וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל ג'ונסטון יגיע להופעה בישראל

המוזיקאי הנערץ שסובל ממאניה-דיפרסיה, ומוכר בין היתר בזכות סרט תיעודי על חייו ההפכפכים, יגיע להופיע בישראל לראשונה בחודש מאי הקרוב

דניאל ג'ונסטון, אחת הדמויות האניגמטיות והמעניינות במוזיקה האמריקאית העכשווית, וגיבור תרבות של אאוטסיידרים ברחבי העולם, יגיע לישראל להופעה אחת שתתקיים ב-28 במאי במועדון הבארבי בתל אביב. זה יהיה ביקורו הראשון בארץ של ג'ונסטון, 52, שהמוזיקה שלו הינה תרכובת של לואו-פיי, פולק פסיכדלי, גאראז' וקאנטרי, עם מנגינות מלודיות, פשוטות וכובשות וטקסטים כנים וחריפים המוגשים בקולו המוזר, הילדותי והסדוק.

ג'ונסטון עבד בצעירותו כמנקה שולחנות במקדונלד'ס ובמקביל לעבודתו נהג לחלק ללקוחות ולעוברים והשבים קלטות עם המוזיקה שלו. כשלא הצליח לשכפל קלטות, הקליט את כל השירים מההתחלה, כך שרבות מהקלטות שחילק הן בעצם בוטלג של תיעוד ייחודי.

ג'ונסטון הינו חולה מאניה-דיפרסיה שאושפז פעמים רבות בבתי חולים לחולי נפש. הוא גר עם הוריו בטקסס ואחיו הוא מנהלו האישי. לצד מחלות הנפש, הפנאטיות הדתית שלו והתנהגותו האקסצנטרית, הוא נחשב לאמן משפיע במיוחד על המוזיקה העצמאית ב-25 השנים האחרונות.

בשנת 2005 תועד ג'ונסטון בסרט הדוקומנטרי "השטן ודניאל ג'ונסטון", בבימויו של ג'ף פויירצייג שזכה עליו בפרס הבמאי התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל סאנדנס. על חשיבותו של ג'ונסטון ניתן ללמוד מרשימת מעריציו הכוללת בין היתר את חברי פרל ג'ם, יו לה טנגו, סוניק יות', ווילקו, ספיריצ'ואלייזד, דיוויד בואי, טום וויטס, בק וכמובן קורט קוביין, שבתחילת שנות ה-90 לבש החולצה המזוהה עם ג'ונסטון - עליה כתוב "?Hi, how are you" - לכל ראיון מצולם איתו. ג'ונסטון, אגב, לא ידע מי זה קורט קוביין.

בנוסף להיותו מוזיקאי, ג'ונסטון הוא גם צייר ואמן פלסטי מוערך. עבודותיו הוצגו בגלריות ומוזיאונים מסביב לעולם, לרבות בביאנלה של מוזיאון הוויטני בניו יורק. מחירי הכרטיסים למופע שלו בתל אביב עומדים על 139 שקלים במכירה מוקדמת, ולאחר מכן יעמדו על 179 שקלים. ניתן לרכוש אותם כאן. על הבאתו של ג'ונסטון לארץ חתומה חברת הפקות "נרנג'ה", שאחראית על ייבוא מרשים של אמנים לישראל - בין היתר היו אחראים אל הופעותיהם בישראל של קלקסיקו, בריאן ג'ונסטון מסקר, ג'ואנה ניוסום, Why?, אוף מונטריאול ועוד.

מתכננים ללכת להופעה? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully