא רצה אדם שאינו שחקן ומחזיק בכריזמטיות ממגנטת - אחת התכונות הבולטות ביותר בבואי. לצערם של מעריצי הזמר, בסופו של דבר מה שרואים בסרט זה בואי, כמעט לראשונה במראה החדש והמבוגר יותר שלו, מחופש לסוג של ברנש עם שפם ושיער כהה, בתחפושת ארצית שקצת חוסמת את אותה כריזמה מפורסמת.

בונוס: זולנדר (2001)

לא ממש תפקיד, אלא דיוויד בואי מגלם את עצמו בהופעת אורח, דבר שקרה אינספור פעמים במגוון מסגרות. אבל היי, זו הסצינה הכי יפה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully