וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלהה כהנא פסימית: "לרשות השידור לא יהיה קוד אתי לפחות לא בעשור הקרוב"

5.3.2013 / 16:21

יו"ר ועדת האתיקה של הרשות הודיעה בכנס הרדיו במרכז הבינתחומי כי תפרוש מתפקידה לאחר הקמת הממשלה. "אני שומעת מעיתונאים שמאוד ברור מה אפשר ומה אי אפשר להגיד", אמרה

מתקפה על רשות השידור מצד יו"ר ועדת האתיקה של הרשות, השופטת בדימוס ד"ר בלהה כהנא, שהודיעה הבוקר (שלישי) מעל במת כנס הרדיו FM+ במרכז הבינתחומי בהרצליה כי תסיים את תפקידה לאחר הרכבת הממשלה, בשל העובדה שאף אחת מההחלטות של הוועדה לא התקבלו על ידי רשות השידור. "אני וחברי בוועדת האתיקה נוחלים כשלון על גבי כשלון, אף החלטה של ועדת האתיקה לא התקבלה עד היום", אמרה. "במובן זה היינו סוג של עלה תאנה".

"אמרו לי עיתונאים לא פעם ולא פעמיים שהבהירו להם (ברשות השידור, ד.א) מה מותר שיהיה על סדר היום ומה אסור שיהיה על סדר היום. כל בר דעת מבין שככה לא יכול להתקיים שידור ציבורי", אמרה. הדברים באים בניגוד למה שאמר מוקדם יותר היום מנהל קול ישראל מיקי מירו, שהכחיש מעורבות של אנשי לשכת ראש הממשלה בשידורים. "אני שומעת מעיתונאים שפונים אלי שמאוד ברור מה אפשר ומה אי אפשר להגיד. כתבים מפחדים, אף אחד מהם לא מוכן להיחשף ולדבר. הם מאוד חוששים".

"לרשות השידור לא יהיה קוד אתי לפחות לא בעשור הקרוב. אני עמלתי על קוד אתי חדש בשיתוף ועדה מייעצת שהורכבה גם עם מומחים מהתחום – בשבוע שעבר נסתם עליו הגולל והוא נדחה", אמרה ד"ר כהנא. "ארבעים שנה עברו מאז נכתב הקוד הנוכחי, וקרו דברים בתקשורת שהפכו אותו ללא מתאים יותר. כנראה שנוח בסיטואציות המתאימות להגיד 'אנחנו מסתמכים על קוד נקדי' ובאחרות להגיד שהוא מיושן".

ד"ר כהנא התייחסה גם לתכניתה של קרן נויבך ברשת ב', שהסערה סביב הניסיונות לאזן אותה היו מעיסוקיה המרכזיים של ועדת האתיקה. "אני מניחה שהתכנית הזו לא תמשיך להתקיים", אמרה. "חשוב שיהיה מגוון דעות ויהיו תכניות נוספות של אנשים שיביאו קולות נוספים, היום זה לגמרי לא קיים", אמרה כהנא.

  • עוד באותו נושא:
  • בלהה כהנא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully