וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר בחזרה: נינט שרה דיוויד בואי עם העכבישים מפלוטו

6.3.2013 / 0:43

הרכב ההופעות המוקדש לביצוע שירים של דיוויד בואי, בו חברים עידן אלתרמן ואלון נוימן, מבצע ביחד עם נינט את השיר "Starman". "הוא אחד ויחיד", אומר אלתרמן לוואלה! תרבות

צילום: עידו שחם, עריכה: אמיר קוטיגרו, צולם בארטיק - בית הספר למוזיקה

העכבישים מפלוטו הוא הרכב שמונה את השחקנים עידן אלתרמן ואלון נוימן, ולצידם קובי סאונדהאוס, עמית דרייזין, שיקו פלדמן ואייל רווה – כולם מעריצים שרופים של דיוויד בואי. בהרכב הזה הם מקיימים מופעי מחווה מלהיבים ונאמנים להפליא למקור לשירי בואי, בהם מתארחים מוזיקאים ואמנים כמו גל תורן (מרסדס בנד), תומר (תומש) שרון, דודי לוי ואפילו נינט טייב. לקראת הופעתם ביום שישי הבא, ה-15.3, בזאפה הרצליה – הופעה שאלבומו החדש של בואי, "The Next Day", הופך אותה לחגיגית במיוחד – הם מבצעים עבור וואלה! תרבות את "Starman", כשהסולנית היא טייב בכבודה ובעצמה. כמו כן יופיעו בשישי הקרוב, 8.3, בתיאטרון תמונע בתל אביב.

"המופע הזה התחיל כרעיון למשהו חד פעמי", מספר אלתרמן לוואלה! תרבות. "בקיץ האחרון פתאום קלטתי שהאלבום של זיגי סטארדאסט חוגג 40 שנה, וכיוון שהאלבום הזה היה חלק משמעותי מפסקול ההתבגרות שלי, והעברתי אינספור שעות עם הגיטרה בחדר, כדי לנגן לעצמי את השירים, חשבתי שזו הזדמנות פז לקבץ חבורה של מעריצים של בואי כדי לנגן ביחד את האלבום. קראתי לאלון נוימן, שהוא מתופף מדהים, קראתי לשני חברים שלי מלהקת מג'יקל מיסטורי טור שאיתם ניגנתי שירים של הביטלס, צירפנו את עמית דרייזין שאותו הכרתי כמנהל בית ספר ארטיק האגדי לרוק וגם את אייל רוווה הבסיסט שהופיע עם עמית. כמו שאמרתי, חשבתי שזו תהיה הופעה חד פעמית, הופעת מעריצים של האלבום, אבל לאור התגובות שקיבלנו החלטנו להמשיך להופיע, וכך גם מינון השירים גדל והוספנו שירים של בואי מכל התקופות. היום יש לנו כבר 20 שירים בהופעה, כשהתחלנו רק עם האלבום זיגי סטארדאסט".

למה דווקא "Starman"?

"השיר נבחר על ידי נינט. אנחנו נארח אותה בהופעה בזאפה והיא ביקשה לשיר אותו. זה גם אחד השירים הכי יפים באלבום, וללא ספק השיר שהכי כיף לנגן באקוסטית. אני אוהב גם את הטקסט, על איש החלל שמטיף להעברת השליטה בעולם לידי הילדים. לתת להם את הכח, לתת להם להשתגע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חלק משמעותי מפסקול ההתבגרות שלי". עידן אלתרמן במחווה לדיוויד בואי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנקודת מבטו של מעריץ בלב ובנפש, איפה תפסה אותך ההודעה על אלבום חדש לבואי?

"כמו כולם, גם אני הופתעתי ביום שבואי שיחרר את הסינגל החדש והכריז שיש אלבום בדרך, אחרי שתיקה של עשר שנים. איש לא ידע על כך. קראתי ראיון עם המפיק שלו, טוני ויסקונטי, שסיפר שהם הקליטו את האלבום בסודיות גמורה, ואפילו נאלצו לעבור אולפנים כשהרגישו שהמידע על ההקלטות עלול לדלוף. דיוויד בואי, בגיל 66, עשה בית ספר ביחסי ציבור לכל התקשורת, וכמו שהוא הפתיע בכל פרסונה בקריירה, גם במהלך הזה הוא הפתיע, במיוחד במציאות תקשורתית של פייסבוק וטוויטר שבה אי אפשר להסתיר כלום".

מה הפרסונה של בואי שאתה הכי אוהב מכולן והאם יש מצב שתעלה לבמה ככה?

"אני מאד אוהב את התקופה של הדוכס הלבן הרזה, אבל אין עלי מספיק קוקאין כדי להרגיש ככה ולעלות לבמה עם זה. האמת, בהתחלה כשחשבנו על המופע תכננו ללכת עד הסוף עם הגלאם ולהתאפר בסגנון זיגי, אבל ירדנו מזה די מהר. זה עושה חצ'קונים".

האם יש שיר של בואי שאתה מת לבצע אבל לא תעז?

"קודם כל, כולנו שרים בלהקה, לא רק אני. בגדול, אף אחד לא מתיימר להישמע כמו דיוויד בואי. הוא אחד ויחיד. אין עוד מישהו שיכול להישמע כמוהו. אבל יש שירים מסויימים שהחלטנו לא לבצע, כמו 'Wild Is the Wind' למשל. בלתי אפשרי לגעת בזה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דייויד בואי. Evening Standard, GettyImages
בואי בתפקיד הדוכס הבן הרזה/GettyImages, Evening Standard

חשבתם לשיר משהו מהאלבום החדש?

"ממש לא. כל הרעיון זה לעשות מחווה לשירים שהם קלאסיקה בזכרון שלנו, שהם כבר לחלוטין נחלת הכלל. מאד אהבתי את מה ששמעתי מהאלבום החדש אבל השירים האלה עדיין במקום הכי אישי ואינטימי שלו. לא הגיוני להסתער על זה עכשיו".

מה חשבת על הקליפים החדשים שלו?

"מאוד אהבתי את שניהם. אני אוהב כשבואי מתכתב עם העבר שלו, והוא עשה את זה אינספור פעמים במהלך הקריירה שלו. גם השיר'ashes to ashes' הוא שיר שנכתב עשר שנים אחרי'space oddity' והוא התכתבות עם הדמות של מייגו'ר טום. גם הקליפ שלו ל'Thursdays child', כנראה הקליפ הכי יפה שלו, מתחיל כשדיוויד בואי מסתכל במראה בדמותו הצעירה. ההברקה של הקליפ האחרון, עם השחקנית טילדה סווינטון, זה שהיא נראית בדיוק כמוהו בתקופה של ברלין, אמצע שנות ה-70, וגם היא משדרת מיניות מעורפלת, ספק גבר ספק אשה".

במשפט אחד, איך היית מגדיר את דיוויד בואי?

"גבר-גבר וקוקסינל".

מה דעתכם על הביצוע? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully