וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 57: מסיבת הרוקנ'רול של דייב גרוהל

6.3.2013 / 13:02

סולן הפו פייטרז משתף פעולה עם פול מקרטני, טרנט רזנור והחברים מנירוונה, וידאו מדהים מתחילת הדרך של רייג' נחשף ות'רסטון מור חוזר. בלוג הרוק של מני אבירם

דייב גרוהל שוב מפציץ

פו פייטרס. Astrid Stawiarz, GettyImages
דייב גרוהל/GettyImages, Astrid Stawiarz

בזמן שהאלבום החדש של דיוויד בואי קוטף עשיריות בביקורות ברחבי העולם (באוזניי אכן מדובר באלבום טוב, אבל אפשר להירגע עם הסופרלטיבים), עוד דברים קורים. למשל נחיתתו של פסקול הסרט הדוקומנטרי של דייב גרוהל על אולפני סאונד סיטי. מדובר במסיבת רוקנ'רול יוקרתית במיוחד, כשהמארחים הם, בין השאר, גרוהל עצמו, החברים מנירוונה, חברים מרייג' אגיינסט דה מאשין, סטיבי ניקס מפליטווד מק, ג'וש הום, טרנט רזנור ופול מקרטני כמובן. מי שמחפש אלבום חדש של הפו פייטרז לא ימצא אותו כאן, אבל יפוצה בלא מעט פנינים. היפות ביותר בעיני הן "You Can't Fix This" (עם ניקס), "If I Were Me" ו"Mantra".

Suuns – 2020 / Edie's Dream

עוד אלבום שנוצץ במיוחד הוא השני של סונז הקנדים, "Images Du Futur", שכולו פסיכדליה ספוגת אווירה מכשפת, שבקצוות שלה מזכירה את פריימל סקרים המוקדמים. הנה שתי דוגמאות.

Chelsea Light Moving - Lip

גם איש סוניק יות' ת'רסטון מור מוציא סוף סוף את האלבום המלא של ההרכב החדש שלו, הנושא את שמו - צ'לסי לייט מובינג, ומוכיח שוב כמה הוא דמות משמעותית בדברי הימים של האינדי האמריקאי. האלבום הזה הוא לא אלבום חדש של הלהקה המיתולוגית שלו ושל אשתו לשעבר קים גורדון, אבל אי אפשר להוציא באמת את מור מסוניק יות', או להפוך אותו למשהו שהוא לא, וזה ניכר. מור, בן 55 אבל לגמרי ילד, מאתגר עם אלבום שהוא מצד אחד עצבני ומוטרד, ומצד שני מלא אנרגיות ואהבה לגיטרות ולדיסטורשנים. כדי לחדד את אווירת החזרה לשורשים, קפצו מור והחברים לנגן במסיבת יומולדת של בחור בשם טרבור, אי שם במרתף שלו במסצ'וסטס, כי הוא ביקש. נראה לי שהיה כיף.

Parquet Courts - Smart Aleck Kid

איזה גדולים הפרקט קורטס האלה. אם עוד לא דגמתם את אלבומם החדש "Light It Up Gold" חבל על כל רגע, ועד אז, הנה הבי-סייד של הסינגל החדש שלהם, "Borrowed Time".

Milk Music - Cruising With God

דה מן הוציאו אלבום חדש, "New Moon" שמו, והוא מאוד מאכזב. אבל יש מזור: מילק מיוזיק עושים את הרוקנ'רול שדה מן עשו עד לא מזמן: מלוכלך, לפנים, משלהב. ההרכב מאולימפיה וושינגטון יוציא באפריל את אלבומו "Cruise Your Illusion", והנה מה שמחכה שם.

Cold Cave – Oceans With No Name

קולד קייב, הבייבי של ווסלי איסולד, היא מתנה שלא מפסיקה לתת. עכשיו מגיע קטע חדש שממשיך ללחוץ חזק על כפתור הנוסטלגיה האייטיזי.

Low – So Blue

החודש יגיע גם האלבום החדש והעשירי של ההרכב הוותיק, "The Invisible Way" יקראו לו, ג'ף טווידי מווילקו הפיק אותו, והנה שיר יפהפה שמבטיח גדולות ומקיים. האזינו והורידו כאן.

Yeah Yeah Yeahs – Sacrilege

סינגל חדש גם לקארן או והבנים, שיוציאו את אלבומם החדש "Mosquito" באפריל, והאווירה היא אווירת "Like a Prayer", כולל המקהלה. שתי האזנות ואתם מכורים.

The Darkness – With a Woman

יתכן שהדארקנס קצת מיצו את עצמם אחרי שני האלבומים הראשונים שלהם, בראשם "Permission to Land" הלוהט, אבל כנראה שהם, ורבים אחרים, לא חושבים ככה. כך או אחרת, הם עדיין להקת ההומאז' לפוסי-מטאל הכי טובה בסביבה, וגם הקליפים שלהם עושים כבוד לאבותיהם הרוחניים, במקרה הזה לוואן היילן. הנה אחד חדש לקטע מתוך האלבום האחרון שלהם, "Hot Cakes".

My Morning Jacket – Leaving On A Jet Plane

איזה קאבר עצוב של מיי מורנינג ג'אקט לקלאסיקה של ג'ון דנבר, מתוך אלבום מחווה לזמר שמת בהתרסקות המטוס שהטיס ב-1997. באלבום ששמו "The Music is You" וייצא באפריל, משתתפים, בין השאר, גם דייב מתיוס, ג'יי מאסקיס ואיוון דאנדו.

Japandroids - The Nights of Wine And Roses

הצמד שחתום על אלבום השנה שעברה שלי, "Celebration Rock", וזה שאני הכי רוצה לראות לייב, הגיע לתכנית של קונאן אובריאן והראה מה אפשר לעשות כשבאמתחתך "רק" גיטרה, תופים וגרון.

בונוס של החיים

מרץ 1992, רייג' אגיינסט דה מאשין עוד לא הוציאו את אלבום הבכורה שלהם, אבל בהחלט חיממו את האווירה לקראתו. לפני שבועיים מישהו נזכר שהוא צילם הופעה שלמה שלהם בחנות תקליטים בלונג ביץ', והעלה את כולה ליוטיוב. 40 דקות של תמימות רוקנרולית מרגשת.

פצצה מהעבר

היה רגע שבו "Fuzzy" של גרנט לי באפלו כמעט היה הCreep"" החדש, לפחות בישראל. בדיוק 20 שנים חלפו מאז הרגע הזה, אבל השיר העל-זמני הזה עדיין עובד, כמו כל אלבום הבכורה של ההרכב שגם לו קוראים "Fuzzy". אחר כך הגיעו עוד שלושה אלבומי אולפן והעסק דעך. גרנט לי פיליפס עצמו, המוח מאחורי ההרכב, המשיך לקריירת סולו פחות מדוברת, אבל עדיין מוערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully