וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: חוה אלברשטיין מסמפלת את עצמה. האזינו

4.3.2013 / 0:16

בשירה החדש, "כרגע זה נראה לא טוב", משתמשת חוה אלברשטיין, ביחד עם המפיק תמיר מוסקט, בסימפולים משיריה הישנים. "חוה מיד התחברה ואישרה", מספר מוסקט לוואלה! תרבות

יח"צ - חד פעמי
סינגל לחוה אלברשטיין "כרגע זה נראה לא טוב".
סינגל לחוה אלברשטיין "כרגע זה נראה לא טוב"

"כרגע זה נראה לא טוב" הוא סינגל נוסף מתוך "ואיך אצלך", אלבום חדש של הזמרת הנערצת חוה אלברשטיין, שהופק על ידי לא אחר מאשר תמיד מוסקט, איש הבלקן ביט בוקס שהפיק בעבר את אסף אבידן, תומר יוסף, אורן ברזילי, הבילויים ואפרת גוש. אלא שהפעם, זה לא סתם שיר חדש: ב"כרגע זה נראה לא טוב", שכתבה והלחינה אלברשטיין, מסמפל מוסקט קטעים משירים ישנים של הזמרת היישר אל תוך העיבוד המודרני שתפר לה.

"את העיבוד לשיר הזה שמעתי בראש מהשנייה הראשונה", מספר מוסקט לוואלה! תרבות. "משהו בביט של השיר צעק טוויסט על היפ הופ. לא ידעתי בנקודת הזמן ההיא כמה פתיחות תהיה לחוה לעיבוד כזה. התחלנו לעבוד. הקלטנו את חוה כמובן, את איתמר ציגלר בטייק באס מופלא, טרומבון של יאיר סלוצקי ועוד".

"כאן נכנסת לתמונה הזכות וההנאה גדולה שהייתה לי בעבודה על האלבום זה: הזכות לסמפל ברשות! נקודת המוצא החוקית היא שאסור לסמפל. חלק מהכיף של אנשים כמוני הוא לשלב סימפולים קטנים מאלבומים ישנים כדי להעשיר את התמונה. באלבום הזה לא רק שהייתה לי הלגיטימציה מחוה להשתמש בדגימות מאלבומים ישנים שלה, אלא קיבלתי רשות - ואת התקליטים - מחברת התקליטים עצמה! בשיר הזה מופיעים שני סימפולים, הראשון נמצא בפתיחה והוא לקוח משיר ישן של חוה בשם ?כל פלאי הקיץ?, וסימפול נוסף שמופיע מספר פעמים לקוח מהשיר ישן אחר, ?אחרי המלחמה?. ההחלטה לשבץ את הסימפול השני, 'הו חייל קרבי', באה רק אחרי שכבר הקלטנו תפקידי טרומבון לחלק הזה בשיר, סיימנו את ההקלטות והשיר עמד לפני מיקס - אבל אצלי משהו התחיל 'לגרד' והחלטתי להחליף את הטרומבון בסימפול של חוה. לקח לי קצת זמן למצוא את האומץ להשמיע לחוה את השינוי. באחד מהימים פשוט החלטתי להשמיע לה וזהו. מיד כשהיא נכנסה לאולפן פשוט לחצתי Play, זה כבר היה שם. חוה לשמחתי מיד התחברה, אהבה ואישרה, משם התעוררה פנטזיה להקליט אלבום שלם של חוה שמבוסס על חומרים מוקלטים ישנים שלה - ויש הרבה וטובים, הרי טובי המעבדים עבדו עם חוה ועשו דברים נפלאים. מי יודע, אולי נגיע לתקליט שכזה בעתיד".

"ואיך אצלך" יצא לחנויות ב-11 במרץ.

מה דעתכם על השיר? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully